پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره سه جداره upvc

پنجره سه جداره | شیشه سه جداره | پنجره سه جداره upvc

همه چیز درباره پنجره های سه جداره

پنجره های دوجداره با مزایای بسیار زیادی که دارند خود انقلابی در صنعت درب و پنجره ها بودند که با اتصال آن ها روی پروفیل های upvc بیشترین میزان عایق بندی صوتی و حرارتی به دست می آید، ضمن آنکه مزایای بسیار زیاد دیگری چون دوام، زیبایی، بازشو های متنوع و غیره هم وجود دارد. اما آیا می توان عایق بندی بیشتری هم داشت؟ بله . پنجره سه جداره upvc برای همین نیاز ساخته شده است.

گرچه بیشترین استفاده از پنجره های upvc با شیشه های دوجداره است، اما امکان استفاده از شیشه سه جداره، چهار جداره و حتی پنج جداره هم وجود دارد، که برای مصارف خاص هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به ویژگی های پنجره سه جداره و مزایا و معایب آن و تفاوت آن با پنجره دوجداره بپردازیم.

برای خرید و یا استعلام قیمت دقیق پنجره سه جداره ، با ما در ارتباط باشید

 

پنجره سه جداره

ساختار پنجره سه جداره upvc

در پنجره های upvc به طور کلی شیشه ها روی پروفیل قاب نصب می شوند. این شیشه ها در پنجره 3 جداره و به تعداد سه عدد هستند که به وسیله ی دو اسپیسر (جدا کننده) از یکدیگر جدا شده اند.

درست همانند پنجره دوجداره، در پنجره سه جداره هم بین شیشه ها یک گاز وجود دارد که نقش زیادی در عایق بندی پنجره دارد. این گاز عموما آرگون یا کریپتون می باشد.

پروفیل پنجره سه جداره

در پنجره upvc سه جداره به دلیل داشتن یک لایه شیشه بیشتر نسبت به پنجره دوجداره، پروفیل ضخیم تری باید استفاده شود. در واقع این یک رابطه دوطرفه است. بدین معنی که گاهی زمانی هم که نیاز به پروفیل ضخیم در ساختمانی باشد، از شیشه های سه جداره استفاده می کنند.

پنجره سه جداره لمینت

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره چیست و آیا میزان عایق بندی دوبرابر است؟

مشخص است که تفاوت پنجره upvc سه جداره با انواع پنجره دوجداره ، در داشتن یک لایه اضافه تر شیشه و پروفیل ضخیم تر و کانال های داخلی بیشتر است. با داشتن یک لایه شیشه اضافه تر و به وجود آمدن یک فضای بین شیشه ای بیشتر، مسلما مجموع میزان گازی که بین شیشه ها وجود دارد دو برابر پنجره دوجداره است.

بنابراین میزان عایق بندی پنجره سه جداره حداقل 2 برابر پنجره دوجداره است که این میزان معمولا بیشتر هم بوده و به چند برابر می رسد.

تفاوت پنجره سه جداره و دوجداره

پنجره دوجداره یا پنجره سه جداره upvc ؟ کدام یک بهتر است؟

سوالی که بسیاری ممکن است در ذهن خود داشته باشند این است که پس بهتر نیست از ابتدا از پنجره سه جداره که عایق بندی بالاتری دارد بجای پنجره دوجداره استفاده شود؟ و یا چرا با وجود عایق بندی بیشتر پنجره سه جداره، میزان استفاده از پنجره دوجداره بیشتر است؟

پاسخ این است که در اکثر مواقع میزان عایق بندی پنجره های دوجداره خود به حد کافی است و در بیشتر ساختمان ها با نصب پنجره دوجداره عایق بندی کافی به دست می آید.

با توجه به بیشتر بودن قیمت پنجره upvc سه جداره و نیاز به استفاده از پروفیل ضخیم تر (با در نظر گرفتن کافی بودن عایق بندی پنجره دوجداره) به صرفه تر است که در بیشتر ساختمان ها از پنجره های دوجداره استفاده شود.


برای اطلاعات بیشتر درباره درب پی وی سی و یو پی وی سی کلیک کنید


تفاوت پنجره سه جداره با پنجره دوجداره از زوایای مختلف

پنجره های دوجداره و سه جداره از زوایای مختلف دارای تفاوت هستند و این تفاوت ها دارای اهمیت هستند.
برای اطلاعات بیشتر درباره این تفاوت ها ، ما اطلاعاتی را جمع آوری کردیم که در پایین به تفکیک پرداخته ایم:

تفاوت پنجره دوجداره و پنجره upvc سه جداره بر اساس تعداد شیشه

در حالت کلی پنجره دوجداره و پنجره سه جداره در میزان تعداد شیشه با یک دیگر تفاوت دارند. در میان شیشه های پنجره دوجداره و سه جداره، یک یا چند فضای خالی و تهی یافت می شود. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، این فضای تهی در پنجره upvc سه جداره و دوجداره با گاز های نجیب آرگون پر می شوند.

می توان گفت که این فرایند دوجداره یا سه جداره کردن پنجره ها، به واسطه ماشین آلات و به دور از دخالت انسانی انجام گیرد. از این عایق بندی بسیار دقیق و بهتری دارند. میزان تعداد شیشه به کار گرفته شده، می تواند قیمت پنجره سه جداره را مشخص کند. همچنین ضخامت معمول در شیشه های دوجداره 4 و 4 میلی متر است. که فضای بین آن ها را اسپیسر ها پر می کنند. این ضخامت در پنجره سه جداره از  4 و 4 و 6 شروع می شود. که درمجموع اسپیسر ها، عدد نهایی به 24 می رسد.

تفاوت پنجره دوجداره و پنجره upvc سه جداره بر اساس وزن

پس از بررسی تعداد شیشه پنجره upvc سه جداره و قیمت پنجره سه جداره بر این اساس، در ادامه به بررسی وزن آن ها می پردازیم. به طور کلی پنجره سه جداره از سه لایه شیشه تشکیل شده است. پنجره های دوجداره نیز از دو لایه شیشه تک جداره درست می شوند. از این رو قطعاً منطقی است که ورن پنجره upvc سه جداره کمی بالاتر از پنجره های دوجداره باشد.

البته بالا بودن وزن پنجره ها در صورت جداره ای بودن، می تواند بر روی عملکرد بهتر آن ها تأثیر بگذارد. چرا که امروزه شاهد آن هستیم که پنجره های سه جداره عملکردی بهتر از پنجره های دوجداره دارند. این پنجره ها در عایق بودن در برابر آلودگی های صوتی عملکردی مؤثر تر دارند. علت این امر نیز می تواند دو لایه فضای تهی ای باشد که توسط گاز آرگون پر شده است.

قیمت پنجره سه جداره کمی بالاتر از پنجره های دوجداره است. اما توجه داشته باشید که اگر در یک محیط پر سر و صدا زندگی می‌ کنید، قطعاً نیاز به آرامش دارید. از این رو پیشنهاد ویتانوا به شما این است که در این صورت، از پنجره سه جداره بهره بگیرید. زیرا پنجره‌ های دو جداره از نظر تعداد لایه کمتر از پنجره سه جداره هستند. از این رو عملکرد ضعیف تری در  وارد نشدن آلودگی های صوتی دارند.

مقایسه پنجره سه جداره یا دوجداره

بنابراین، استفاده از پنجره های سه جداره در مواردی به صرفه و ضروری است که ساختمان در محیطی با میزان سر و صدای بسیار زیاد و یا آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد باشد.

برای مثال اگر ساختمان شما به محیط های صنعتی که سر و صدای زیادی تولید می کنند نزدیک باشد یا در نزدیکی فرودگاه یا راه آهن زندگی می کنید و صدای زیادی از هواپیما و قطار دریافت می شود، پنجره سه جداره می تواند موجب آرامش بیشتری برای شما شود.

هم چنین برای ساختمان هایی که در منطقه ای با سرمای بسیار زیاد هستند پنجره سه جداره می تواند عایق بندی حرارتی بهتری هم داشته باشد.

به هرحال اگر از پنجره upvc سه جداره استفاده می کنید بهتر است حداقل پنج کاناله و بیشتر باشد تا هزینه ای که صرف می شود نتیجه مطلوب را داشته باشد.

پنجره سه جداره شیشه سه جداره

ویژگی های پنجره سه جداره upvc خوب

داشتن یک جداره شیشه بیشتر برای عایق بندی چند برابری به تنهایی کافی نیست.

یک پنجره سه جداره خوب در صورتی کارایی محسوس و چندبرابر نسبت به پنجره دوجداره را دارد که نه تنها یک لایه شیشه بیشتر و میزان گاز بیشتری داشته باشد، بلکه کیفیت ساخت و تکنولوژی مناسبی هم داشته باشد.

توجه داشته باشید که داشتن یک جداره بیشتر شیشه، پروفیل ضخیم تر و کانال ها و یراق آلات مصرفی بیشتر به معنای وزن بیشتر پنجره سه جداره هم هست و این وزن بیشتر می تواند در کیفیت و دوام پنجره در  دراز مدت تاثیر گذار باشد.

این دلیلی است که بهتر است در ساختمان های بسیار قدیمی از پنجره سه جداره که وزن بیشتری دارد استفاده نشود.

بنابراین، کیفیت و برند سازنده پروفیل نیز بسیار حائز اهمیت است.

پنجره سه جداره وین تک

مزایای پنجره سه جداره

  • استفاده از پنجره سه جداره سبب عایق بندی صوتی و حرارتی 2 تا 5 برابر نسبت به پنجره دوجداره می شود.
  • امنیت و مقاومت بیشتری دارد.
  • با بیشتر شدن عایق بندی صرفه جویی بیشتری هم در مصرف انرژی میشود.

انواع پنجره سه جداره

معایب پنجره سه جداره

با وجود مزایای بسیار زیاد و مطلوب پنجره سه جداره upvc ، معایبی هم برای آن ها وجود دارد که همانطور که گفته شد سبب می شود در برخی موارد استفاده از پنجره دوجداره مناسب تر باشد.

از جمله :

  • بهتر است در ساختمان های بسیار قدیمی به علت وزن بالاتر استفاده نشود.
  • در پنجره های سه جداره از میزان محدود تری از عرض برای لنگه می توان استفاده کرد.
  • وزن بالاتر سبب می شود تا نتوان از پروفیل های سبک و ضعیف تر استفاده کرد.
  • قیمت پنجره سه جداره نسبت به دوجداره بیشتر است.
  • باید حتما از لولا ها و یراق آلات بسیار با کیفیت استفاده کرد در غیر این صورت لنگه بازشو مشکل پیدا می کند. (به طور کلی باید گفت حساسیت در کیفیت بیشتر است)

پنجره سه جداره شیشه سه جداره

کاهش سر و صدا با پنجره سه جداره

STC استانداردی برای سنجش میزان عایق بندی صوتی پنجره ها است.

ضخامت شیشه ها و تعداد لایه های آن ها، ضخامت و جنس و کیفیت پروفیل، میزان آب بندی درزگیر ها، کیفیت یراق آلات و حتی نحوه ی نصب پنجره در میزان عایق بندی صوتی موثرند.

پنجره دوجداره با شیشه های 4 تا 6 میلی متری می تواند موجب کاهش صدا به مقدار 35 دسیبل شود.

این مقدار برای پنجره upvc سه جداره استاندارد که دارای دیگر ویژگی های گفته شده برای عایق بندی صوتی است به دو برابر یعنی تا 70 دسیبل به طور حداقل افزایش می یابد که به معنی سکوت بیشتر است.

بسته به نوع و تعداد کانال ها و کیفیت و روکش پنجره و دیگر عوامل کلاس انتقال صدا یا STC برای یک پنجره سه جداره می تواند تا 80 دسیبل هم برسد.

ساختار پنجره سه جداره

عایق بندی حرارتی پنجره سه جداره

طبق بررسی های صورت گرفته حتی با بسته بودن درب و پنجره های یک ساختمان نیز 20 تا 30 درصد گرما یا سرمای داخل از طریق پنجره ها هدر می رود. بنابراین، پنجره ها می توانند نقش مهمی در میزان مصرف انرژی که برای گرمایش و سرمایش تولید می شود داشته باشند. پنجره های دوجداره upvc به خوبی در برابر عبور گرما و سرما مقاومت دارند.

یک پنجره دوجداره با شیشه های 4 تا 6 میلی متری و گاز آرگون، ضریب انتقال حرارتی معادل 2.9 w/m2c دارد که این عدد برای پنجره سه جداره با همین ضخامت و گاز آرگون به 1.9 w/m2c کاهش می یابد. انتظار می رود که یک پنجره سه جداره upvc نسبت به پنجره دوجداره با ویژگی های یکسان، 25 درصد عایق بندی حرارتی بیشتری داشته باشد.

پنجره سه جداره بهتره یا دوجداره

قیمت پنجره سه جداره upvc

مطمئنا قیمت تمام شده پنجره نیز برای مشتری حائز اهمیت است.

مشخص است که پنجره های سه جداره با داشتن شیشه و گاز بیشتر و پروفیل ضخیم تر و کانال های بیشتر دارای قیمت بیشتری از پنجره های دوجداره هستند.

قیمت پنجره سه جداره upvc به خودی خود به مسائل زیادی چون ضخامت پروفیل و برند سازنده آن، کیفیت و برند یراق آلات پنجره سه جداره، ابعاد مورد نیاز پنجره، چهارچوب پنجره سه جداره upvc، نوع گاز و بسیاری دیگر از موارد در قیمت پنجره سه جداره تاثیر گذارند. نوع بازشو و هزینه نصب پنجره 3 جداره را هم باید در نظر گرفت .

با وجود تمام موارد گفته شده مشخص می شود که چرا استفاده از پنجره های دوجداره در برخی موارد به صرفه تر است. بنابراین باید هزینه پنجره سه جداره upvc را به میزان ضرورت و این که آیا پنجره دوجداره کافی است یا نه در نظر گرفت.

برای اطلاع از قیمت پنجره سه جداره و خرید پنجره سه جداره با ما در بازرگانی عبیدی در تماس باشید.

عایق بندی پنجره سه جداره

نصب پنجره پنجره سه جداره upvc

پیشتر در مقالات مرتبط توصیه اکید بر نصب پنجره upvc توسط افراد ماهر شده بودیم و بارها در مورد اهمیت نصب پنجره یو پی وی سی در عملکرد و کارایی آن صبحت کردیم. حال باید در نظر بگیرید که نصب پنجره سه جداره upvc با توجه به ابعاد و پهنای بیشتر و وزن بالاتر دارای حساسیت بیشتری از نصب پنجره دوجداره هم می باشد. بنابراین بازهم توصیه می کنیم که نصب پنجره را حتما به نصاب و تکنسین های ماهر بسپارید تا هزینه ای که برای پنجره کرده اید، با نصب نامناسب و غیر صحیح از بین نرود و پنجره کارایی خود را از دست ندهد. در صورت تصمیم به خرید پنجره سه جداره upvc و نصب آن و یا سه جداره کردن پنجره دوجداره خود حتما قبل از خرید با کارشناسان مشورت کنید تا تشخیص دهند که آیا پنجره سه جداره برای ساختمان شما مناسب است یا خیر.

میزان عایق بندی پنجره سه جداره

کاربرد پنجره سه جداره upvc

در هر ساختمانی که آلودگی صوتی زیادی داشته باشد مانند ساختمان های نزدیک کارخانجات صنعتی، فرودگاه ها، ایستگاه قطار و ریل راه آهن، نزدیکی اتوبان ها و … می توان از پنجره سه جداره upvc استفاده کرد.

در مورد ساختمان های صنعتی و فرودگاه ها و دیگر مراکز بسیار پر سر و صدا حتی از پنجره های چهار جداره هم استفاده می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟