پنجره دوجداره ویتانوا

کاربرد کابین دور دوشی و انواع آن

مزایای استفاده از کابین دور دوشی در حمام

باکس یا کابین حمام که به آن دور دوشی نیز گفته می شود محفظه ای معمولا به شکل کمد و ساخته شده از شیشه است که محدوده دوش آب را از سایر قسمت های حمام جدا می سازد . این کابین ها به دلایل مختلفی تعبیه می شوند که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

جدا کردن قسمت حمام از دستشویی

اکنون در بیشتر آپارتمان های کوچک ، حمام و دستشویی سر هم هستند و این خود یک مساله آزار دهنده است زمانی که کسی در حال دوش گرفتن است ،برای استفاده از دستشویی مجبور باشید صبر کنید! بیشترین کاربرد این باکس ها همین شرایط است . تا بتوانید به کمک نمونه های شیشه مات این باکس ها ، فضای دور دوش را از باقی حمام جدا کنید.

استفاده در حمام های بزرگ

اگر فضای حمام شما بیش از حد بزرگ باشد، شاید مجبور شوید برای یک دوش کوتاه تمام سطح حمام را از کف بشویید! چرا که در هنگام شست و شو زیر دوش ، آب و کف زیادی از سر و بدن شما به اطراف پاشیده می شود. پس شاید بهتر است با یک زیر دوشی و یک کابین در بالای آن ، فضای کوچکی را از حمام جدا کنید تا تمام حمام خیس و کفی نشود. تمیز کردن جداره های کابین هم بسیار راحت است و می توانید با کمی آب کشی آن را تمیز کنید .

استفاده در حمام های سرد

اگر در شهری سردسیر زندگی می کنید و یا حمام شما به خوبی ایزوله نیست، در این حالت حمام به سختی گرم می شود و ممکن است مجبور به تحمل آب داغ برای گرم کردن خودتان باشید ! اگر هم حمام سرد باشد ، به علت خیس بودن بدن و رطوبت حمام ، ممکن است دچار بیماری و سرما زدگی شوید . البته می توان از هیتر های پر مصرف برای گرم کردن حمام استفاده کرد ولی بهترین راه حل ، نصب یک باکس دور دوشی است . این باکس ها بسیار عالی بخار آب و گرما را در داخل خود حفظ می کنند و یک محیط کوچک ولی بسیار گرم برای دوش گرفتن خواهید داشت.

جهت جلوگیری از رطوبت زدگی

مشکلی که تقریبا در تمام حمام ها وجود دارد، نم زدگی ، پوسیدگی وسایل چوبی ، شوره زدن کاشی ها و رطوبت زدگی گچ و رنگ سقف است . البته این یک مساله طبیعیست و اگر در حمام بخار آب وجود نداشته باشد فضا بسیار سرد خواهد شد. ولی تقریبا تنها راهی که برای جلوگیری از نم زدگی حمام وجود دارد استفاده از همین کابین هاست. این کابین ها یک فضای بسته دور دوش ایجاد می کنند که مانع از رد شدن بخار می شوند.در نتیجه رطوبت در حمام وجود نخواهد داشت یا به حداقل می رسد.

انواع کابین های دور دوشی

باکس یا کابین های دور دوش مدل و جنس های بسیار متفاوتی دارند. از باکس هایی که از شیشه های سکیوریت ساخته می شود گرفته تا مدل های خمیده که از طلق های کریستالی و معمولا بصورت آماده هستند . انتخاب یک باکس مناسب معمولا به ابعاد و محل نصب مورد نظر و تا حدی سلیقه مشتری بستگی دارد. اگر دوش حمامتان در گوشه دیوار (زاویه دیوار) قرار گرفته باشد ، بجای یک باکس سه وجهی ، باید از یک باکس دو وجهی L شکل استفاده کنید.

کابین بسته

موضوع دیگر ، باز یا بسته بودن کابین است . کابین های دور دوشی در دو نوع فضای بسته و باز هستند که در مدل بسته، این کابین ها تا سقف حمام ارتفاع دارند و در قسمت پایین آنها تشت های زیر دوشی نصب می شود و به کل محیط داخل کابین از فضای حمام جدا می شود. از کابین های بسته برای حمام های سرد استفاده می شود. همچنین اگر می خواهید از پوسیدگی و رطوبت محیط حمام جلوگیری کنید، می بایست از باکس های بسته استفاده کنید تا بخار از آن خارج نشود.

کابین باز

اما اگر مایل نیستید که در فضایی کوچک و بسته قرار بگیرید ، می توانید از کابین های دور دوشی باز استفاده کنید . این کابین ها کوتاه و معمولا در قسمت بالا باز هستند تا تهویه داشته و بخار و دمای داخلی آن ها خیلی بالا نرود . از باکس های باز بیشتر به منظور جداسازی فضای دور دوش از باقی قسمت های حمام استفاده می شود .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟