پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دوجداره upvc و محیط زیست

پنجره دوجداره upvc و محیط زیست

پنجره دوجداره upvc و سازگاری آن با محیط زیست

در دنیای امروزه ، با گسترش جمعیت و ازدیاد نیاز بشر به منابع، استفاده فراوان از سوخت ، گسترش صنایع مختلف ، و بسیاری دلایل دیگر ، محیط زیست ما در نقطه ای بحرانی قرار دارد. با تحت تاثیر قرار گرفتن محیط زیست و طبیعت ما، مطمئنا علاوه بر موجودات دیگر، زندگی خود بشر نیز به عنوان گونه ای از سیاره به خطر خواهد افتاد. بنابراین ، تمام ما به عنوان عضوی از این جهان و مصرف کننده ، وظیفه داریم تا به هر نحوی که ممکن است در حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشیم. ما در این جا درباره ی نقش درب و پنجره های ساختمان ها در مسائل زیست محیطی ، و میزان سازگاری پنجره دوجداره upvc و محیط زیست صحبت خواهیم کرد.

همراه ما باشید.

پنجره دوجداره و محیط زیست

چگونه درب و پنجره ما می تواند بر محیط زیست تاثیر بگذارد؟

شاید برای برخی افراد سوال باشد که اصلا درب و پنجره چه نقشی در محیط زیست و حفاظت از آن دارد، و نقش مصرف کننده و خریدار در این باره چیست؟

در پاسخ به این پرسش ، ما با دو مسئله مواجه هستیم.

مسئله ی اول در مورد ساخت پنجره دوجداره به عنوان یک محصول است.

  1. پنجره دوجداره upvc و محیط زیست : ساخت upvc

همانطور که گفته شد ، گسترش و پیشرفت صنعت یکی از مهم ترین مواردی است که سبب آسیب به محیط زیست شده . بسیاری از این آسیب ها متاسفانه جدی و جبران ناپذیر هستند، و اثرات آن ها تا سال های بسیار طولانی باقی می ماند.

پلاستیک ها، مواد شیمیایی ، سموم، مواد غیرقابل بازیافت، مواد رادیواکتیو و … از مواردی هستند که با وجود وارد آوردن آسیب های جدی به محیط زیست، استفاده گسترده ای در صنایع دارند.

در ساخت بسیاری از ابزار و وسایل که ما به طور روزمره از آن استفاده می کنیم روش ها و موادی از قبیل موارد گفته شده استفاده می شوند.

پنجره ها و اجزای آن ها نیز از آن دست از وسایل هستند که از این قائده مستثنی نبوده ، و متاسفانه ساخت آن ها با مواد و روش هایی همراه بوده که می تواند برای محیط زیست آسیب زا باشد.

ضمن اینکه توجه داشته باشید برخی از این مواد مصرفی تنها برای محیط زیست خطرناک نیستند، بلکه مستقیم و غیر مستقیم سلامت خود انسان ها را هم تحت تاثیر قرار می دهند.

مواد بر پایه ی سرب یکی از مهم ترین مواد سمی هستند، که در ساخت بسیاری از پروفیل های پنجره هم مورد استفاده قرار میگیرند.

استات نیکل ، حمام کروماته که برای شست و شوی آلومینیوم استفاده می شود، لعاب های اکرولیکی و پلی استری ، از جمله موادری هستند که سمی و سرطان زا معرفی شده اند، و متاسفانه از آن ها در ساخت درب و پنجره ها نیز استفاده می شود.

استفاده از این مواد چه در هنگام تولید محصول ، چه پس از به دور انداخته شدن آن به محیط زیست بر می گردد.

زباله های ناشی از پروفیل هایی که مواد یاد شده را دارند، تا مدت های طولانی باقی مانده ، و ممکن است وارد آب های زیرزمینی و خاک شوند که خود آسیب های جدی ای را متوجه محیط زیست و طبیعت و در نهایت خود ما می سازد.

با تلاش هایی که از سوی سازمان های محیط زیستی انجام شد، بسیاری از صنایع طبق قوانینی که تا سال 2015 در اروپا وضع شد ، مجبور به کنار گذاشتن مواد و روش هایی شدند که به محیط زیست آسیب وارد می کند.

Upvc یکی از این متریال است، که کمپانی های بزرگ سازنده آن با هدف سازگاری با محیط زیست ، در ساخت آن از مواد سمی یاد شده استفاده نمی کنند.

هم اکنون سعی بر آن شده است تا upvc ها هم هر چه بیشتر با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در صنایع، همگام با محیط زیست با ارزش و آسیب پذیرمان باشند.

پنجره upvc و محیط زیست

 2. پنجره دوجداره upvc و سازگاری با محیط زیست : کاهش مصرف انرژی

این زاویه دومی است که در بحث پنجره ها و محیط زیست با آن مواجه هستیم : مصرف انرژی

جمعیت بسیار زیادی از جهان در مناطقی نیازمند سرمایش و گرمایش زندگی می کنند، که امروزه در تمام جهان با استفاده از وسایل برقی و تکنولوژی ، که نیازمند مصرف سوخت است تامین می شود.

هر یک از ما در خانه هایمان از ابزار گرمایش و سرمایش استفاده میکنیم . اگر تمام ساختمان های حتی یک شهر را در نظر بگیرید، میزان بسیار زیاد و عدد بسیار بزرگی از مصرف انرژی حاصل میشود، که متاسفانه بخش بسیار باورنکردنی و زیادی از آن نیز اتلاف می شود.

بهترین راه برای کاهش مصرف انرژی ، استفاده بهینه و جلوگیری از اتلاف آن است ، تا نیاز کمتری برای به وجود آوردن آن باشد.

شاید هر شخص تصور کند که یک ساختمان و یک خانه تاثیر چندانی ندارد، اما با جمع بستن تمام افراد شهرها، کشور، و جهان، متوجه می شویم که مصرف شخصی چه بخش بزرگی از مصرف انرژی جهان را شامل می شود.

پنجره های دوجداره upvc از این جهت به محیط زیست کمک می کنند که با داشتن عایق بندی قوی ، مانع از اتلاف انرژی می شوند.

با حفظ شدن انرژی و هدر نرفتن آن ، نیاز به تولید کمتر آن است، که این خود برگ برنده ای برای محافظت از محیط زیست است.

منظور از انرژی های یاد شده، انرژی گرمایی ای است که در فصول سرد به وسیله ی شوفاژخانه ها ، سیستم های پکیج گرمایی و انواع بخاری های سوختی و برقی به وجود می آورند.

و هم چنین انرژی سرمایشی و خنک سازی ای که در فصل های گرم، به وسیله ی انواع کولرهای آبی و برقی و دیگر سیستم های خنک سازی تولید می شود.

تمام این وسایل، نیازمند استفاده از برق، گاز و آب هستند،که مجموع میلیون ها ساختمانی که از ان ها استفاده می کنند، شامل مصرف بسیار زیادی می شود.

حتی اگر افراد یک شهر نیز با استفاده کردن از درب و پنجره های دوجداره، نیاز خود به گرمایش و سرمایش را کم کنند، شاهد کاهش چشم گیری در یک کشور خواهیم بود.

بنابراین، تنها با یک اقدام ساده، یعنی تعویض پنجره های کهنه با تکنولوژی قدیمی ، با پنجره های upvc ، می توانیم سهم موثری در حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی داشته باشیم ، که در عین حال سبب کاهش هزینه های مصرفی نیز می شود، و در واقع یک معامله برد-برد ، برای محیط زیست و ما است.

پنجره دوجداره upvc سازگار با محیط زیست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟