پنجره دوجداره ویتانوا

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com

قیمت پنجره تک جداره

قیمت پنجره تک جداره با توجه به عواملی مانند جنس شیشه، پروفیل ها و غیره معین می شود. پنجره های تک جداره اولین پنجره تولید شده نسل پنجره های جداره ای است. این پنجره به نسبت پنجره های معمولی قیمت بالا تری دارد. علت این امر نیز طول عمر و کیفیت بالای آن است. با توجه به توضیحات گفته شده، همراه تیم ویتانوا باشید. در ادامه این مقاله به طور کامل عوامل مؤثر بر قیمت پنجره تک جداره را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com

نحوه محاسبه قیمت پنجره تک جداره آلومینیومی و upvc

فکر می کنید که چگونه می توان قیمت پنجره تک جداره را به دست اورد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که به دست آوردن قیمت پنجره تک جداره به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما معمولاً می توان قیمت آن را به طور میانگین به راحتی به دست آورد. دقت داشته باشید که برای محاسبه قیمت پنجره تک جداره به طور دقیق باید ابعاد پنجره را داشته باشید. همچنین در ادامه تعداد بازشوها، فیکس و نوع باز شدن پنجره براساس تک حالته، دو جهته یا کشویی بودن، را در نظر بگیرید. چرا که تمامی این عوامل بر روی قیمت پنجره تک جداره مؤثر است.

می توان گفت که که راحت ترین راه برای محاسبه قیمت پایه پنجره تک جداره، میانگین هر مترمربع از فضا است.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com

تاثیر متراژ بر قیمت پنجره تک جداره

 به طورکلی ابعاد استاندارد پنجره تک جداره اغلب، ۱۴۰ در ۱۴۰ سانتی متر است. از این رو اگر بخواهید پنجره‌ ای با ابعاد استاندارد نصب کنید، ‌قیمت‌ ها به صورت واحدی محاسبه خواهد شد. برای مثال، تصور کنید که دو پنجره تک جداره به اندازه استاندارد دارید. در این صورت هزینه نصب برابر با نصب دو واحد پنجره تک جداره خواهد بود. حال اگر قیمت پنجره تک جداره را بر متر مربع تقسیم کنید، قیمت هر متر مربع از پنجره تک جداره مشخص می‌شود.

دقت داشته باشید که گاهی نیز در پروژه ‌ای مشخص، متراژ های درب و پنجره تک جداره متفاوت است. از این رو دیگر نمی توانید تمامی درب و پنجره های تک جداره را با یک فرمول محاسبه کنید. چرا که ابعاد و انداره های آن ها متفاوت خواهد بود. بنابراین قیمت پنجره تک جداره در هر مترمربع مشخص می‌شود. بهتر است بدانید که قیمت پایه، در واقع یک قیمت حدودی است. عوامل بسیاری می تواند بر روی قیمت پنجره تک جداره در نهایت مؤثر باشد.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com

تاثیر پروفیل upvc در قیمت پنجره تک جداره

ابعاد پروفیل در پنجره تک جداره معمولا در حالت استاندارد به سری های ۶۰ و ۷۰ تقسیم بندی می شوند. در واقع منظور از این اعداد همان عرض سطح مقطع پروفیل است. از این رو منظور از سری ۶۰ همان عرض سطح مقطع ۶۰ میلی متر خواهد بود. دقت داشته باشید هر میزان سطح مقطع پروفیل بیشتر باشد، وزن پروفیل بالا  می رود. در نتیجه این امر، قیمت پنجره تک جداره بیش تر خواهد شد.

تاثیر تعداد حفره پروفیل در قیمت پنجره تک جداره

قطعاً تعداد حفره های پروفیل بر روی قیمت پنجره تک جداره مؤثر است. همه ما می دانیم که تعداد حفره در پروفیل یو پی وی سی متغیر است. می توان گفت که حفره به معنای محفظه ها در راستای افقی پروفیل upvc می باشد. پروفیل های سری ۶۰ دارای ۳ یا ۴ حفره و پروفیل هستند. همچنین پروفیل های سری ۷۰ دارای ۴ یا ۵ حفره می باشد. می توان پروفیل ها را لحاظ شکل و کاربرد به چهار نوع اصلی تقسیم کرد.

  • پروفیل فریم

این پروفیل ها معمولاً در پنجره های تک جداره به عنوان چارچوب مورد استفاده قرار می گیرند. این پروفیل ها در قیمت پنجره تک جداره بسیار مؤثر هستند.

  • پروفیل لنگه

از پروفیل های لنگه در پنجره های تک جداره بازشو استفاده می شوند. هر میزان که وزن این پروفیل ها   باشد، قیمت پنجره تک جداره افزایش پیدا می کند.

  • پروفیل مولیون

 پروفیل های مولیون در پنجره تک جداره، نقش تقسیم کنده دارند. توجه داشته باشید که هر میزان تعداد این پروفیل ها بیش تر شود، قیمت پنجره تک جداره بیش تر می شود.

  • پروفیل جانبی

پروفیل های جانبی در اشکال خاص درب و پنجره upvc تک جداره به عنوان مکمل بکار می روند. پروفیل های  رنگی و لمینت‌ ها بسته به مساحتی که از رنگ برای‌شان استفاده شده است، قیمت‌های مختلفی دارند. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است این پروفیل ها در رنگ ‌های مختلف استفاده شوند. در نهایت رنگی بودن آن ‌هامعمولاًا باعث افزایش ۳۰ درصدی قیمت پنجره تک جداره می شود.

انواع مدل‌های پنجره تک جداره

ممکن است بسیاری از پنجره‌ های استفاده شده در معماری منازل از جنس پنجره تک جداره باشد. در گذشته از این پنجره‌ ها بسیار در معماری استفاده میشد. امروزه نیز افرادی که توان خرید پنجره‌ های بسیار با کیفیت را ندارند، به سراغ پنجره تک جداره می‌روند. با توجه به این توضیحات، در ادامه به بررسی انواع پنجره تک جداره می‌پردازیم.

  • پنجره تک جداره گرد

عموماً از پنجره‌های تک جداره گرد در فضا های بسیار کوچک استفاده می کنند. این فضا ها شامل سرویس حمام و دستشویی می‌شود. در این فضا ها با بهره گیری از پنجره تک جداره، میتوان زیبایی و روشنایی بیشتری را به ارمغان آورد. این پنجره‌ها قیمت بسیار کمی دارند، اما می‌توانند به راحتی بر زیبایی محیط تأثیر بگذارند. در این میان افرادی نیز هستند که از این پنجره‌ها برای کلبه‌های چوبی و خانه‌های بسیار کوچک بهره می‌گیرند.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com
  • پنجره تک جداره دایره‌ای و نیمه دایره‌ای

توجه داشته باشید که از پنجره تک جداره دایره‌ای و نیم دایره ای می‌توانید در خلق یک فضای خاص بهره بگیرید. چرا که به راحتی می توان یک قوس یا قوس خمیده را بالای هر نوع پنجره قرار داد. میتوان گفت که کاربرد اصلی این نوع پنجره‌ ها در واقع برای جذب بیشتر نور است. استفاده از این پنجره ‌ها عموماً برای مکان‌هایی که به نور بیشتری احتیاج دارند، کاربرد دارد.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com
  • پنجره بیضی شکل تک جداره

همان طور که از نام این پنجره مشخص است، شکل آن مانند بیضی است. پنجره تک جداره بیضی عموماً در اتاق ‌هایی که سقف آن‌ ها به شکل طاق باز است کاربرد دارد. استفاده از این پنجره‌ ها از گذشته تا به امروز در معماری ایرانی نقش اساسی داشته است. چرا که به خوبی می‌تواند در زیبا سازی اتاق مؤثر باشد. همچنین یک نمای منحصر به فرد به اتاق شما می‌دهد.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com
  • پنجره تک جداره هشت ظلعی

  پنجره تک جداره هشت ضلعی انعکاسی منحصر به فرد از نور را ارائه می‌دهند. بسیاری از طراحان به خوبی می‌دانند که میتوانند مناطقی از خانه را با گوشه‌ ها تعریف کنند. البته بسیاری از طراحان این پنجره را یک مرحله جلوتر سفارشی سازی می‌کنند. از این رو در مرحله بعد، برای افزودن جزئیات بیشتر، شبکه‌ها را اضافه می کنند.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com
  • پنجره تک جداره مثلث یا ذوزنقه‌ای

می توان گفت از مدل ‌های فوق العاده پنجره تک جداره، مدل ذوزنقه‌ای و یا مثلثی است. طراحان بسیار زیادی از این شکل هندسی برای طراحی خانه ‌ها کمک می‌گیرند. طراحان با قرار دادن چند تا از این پنجره‌های مثلثی، اشکال جدید و منحصر به فردی را خلق می‌کنند. در واقع می‌توانید یک طرح دلخواه با چندین پنجره مثلثی ایجاد کرده تا نور بیشتری را وارد منزل کنید.

قیمت پنجره تک جداره-smabidy.com

 ویژگی‌ های پنجره تک جداره

همان طور که گفته شد، پنجره تک جداره مانند دوجداره ویژگی ‌های خاص را شامل نمی‌شود. از این رو به صورت مختصر و مفید، ویژگی ‌های بارز این نوع پنجره به شرح زیر است.

  • احتیاج نداشتن به قاب‌های جدید

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از پنجره تک جداره نیازی به استفاده از قاب جدید ندارید. چرا که فقط یک صفحه شیشه‌ ای در پنجره ‌های تک جداره وجود دارد. بنابراین می‌توانید آن ‌ها را در آستانه ی قاب پنجره‌های قدیمی نصب کرد. این ویژگی به شما کمک می کند تا در هزینه های خرید قاب صرفه جویی کنید. همچنین به راحتی پنجره های تک جداره را بر روی قاب های قدیمی نصب کنید.

  • بسیار مناسب برای مناطق گرم سیری

یکی از ویژگی ‌های جذاب پنجره تک جداره، قابل استفاده بودن در مناطق گرم سیری است. با استفاده از این پنجره در ساختار منزل تان به هیچ وجه به نگهداری گرما در خانه احتیاج ندارید. چرا که پنجره تک جداره نمی‌تواند گرما را به خوبی حفظ کند. از این رو هوای داخل در تماس مستقیم با هوای بیرون است. بسیاری از افرادی که در شهرهای جنوبی و گرم سیر ساکن هستند، این پنجره را به مدل‌ های دیگر پنجره ترجیح می‌دهند. از این رو بازار پنجره تک جداره در این مناطق حسابی داغ است.

سوالات متداول قیمت پنجره تک جداره

می توان گفت که که راحت ترین راه برای محاسبه قیمت پایه پنجره تک جداره، میانگین هر مترمربع از فضا است.

این پروفیل ها معمولاً در پنجره های تک جداره به عنوان چارچوب مورد استفاده قرار می گیرند. این پروفیل ها در قیمت پنجره تک جداره بسیار مؤثر هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟