پنجره دوجداره ویتانوا

کرکره ولومی در پنجره دوجداره

کرکره ولومی و کاربرد آن در پنجره دوجداره

کرکره ولومی در پنجره دوجداره یکی از مدل های پنجره دوجداره می باشد که بیشتر در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم کرکره داخل شیشه های پنجره دوجداره به دو صورت اتوماتیک و دستی کنترل می شود.

کرکره های ولومی میان پنجره های دوجداره، از مدل های ساده کرکره داخل شیشه به شمار می رود. در این مدل، کرکره در قسمت بین شیشه ها قرار می گیرد و با کمک ولومی که در کنار آن وجود دارد، می توانید کرکره را به جهت دلخواه هدایت کنید.

عملکرد کرکره ولومی چگونه است؟

برای ساخت کرکره ولومی از یک کرکره آلومینیومی استفاده می کنند که در درون محفظه ی بین دو شیشه قرار میگیرد و وکیوم می شود. برای اینکه بتوانید کرکره ها را تنظیم کنید، ولومی در نظر گرفته شده است.

این ولوم در ارتفاع فریم پنجره قرار دارد. شما می توانید با استفاده از این ولوم، کرکره را سایه و روشن کنید. شما می توانید کرکره را به بالا یا پایین ببرید. اما به طور معمول قابلیت بالا رفتن کرکره را قفل می کنند تا عمر کرکره بیشتر شود.

در این حالت شما می توانید تنها کرکره را سایه و روشن کنید. زمانی که کرکره در حالت روشن است، به راحتی می توانید سمت دیگر آن را ببیند.

انواع کرکره ولومی بین شیشه دوجداره

کرکره های ولومی در سه مدل زیر موجود می باشند:

مدل ترک: مدل ترک با ضخامت 32 میلی متر و متناسب با پنجره های کوچک
مدل هلندی: مدل هلندی با ضخامت 45 میلی متر و متناسب با پنجره های بزرگ
مدل برقی: در این مدل کرکره با نیروی برق و با استفاده از ریموت قابل کنترل است.

کرکره ولومی پنجره دوجداره اتوماتیک

یک مدل از کرکره ولومی پنجره دوجداره، قابلیت کنترل شدن به صورت اتوماتیک را دارد. در این مدل به راحتی می توانید با کمک موتوری که در کرکره تعبیه شده است آن را تنظیم کنید. تنها کافی است تا دکمه مربوطه را از روی ریموت کنترل فشار دهید.

کرکره ولومی مناسب چه مکان هایی می باشد؟

– کرکره های ولومی مناسب ترین گزینه برای استفاده در فضاهای اداری و پارتیشن بندی های آن می باشند. برای مثال:برای پارتیشن بندی می توانید از پارتیشن های چوبی یا شیشه این با پنجره های دوجداری استفاده کنید که دارای کرکره می باشد. این پارتیشن را می توان طوری نصب کرد که مدیر بتواند سایر قسمت ها را بدون اطلاع کارمدان بررسی کند.

– از دیگر کاربرد های این کرکره ها، بیمارستان ها وکلینیک ها می باشند. با استفاده از پنجره های دوجداره دارای کرکره ولومی این امکان میسر می شود تا اتاق انتظار را از سایر قسمت ها جدا کنید.

– مکان های ورزش سومین نمونه از کاربرد این نوع پنجره است. به طور معمول از پنجره های دوجداره کرکره دار در سالن های ورزشی، استخر، سونا و… استفاده می شود.

– از کاربرد های مسکونی کرکره های ولومی می توانیم به استفاده در سرویس اتاق مستر اشاره کنیم. با استفاده از این کرکره به راحتی می توان شیشه ی حمام را به حالت شفاف یا مات در آورد.

مزایای کرکره ولومی

– کرکره های ولومی در عین سادگی، زیبایی خاصی به فضا می دهند.

– با توجه به کاربرد بالای پنجره های دوجداره کرکره ولومی، می توانید از آن ها در مکان های مختلف، متناسب با نیاز خود استفاده کنید.

– طول عمر بالای این کرکره ها از امتیازات مثبت این نوع پنجره به حساب می آید.

– با استفاده ای این نوع پنجره علاوه بر استفاده از کرکره ولومی، منزل شما در برابر صوت و گرما نیز عایق است.

– قابلیت شخصی سازی این نوع پنجره باعث افزایش محبوبیت آن شده است. شما می توانید پنجره دوجداره دارای کرکره ولومی را در هر سایز و اندازه ای سفارش دهید.

تاثیر پرده کرکره شیشه دوجداره در انتقال حرارت

همانطور که می دانید، پنجره های دوجداره عایق های خوبی دربرابر صوت و حرارت می باشند. علاوه بر اینکه خود شیشه های دوجداره مانع از دست رفتن انرژی گرمایی می شوند، پرده های کرکره موجود در شیشه ی دوجداره نیز در این امر تاثیر گذار می باشند.

مزایا شیشه دوجداره کرکره ای ریموتی

• تنوع رنگ گسترده
• دوام، ایمنی و طول عمر بالا
• نگهداری و نظافت آسان
• قابلیت تنظیم نور
• قابلیت تنظیم دید
• قابلیت تولید در اندازه های متفاوت
• قابلیت نصب در محیط های مختلف

نکات فنی کرکره ولومی در پنجره دوجداره

همانطور که پیش تر گفتیم، پنجره های دوجداره ولومی در دو مدل ترک و هلندی تولید می شوند که ضخامت های متفاوتی دارند. هنگامی که می خواهید پنجره کرکره ولومی خود را انتخاب کنید باید با توجه به فضای زهوار (فضایی که برای نصب شیشه در پنجره شما وجود دارد) توجه کنید.

از کرکره ولومی وکیوم شده در بین شیشه ها دوجداره می توان در انواع مختلف قاب پنجره های دوجداره، یو پی وی سی، آلومینیومی و… استفاده کنید.

نکات مهمی که باید در هنگام خرید کرکره بین دوجداره رعایت کنید:

– پس از اینکه کرکره بین دو جدار شیشه قرار می گیرد و وکیوم و آب بندی می شود دسترسی به کرکره و تعمیر آن بسیار سخت می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید و نصب، از کیفیت آن مطمئن شوید. در غیر این صورت با گذشت زمان احتیاج به تعمیر پیدا می کنید.

– بر روی فریم پنجره ولوم مخصوصی قرار گرفته است که به شما امکان بالا پایین کردن کرکره را می دهد. اگر می خواهید کرکره شما عمر بیشتری داشته باشد، بهتر است از این قابلیت استفاده نکنید و تنها کرکره را در حالت سایه و روشن قرار دهید. دقت کنید که جنس ولوم آلومینیومی و یا استیل باشد.

– کرکره ها رنگ های متفاوتی دارند. شما می توانید آن را باتوجه به دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید. از پرفروش ترین رنگ های کرکره پنجره دوجداره، رنگ سفید، نقره ای و طرح چوب می باشد.

– سعی کنید در هنگام خرید هم کرکره و هم فریم مخصوص به آن را از یک شرکت بخرید. برای مثال قاب را از یک جا نخرید و کرکره را از یک جای دیگر.

– برای ایمن بودن پنجره های با ابعاد بالا، حتما از شیشه های سکوریت استفاده کنید.

– در هنگام انتخاب مدل شیشه دوجداره کرکره، به ضخامت متفاومت مدل های هلندی و ترک توجه داشته باشید تا در خرید دچار اشتباه نشوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟