پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دوجداره upvc و معمولی

پنجره دوجداره upvc با پنجره معمولی چه تفاوتی دارد؟

متریال هایی که در گذشته برای ساخت درب و پنجره به کار برده می شد با محدودیت ها و معایب زیادی همراه بود. گسترش و رشد علم حتی در حوزه ساختمان سازی نیز ورود پیدا کرد و بسیاری از مشکلاتی که متریال های قدیمی مسبب آن بودند را حل کرد. دورانی که تمام درب ها و پنجره ها آهنی بودند به پایان رسیده و مساله ای که باعث به وجود آمدن این اتفاق شده، فواید و مزیت های پنجره دوجداره upvc است.

اگر حس می کنید که باید پیوند خود را با پنجره های قدیمی حفظ کرده و به آنها وفادار باشید این متن را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چرا پنجره های یو پی وی سی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و به چه علت است که در تمام ساختمان های مدرن امروزی این نوع پنجره نصب می شود.

پنجره دوجداره upvc چیست؟

upvc یک نوع پلاستیک است و مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. از جمله ویژگی های خاص این نوع پلاستیک می توان به سفت بودن و محکم بودن آن اشاره کرد. دقیقا به همین دلیل است که نمی توان انعطاف پذیری بالایی را از آن انتظار داشت. این ماده در مقایسه با تمام متریال های مورد استفاده برای تولید درب و پنجره از مقاومت بالاتری برخوردار است و این موضوع باعث شده پنجره های یو پی وی سی، جایگاه با ارزش و والایی در حوزه صنعت ساختمان به دست آورند.

تفاوت پنجره دوجداره upvc با پنجره های معمولی

متریال های مختلفی برای تولید پنجره مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به آهن، آلومینیوم، PVC و UPVC اشاره کرد. کیفیت UPVC در بازار از سایر مواد اولیه برای تولید درب و پنجره بالاتر بوده و به همین دلیل است که ساختمان سازان در ساخت بناهای مدرن و امروزی به سمت این نوع متریال سوق پیدا کرده اند.

در ادامه این متن می خواهیم برخی از خواص و مزیت های پنجره دوجداره upvc را به شما معرفی کنیم تا بدانید که علت این تغییر و تحول در بازار چه بوده است.

عمر طولانی پنجره دوجداره upvc

یکی از مشکلات شایع در سازه های آهنی، زنگ زدن است. وقتی پنجره و یا درب آهنی دچار زنگ زدگی می شود، عمر آن نیز کاهش پیدا کرده و به غیر از تحمیل هزینه های اضافی کار دیگری از دستشان بر نمی آید. البته می توان با استفاده از ضد زنگ این مساله و مشکل را حل کرد،اما گاهی اوقات این روش نیز راهگشا نیست.

از آنجایی که پلاستیک ها یکی از مقاوم ترین مواد و متریال های موجود در بازار به شمار می روند، می توان دوام و عمر طولانی از آنها انتظار است و این یکی از مهم ترین دلایل جایگزینی شدن پنجره دوجداره upvc به جای پنجره های معمولی است.

راحتی در عملیات تمیزکاری

یکی دیگر از تفاوت هایی که خصوصا برای خانم های خانه دار و کسانی که به تمیزی محیط اطرافشان اهمیت می دهند، مساله مهم و اساسی به شمار می رود، قابلیت تمیز کردن پنجره دوجداره upvc است. معمولا آن دسته از پنجره های معمولی که با آلومینیوم ساخته می شوند، در صورت کثیفی و تیره شدن، به این راحتی ها که فکر کنید، قابلیت تمیز شدن ندارند و به همین دلیل در اغلب موارد چهره های زشت و نازیبا برای پنجره به وجود می آورند. این مساله در مورد پنجره های که از آهن ساخته شده اند، کمتر اذیت می کند اما هنوز هم آزارهای خاص خود را دارد.

قابلیت تمیز کردن پنجره دوجداره upvc، می تواند زحمت خانم های خانه دار را به میزان زیادی کاهش دهد. معمولا با استفاده از یک دستمال نم دار و اندکی مواد شوینده می توانید ظاهر آنها را تمیز کرده و کاری کنید که درست مانند روز اول نصب به نظر آید.

حفظ کیفیت رنگ

یکی از مواردی که باعث شده پنجره دوجداره upvc برتری هایی نسبت به پنجره های آهنی داشته باشد، حفظ کیفیت رنگ است. رنگ هایی که در تولید پنجره دوجداره upvc به کار برده می شود، دوام بالایی داشته و با گذشت زمان دچار افت کیفیت و افت زیبایی نمی شوند.

در رنگ آمیزی پنجره های آهنی در صورتی که رنگ به کار برده شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، بعد از مدتی نیاز به احیا و رنگ آمیزی مجدد وجود دارد. معمولا در جاهایی که پنجره ها و درب های آهنی نصب می شوند، هر چند ماه یک بار رنگ آمیزی باید مجددا انجام شود تا درب و پنجره ظاهری مرتب و زیبا پیدا کند.

موضوع دیگری که در مورد رنگ باید ذکر شود، این است که وقتی شما یک پنجره دوجداره upvc را برای منزل خود سفارش می دهید، رنگ های متفاوتی به شما پیشنهاد می شود و شما با توجه به نمای ساختمان و با توجه به حفظ هارمونی بین رنگ پنجره ها و مصالح به کار برده شده در آن، یک رنگ را سفارش می دهید.

بعد از دریافت سفارش دقیقا همان پنجره را با همان رنگ در اختیار خواهید داشت و نصاب نیز در کوتاه ترین زمان پنجره را در جای خود قرار خواهد داد. در پنجره های آهنی قضیه متفاوت است؛ وقتی شما یک پنجره آهنی سفارش می دهید، خودتان باید برای رنگ کردن آن اقدام کنید و این مساله معمولا با دردسرهایی مانند خرید رنگ و رنگ آمیزی همراه است.

بنابراین برای آنکه در حین نصب پنجره ها خیال شما نیز راحت تر باشد، توصیه می کنیم علاوه بر سایر مزیت هایی که پنجره دوجداره upvc دارد، به این مزیت نیز توجه داشته باشید.

عایق صوت و حرارت

سر و صدا یکی از مسائلی که در دنیا شلوغ امروزی، به هیچ عنوان نمی توان از شر آن در امان بود. حال اگر در منزلی ساکن باشید که درب و پنجره آهنی دارد صدا و آلودگی های صوتی شما را بیشتر اذیت خواهد کرد. برای آنکه حتی در شلوغ ترین ساعات روز نیز آرامش در منزلتان حکمفرما باشد، پنجره دوجداره upvc نصب کنید.

عایق بودن در برابر صدا، به دلیل دو جداره بودن این نوع پنجره اتفاق می افتد؛ بین دو جداره شیشه، هوا وجود دارد و هوا می تواند مانند یک عایق کارآمد و مفید از ورود سروصدا جلوگیری کند.

البته پنجره دوجداره upvc، تنها مانع از ورود و خروج صدا نخواهد شد و قادر است در مصرف انرژی نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشد. این پنجره ها به دلیل مجهز بودن به دو شیشه و قرار داشتن هوا در بین دو جداره، مانع از عبور و مرور هوا خواهند شد.

این ساختار کمک می کند تا خانه در ماه های سرد سال، گرم تر و در ماه های گرم سال نیز خنک تر باشد؛ زیرا در فصول سرد هوای سرد وارد نشده و هوای گرم نیز خارج نمی شود و در فصل های گرم نیز هوای سرد داخل منزل به بیرون هدایت نخواهد شد.

بدین شکل می توانید صرفه جویی قابل ملاحظه ای در حوزه مصرف انرژی در منزلتان داشته باشد و هزینه ای که از این بابت در اختیار شما قرار خواهد گرفت را به نحوی موثرتر و مفیدتر صرف کنید.

تنوع در نحوه باز شدن

مورد دیگری که باعث متفاوت شدن پنجره دوجداره upvc و پنجره های معمولی شده است، نحوه باز و بسته شدن پنجره است. معمولا پنجره هایی که با آلومینیوم و آهن ساخته می شود را نمی توان به نحوی طراحی کرد که به صورت های متفاوت باز و بسته شوند. این مورد در پنجره دوجداره upvc به راحتی حل شده و شما می توانید در انتخاب مدل باز و بسته شدن درب حق انتخاب داشته باشید.

این پنجره ها را می توان به صورت کشویی، لولایی، فولگس واگنی، دایره ای، سایبانی، ساده و غیره طراحی کرد. این مورد نه تنها برای شما بسیار جذاب خواهد بود بلکه می تواند تنوعی دلنشین در نمای ساختمان به وجود آورد.

قابلیت نصب در آب و هواهای مختلف

مهم ترین و قابل توجه ترین تفاوتی که می توان برای پنجره دوجداره upvc عنوان کرد، قابلیت نصب در آب و هواهای مختلف است. معمولا در جاهایی که میزان رطوبت بالاست توصیه می شود از پنجره های آهنی استفاده نشود؛ زیرا آهن و آب رابطه خوبی با هم نداشته و در اثر تماس این ماده با هم، آهن دچار زنگ زدگی شده و طول عمر مفید آن به شدت کاهش پیدا می کند.

یو پی وی سی از جمله متریال های مقاوم موجود در بازار بوده و پنجره دوجداره upvc را می توان حتی در مناطقی که میزان رطوبت در آنها بسیار بالاست نیز نصب کرد؛ زیرا دچار زنگ زدگی نشده و عمرشان کاهش پیدا نخواهد کرد.

جمع بندی

در این متن در مورد تفاوت ها و برتری هایی که پنجره دوجداره upvc با پنجره های معمولی دارد با شما صحبت کردیم. و مهم ترین خواصی که پنجره های یو پی وی سی از آن برخوردارند را عنوان نمودیم. امیدواریم با توجه به نکاتی که در این متن به آنها اشاره شد، هر چه سریع تر برای تعویض درب و پنجره های آهنی منزل خود اقدام کنید و آرامش را برای تمام افرادی که در یک محیط بسته حضور دارند، به ارمغان آورید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟