پنجره دوجداره ویتانوا

پروفیل بازسازی پنجره

پروفیل بازسازی پنجره upvc

پروفیل بازسازی چیست و چه کاربردی دارد

افراد زیادی تمایل به استفاده از پنجره دوجداره دارند که دلیل آن مزایای زیاد این پنجره ها و تکنولوژی ساخت پیشرفته تر آن است. اما نصب و استفاده از پنجره های دوجداره محدود به ساختمان های نوساز نمی شود و خوشبختانه امکان تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره و نصب پنجره جدید نیز وجود دارد. پروفیل بازسازی پنجره دوجداره نوعی از پروفیل هاست که زمانی که نیاز به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره باشد به کار می آید.

 

نقش پروفیل بازسازی پنجره دوجداره چیست؟

برای نصب پنجره دوجداره در ساختمانی که از قبل دارای پنجره است و نوساز نیست، دو راه وجود دارد.

یکی از روش ها این است که پنجره قدیمی به طور کلی خارج شده و تخریب صورت می گیرد، تا پنجره دوجداره جدید با استفاده از فریم مخصوص پنجره دوجداره نصب شود.

اما در بیشتر مواقع امکان تخریب کامل وجود ندارد و از نظر هزینه و زمان نیز به صرفه تر است که پروفیل بازسازی مورد استفاده قرار گیرد.

در این موارد از یک پروفیل بازسازی استفاده می شود به گونه ای که نیاز به تخریب نیست و آسیبی به ساختمان و دیوار مورد نظر وارد نمی شود.

در هنگام نصب پروفیل بازسازی پنجره ، این پروفیل به گونه ای قرار میگیرد که چهارچوب باقی مانده از پنجره را به طور کامل پوشش می دهد و زمینه برای نصب پنجره را هموار می سازد.

فایده دیگر قاب بازسازی این است که عایق بندی بهتری را هم ایجاد می کند، و برای فضاهایی که نیاز به عایق بندی حرارتی و صوتی بالاتر است، می توان بجای پروفیل های معمولی نیز از پروفیل بازسازی استفاده کرد. (حتی در ساختمان های نوساز)

پروفیل بازسازی پنجره

مراحل نصب پنجره با پروفیل قاب بازسازی

در ساختمانی که نیاز به استفاده از پروفیل بازسازی باشد، قبل از هر چیز تیم فنی نصب پنجره باید از محل بازدید کرده و اندازه گیری لازم را انجام دهند.

اگر اندازه گیری به دقت انجام نشود و صحیح نباشد ، پروفیل به خوبی جای نگرفته و نه تنها عایق بندی کامل را ندارد، بلکه برای نصب پنجره روی آن نیز ممکن است مشکل ایجاد شود.

چه نصب پنجره جدید و چه نصب پنجره قدیمی باید با دقت و توسط افراد ماهر صورت گیرد.

پس از اندازه گیری و انتخاب پروفیل با ابعاد و ضخامت مناسب ، یراق آلات و حالت بازشو پنجره مورد نظر نیز باید بررسی و انتخاب شوند .

قید های پنجره باید برای آماده سازی جهت نصب روی پروفیل بازسازی برش داده شوند.

پس از خارج کردن پنجره قدیمی از چارچوب که البته این چارچوب باقی می ماند، پروفیل بازسازی روی فریم قبلی نصب می شود و آن را به طور کامل فرا میگیرد.

با نصب این پروفیل مقاومت و عایق بندی مناسبی ایجاد شده و فضا برای اتصال پنجره دوجداره upvc هم فراهم می شود.

 

پروفیل بازسازی پنجره نقشه

کدام روش بهتر است؟ تخریب یا استفاده از پروفیل بازسازی

طبیعتا در روشی که تخریب کامل برای نصب پنجره دوجداره انجام شود وقت و انرژی بیشتری مورد نیاز است. ضمن اینکه حتی هزینه ها نیز ممکن است افزایش یابند.

بنابراین استفاده از پروفیل بازسازی ضمن داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، راحت تر بوده و مقاومت و عایق بندی بالاتری هم به ارمغان می آورد.

 

چه پروفیل بازسازی ای خوب است؟

برای نصب پنجره  upvc با استفاده از قاب بازسازی ، باید از پروفیل مناسب با برند پنجره استفاده شود. برای مثال از پروفیل بازسازی وین تک برای پنجره دوجداره وین تک استفاده شود.

کیفیت ساخت، ابعاد و ضخامت پروفیل بازسازی و برند آن در قیمت پروفیل بازسازی پنجره تاثیر گذارند، و باید توجه داشت که با توجه به نقش زیرساختی و مهم پروفیل بازسازی در مقاومت و کارایی و عایق بندی ، بهتر است از پروفیل با کیفیت و اصل استفاده شود.

پروفیل بازسازی پنجره وین تک

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟