پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دوجداره پایتخت-smabidy.com

فروش انواع پنجره دوجداره پایتخت

پنجره دوجداره پایتخت در واقع پنجره ای است که از دو جداره تشکیل شده است. این پنجره‌ ها از نظر انتقال حرارت نسبت به نمونه ‌های سنتی عایق ‌تر هستند. توجه داشته باشید که پنجره دوجداره پایتخت به وسیله هوا یا دیگر گاز ها برای کاهش انتقال حرارت کاربرد دارند. در این پنجره در واقع واحد های شیشه‌ ای عایق با ضخامت شیشه 3 تا 10 میلی‌متر (۱/۸” تا ۳/۸”) یا بیشتر در کاربرد های خاص ساخته می‌شوند. امروزه از این نوع شیشه ها در ساختار منازل و دیگر مکان ها استفاده می شود. این مدل پنجره مزایا و ویژگی های بسیار جذابی دارد. از این رو برای شناخت بهتر پنجره دوجداره پایتخت در ادامه همراه تیم ویتانوا باشید.

پنجره دوجداره پایتخت-smabidy.com

خرید پنجره دوجداره پایتخت

برای خرید پنجره دوجداره پایتخت باید یک سری نکات را در این خصوص بدانید. با دانستن این نکات یک خرید تضمینی خواهید داشت. از این رو نکاتی که در خصوص خرید پنجره دوجداره اهمیت دارد، به شرح زیر است.

  • داشتن استاندارد های لازم پنجره دوجداره

زمانی که برای خرید پنجره دوجداره پایتخت به فروشگاه می روید لازم است تا استاندارد های پنجره را چک کنید. همچنین اگر خرید شما به صورت اینترنتی از سایت ویتانوا است، در خصوص استاندارد های پنجره دوجداره پایتخت از فروشنده سؤال فرمایید. چرا که بسیار اهمیت دارد محصول خریداری شده توسط شما با کیفیت باشد. همچنین باید استاندارد های جهانی در تولید آن رعایت شده باشد. در صورتی که به میزان کافی گاز آرگون بین آن ها تزریق نشده باشد، کیفت پنجره دوجداره بسیار افت پیدا می کند. زیرا دیگر پنجره دوجداره پایتخت، عایق در برابر سرما، گرما و سرو صدا نخواهد بود.

  • داشتن عایق بندی مناسب پنجره دوجداره پایتخت

ممکن است گاهی برای خرید پنجره دوجداره به فروشگاه ها مراجعه کنید. بهتر است از فروشنده در خصوص عایق بندی پنجره دوجداره پایتخت سؤال فرمایید. زیرا بسیاری از پنجره های تولید شده در برابر سر و صدا، گرما و سرما عایق نیستند. علت این امر نیز می تواند متریال استفاده شده بی کیفیت در ساختار پنجره باشد. پیشنهاد ما به شما این است اگر دانش کافی در این زمینه ندارید، حتماً از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

پنجره دوجداره پایتخت-smabidy.com
  • جنس شیشه پنجره دوجداره پایتخت

توجه داشته باشید که بهتر است شیشه پنجره دوجداره شما از نوع صنعتی باشد. از این رو شیشه هایی که در شیشه بری ها یافت می شوند، مناسب پنجره دوجداره نیستند.

  • نصب پنجره دوجداره پایتخت

پس از انجام خرید پنجره دوجداره، نوبت به نصب آن می رسد. برای این کار حتماً از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید.

  • نوع پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره پایتخت

بسیار مهم است که چه نوع پروفیلی در پنجره دوجداره پایتخت استفاده شده است. زیرا پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره پایتخت باید با شرایط آب و هوایی کاملاً سازگار باشد.

پنجره دوجداره پایتخت-smabidy.com

نکاتی در خصوص نگهداری از پنجره دوجداره پایتخت

 در این قسمت از مقاله به بررسی نکاتی در خصوص نگهداری پنجره دوجداره پایتخت میپردازیم.

  • شستشو پنجره دوجداره پایتخت

توجه داشته باشید که شستشوی پنجره دوجداره بسیار راحت است. از این رو برای این کار احتیاج به یک دستمال، آب و صابون دارید. بنابراین به راحتی میتوانید آن را تمیز کنید.

  • درزگیری پنجره دوجداره پایتخت

در مرحله درزگیری پنجره دوجداره باید نهایت دقت و تمیزی صورت بگیرد. زیرا در این حالت است که انعطاف پذیری پنجره بالا می رود.

  • تنظیم رگلاژ پنجره دوجداره پایتخت

ممکن است یراق آلات پنجره های دو جداره پایتخت پس از مدتی باز و بسته کردن از رگلاژ خارج شوند. در این حالت باید آن ها را به سرعت تنظیم کنید.

  • روغن کاری

عموماً بسیاری از لوازمی که توسط انسان ساخته می شوند، باید به طور دائم روغن کاری شوند. از این رو پنجره دوجداره نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است هرچند وقت یکبار شاهد صدای جیر جیر پنجره در هنگام باز و بسته شدن باشید. در صورت مشاهده این موضوع، حتماً به سرعت پنجره را روغن کاری کنید.

پنجره دوجداره پایتخت-smabidy.com

نقش یراق آلات در کیفیت پنجره دوجداره پایتخت

توجه داشته باشید که یراق الات در پنجره دوجداره پایتخت ، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. همان ‌طور که شما می دانید، یراق آلات درب و پنجره های یو پی وی سی از حدود ۱۰۰ قطعه بهم پیوسته تشکیل شده است. از این رو بیشتر این قطعات بر روی یک دیگر حرکت مکانیکی دارند. در واقع این قطعات مجموعه ای مانند ماشین باز شونده را ایجاد می‌نماید. لذا بسیار مهم است که با توجه به برند و نوع بازشو، بتوانید یراق مناسب را تهیه کنید. علاوه بر این مورد، باید در ادامه  هزینه ها را نیز به خوبی کنترل نمایید. قطعاً کیفیت یراق ‌آلات تأثیر مستقیمی با طول عمر آن دارد.

نکته: باید بدانید که در واقع، یراق مناسب همیشه متنوع‌ ترین آن ‌ها نیست.

مزایای پنجره دوجداره پایتخت با پروفیل upvc

می توان گفت که یو پی وی سی یکی از تولیدات صنایع پتروشیمی و از جنس پلاستیک است. در واقع این پروفیل از ترکیب کردن پی وی سی با یک ماده روان کننده تهیه می شود. از این رو همین کار موجب می شود تا پی وی سی از حالت سخت و شکنندگی، قابلیت خم شوندگی پیدا کند. در ادامه به بررسی مزایای این پروفیل پرکاربرد در پنجره دوجداره پایتخت می پردازیم.

  • بسیار عایق در گرما و سرما
  • عایق در برابر آلودگی ‌های صوتی و سر و صدا
  • دارای وزنی بسیار سبک با قیمت ارزان
  • مقاومت بسیار بالا در شرایط آب و هوایی ناپایدار
  • بسیار مناسب جهت انواع کاربری ها
  • دارای تنوع مدل و رنگ
  • کاملاً غیر قابل اشتعال
  • نظافت بسیار ساده در کنار طول عمر بالا
  • زیبایی منحصر به فرد

منظور از پنجره دوجداره پایتخت مدل سقفی چیست؟

در واقع پنجره دوجداره پایتخت مدل سقفی می تواند در خانه های کم نور و دلگیر بسیار کاربردی باشد. چرا که در این خانه ها، حسی از سردی و افسردگی به افراد حاضر منتقل می شود. از این رو در واقع با این نوع پنجره ها می توان، اشعه های نور را در جریان زندگی و حیات پراکنده ساخت. در ادامه به نکات دیگر در خصوص پنجره دوجداره پایتخت مدل سقفی می پردازیم.

  • نقش پنجره دوجداره سقفی

پنجره های دوجداره نقشی بسیار مؤثر در زیبایی، روشنایی و بزرگ نمایی فضا به عهده دارند.

  • جنس پنجره دوجداره

در حالت کلی بهتر است این پنجره از شیشه های دوجداره ساخته شود. چرا که این شیشه ها مقاومت تقابل مستقیم با باد، طوفان،  برف و باران را دارند. همچنین ممکن است اگر از شیشه معمولی استفاده کنید، بشکند و گرد و غبار به سرعت وارد خانه شما شود.

عملکرد گرمایی در پنجره دوجداره پایتخت

عملكرد گرمايی پنجره دوجداره پایتخت به مقدار عايق بندي گرمايي و فاصله دو شيشه بستگي دارد. زمانی که فاصله دو شيشه خيلي كم باشد، نفوذ گرمايي زياد می شود. از این رو و به طبع، رسانايي گرمايي پنجره دو جداره پایتخت افزايش مي يابد. حال در صورتی که  فاصله دو شيشه زياد باشد، پديده همرفت بر ويسكوزيته (گرانروي) گاز فائقیش می آید. در این صورت همین موضوع باعث افزايش رسانايي گرمايي پنجره دو جداره خواهد شد. توجه داشته باشید که بيش ترين عايق بندي گرمايي زماني رخ مي دهد كه فاصله دو شيشه بين 16 تا 19 ميلي متر باشد. چرا که حتماً باید فاصله شيشه دو جداره نسبت به قاب پنجره upvc مورد استفاده تنظيم شود.

می توان گفت که بيشتر پروفيل هاي upvc موجود در بازار قابليت استفاده از شيشه هاي دوجداره پایتخت را با فاصله مناسب دارند. اما در واقع زمانی مشکل پدید می ‌آید که بخواهيم از پنجره سه جداره استفاده كنيم. در آن زمان در صورت رعايت حداقل فاصله بين شيشه ها و وزن مشكل ساز مي شود. این موضوع زمانی بیشتر شدت می یابد که شيشه چند جداره در لنگه پنجره استفاده شود.

پنجره دوجداره پایتخت مدل آلومینیومی

در واقع برای ساخت پنجره دوجداره پایتخت از متریال های گوناگونی در ساختار آن استفاده می کنند. می توان گفت که یکی دیگر از انواع متریال مصرفی در ساخت پنجره های دوجداره، پروفیل آلومینیومی است. در واقع پروفیل های آلومینیومی در دو مدل تولید می شوند.

  • پروفیل آلومینیومی نرمال

پروفیل های نرمال در واقع با همان آلومینیوم های بسیار معمولی و ساده ساخته می شوند. این پروفیل ها بسیار عایق در برابر رسانای گرما، سرما و صوت هستند. از پروفیل های نرمال عموماً در گذشته بسیار استفاده می شده است.

  • پروفیل آلومینیومی ترمال بریک

امروزه با توسعه تکنولوژی و افزایش اهمیت نگه داشت و ذخیره انرژی، از پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک استفاده می شود. این پروفیل ها نسل جدیدی از پنجره های دوجداره آلومینیومی با نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک هستند. می توان گفت که در واقع تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با نوع آلومینیومی ساده در یک تیغه عایق از جنس پلی آمید است. این تیغه عایق موجب می شود تا ارتباط قسمت خارجی پروفیل با قسمت داخلی آن قطع شود. در این صورت در پنجره دوجداره پایتخت خاصیت رسانش گرمایی و سرمایی آلومینیوم از بین می رود و عایق می شود.

سوالات متداول پنجره دوجداره پایتخت

در این پنجره در واقع واحد های شیشه‌ ای عایق با ضخامت شیشه 3 تا 10 میلی‌متر (۱/۸” تا ۳/۸”) یا بیشتر در کاربرد های خاص ساخته می‌شوند.

در صورتی که به میزان کافی گاز آرگون بین شیشه ها تزریق نشده باشد، کیفت پنجره دوجداره پایتخت بسیار افت پیدا می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟