پنجره دوجداره ویتانوا

یخ زدگی شیشه

یخ زدگی شیشه های پنجره

یخ زدگی شیشه های پنجره و جلوگیری از آن

با شروع فصل زمستان و حتی پاییز در برخی مناطق سردسیر ، و یخبندان های ناشی از برف و باران و هوای سرد ، شیشه های پنجره ها یخ می زنند که در مواقعی حتی می تواند موجب ترکیدن و شکستن شیشه هم شوند.

شیشه های دوجداره و سه جداره و پنجره های upvc با داشتن استاندارد های بالاتر و مقاومت بیشتر ، معمولا در مقابل یخ زدگی نیز دچار مشکلی نمی شوند، که البته به کیفیت پنجره نیز بستگی دارد.

اما بهرحال حتی در مورد پنجره های upvc نیز بهتر است شیشه یخ زدایی شود .

 

چه عواملی سبب یخ زدگی پنجره ها می شود؟

شدت سرما ، بخصوص پس از باران و آب باقی مانده بر روی شیشه ها منجر به یخ زدگی شیشه ها می شود.

اما در بسیاری از موارد ریزش باران و برف نیز وجود نداشته، اما همچنان یخزدگی در شیشه ها به وجود می آید. دلیل آن هم وجود رطوبت در محیط داخلی ساختمان و سرما از سوی دیگر است.

اما عوامل دیگری نیز میتوانند در شدت این امر دخیل باشند.

از جمله نشت هوا ، ناکارآمدی پنجره ، و رطوبت داخلی بیش از حد در ساختمان و تهویه نامناسب در آن ، که موجب اختلاف دمای زیاد و یخزدگی می شود.

یخ زدگی شیشه

راه هایی برای جلوگیری از یخ زدگی پنجره ها

یخ زدن شیشه ها بر اثر وجود رطوبت بر روی شیشه ها ، و وجود هوای سرد است ، در نتیجه هر چه رطوبت داخل خانه کمتر باشد ، یخزدگی کمتر است. بنابراین ، باید رطوبت را در فصول سرد در خانه کمتر کنیم.

برخی روش ها برای کم کردن رطوبت خانه :

روشن کردن فن ها

آشپزخانه ، حمام و سرویس بهداشتی معمولا درصد رطوبت بالاتری نسبت به دیگر فضاها دارند، و در این فضاها نیز معمولا فن تعبیه شده است.

بنابراین ، فن های سرویس های بهداشتی را روشن کنید، بخصوص پس از استحمام که رطوبت بالاست.

در هنگام آشپزی نیز فن را روشن کرده ، و یا از هود استفاده کنید.

هم چنین می توانید کمی از گوشه پنجره را جهت خروج رطوبت و عوض شدن تهویه خانه برای مدت محدود باز بگذارید.

توجه داشته باشید که اگر از دستگاه های بخور استفاده کنید رطوبت خانه بالا می رود.

 

استفاده از دستگاه های رطوبت گیر

دستگاه های رطوبت گیر بیشتر در فصول گرم برای مناطق شرجی استفاده می شوند، اما اگر رطوبت زیادی در ساختمان در فصل های سرد وجود دارد نیز می توان از این دستگاه ها جهت رفع رطوبت استفاده کرد.

 

داشتن دمای متعادل در ساختمان

اگر اتاق های مختلف یک ساختمان میزان گرمای متفاوتی داشته باشند ، احتمال به وجود آمدن رطوبت هم بیشتر می شود. سعی کنید تمام فضاهای ساختمان دمایی متعادل ، نه سرد و نه گرم و یکسان داشته باشند.

تاثیر آبگرم کن و بخاری ها

تنظیم نبودن سیستم های گرمایشی ساختمان ، می تواند منجر به افزایش رطوبت در خانه شود. سیستم های گرمایشی باید گرمای کافی بدون رطوبت ایجاد کنند، بنابراین از عملکرد صحیح آن ها مطلع شوید.

 

سیستم های تهویه

سیستم های تهویه HVR هوای درون ساختمان را به طور مرتب به گردش در می آورند. بنابراین رطوبت نیز به حد متعادل می رسد و از یخ زدن پنجره جلوگیری می شود.

 

عایق بندی پنجره ها

عایق بندی درز های پنجره در متعادل بودن دمای داخل خانه کمک می کنند و از نفوذ سرما جلوگیری می کنند. از چسب های سیلیکونی و درزگیر ها استفاده کنید.

 

استفاده از پنجره دوجداره

پنجره دوجداره خود تا حد بیشتری در برابر یخ زدگی مقاوم است. بخصوص اگر در مناطق با سرمای بسیار شدید زندگی می کنید، استفاده از پنجره های دوجداره UPVC بیش از انواع دیگر توصیه می شود.

شیشه های دوجداره در پنجره upvc دارای گاز آرگون هستند ، که سبب می شود سرمای بیرون کمتر عبور کرده و در اثر رطوبت داخلی یخ زدگی به وجود بیاورد.

یخ زدگی شیشه

چرا یخ زدگی شیشه ها مهم است و باید به آن ها اهمیت دهیم؟

یخزدگی پنجره می تواند منجر به آسیب دیدن آن شود. شیشه ها اگر ضخامت و مقاومت کمتری داشته باشند امکان ترکیدن و شکستن آن ها وجود دارد .

هم چنین یخزدگی پنجره ، به یراق آلات ، فریم و دیگر اجزای پنجره ها آسیب می رساند.

یخزدگی خود موجب ایجاد سرمای بیشتر برای ساختمان می شود.

برای مناطقی که یخزدگی های متعدد و سرمای بسیار شدید وجود دارد، توصیه اکید ما استفاده از پنجره های یو پی وی سی است که مقاومت بیشتری در برابر یخ زدگی دارند.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟