پنجره دوجداره ویتانوا

نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی

هنگام نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی به چه نکاتی باید توجه کرد

با طراحی و تولید پنجره های دو جداره در بیشتر ساختمان ها از این مدل پنجره ها به کار گرفته می شود. با این وجود نیز هنوز شاهد پنجره های قدیمی در اکثر خانه های قدیمی خواهیم بود.

ساختمان ها و خانه های قدیمی دارای همان سبک معماری گذشته و پنجره های معمولی هستند.ما در این مقاله به بررسی نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی می پردازیم.

پنجره های معمولی به کار رفته در ساختمان های قدیمی از نظر تهویه و عایق بودن برای سرما و گرما در ساختمان مطلوب نیستند و مشکلاتی هر چند کوچک را برای صاحبان خانه ایجاد می کنند.

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و گران بودن مصالح، افراد به جای تخریب و ساخت مجدد ساختمان های قدیمی بیشتر به سمت بازسازی خانه روی می آورند. یکی از اجزای اصلی در بازسازی خانه، تعویض و یا نصب پنجره های معمولی با پنجره های جدید و به روزی همچون پنجره های دو جداره است.

 

 نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی
نصب پنجره دوجداره در خانه های قدیمی

 

در طراحی پنجره های دو جداره از بهترین متریال ها استفاده شده است. این مدل از پنجره ها طراحی منحصر به فردی دارند و در عین زیبایی قابلیت های زیادی نیز دارند.

پنجره های دو جداره از عایق صوتی و رطوبتی مطلوبی برخوردار هستند و همین امر موجب بکار گیری انها در ساختمان به سبک امروزی شده است.

اگر خانه های شما قدیمی است و در زمان بازسازی قصد دارید پنجره های دو جداره را نصب کنید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. این مقاله در برگیرنده اطلاعاتی است که می تواند در این مسیر شما را یاری کند و نکات با ارزشی را برای شما ارائه دهد.

ضرورت نصب پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی

از عمده مشکلات پنجره های چوبی، آهنی و آلومینیومی موجود در خانه های قدیمی می توان به هدر رفتن بخش زیادی از انرژی در فصل زمستان و تابستان اشاره کرد.

در فصل گرما و سرما پنجره های قدیمی قابلیت عایق بندی خانه را ندارند به همین خاطر بخش وسیعی از انرژی به هدر خواهد رفت. پنجره های قدیمی قفل ساده ای دارند و از نظر ایمنی مناسب برای خانه مناسب نیستند.

با همه این مشکلات در خانه های قدیمی بهتر است به فکر راه چاره ای بود. نصب پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی بهترین و مناسبترین راه حل می باشد.

پنجره های دو جداره دارای یراق آلات منحصر به فردی هستند که به راحتی باز نمی شوند و می توان به صراحت بیان کرد که این مدل از پنجره های مدرن برای ایمنی خانه مناسبترین گزینه می باشند.

علاوه بر آن با توجه به طراحی های به کار رفته در پنجره های دو جداره این مدل از پنجره ها از عایق صوتی و رطوبتی مناسبی نیز برخوردار هستند و مانع از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می شود. در مکان های شلوغ از جمله خیابان ها و کوچه های بهتر است برای کاهش میزان سرو صدا در ساختمان از پنجره های دو جداره استفاده کرد.

 نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی با توجه به کارآیی بالا و همچنین دوام بالای پنجره های دو جداره از مهمترین مواردی است که در فراهم نمودن آرامش در این خانه ها اهمیت بسزایی دارد.

با نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی مطمئن باشید که سرمایه گذاری مناسبی انجام داده اید. پنجره های دو جداره علاوه بر مزایا و ویژگیهای مطلوبی که دارد بسیار زیبا بوده و در نمای بیرونی و درونی خانه های قدیمی نقش موثری دارد.

چه نکاتی را در زمان نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی باید رعایت کرد؟

نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی مستلزم رعایت نکاتی است که در صورت عدم توجه به این موارد نصب پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی به درستی انجام نمی شود و نمی توان در دراز مدت از آن استفاده کرد. این نکات عبارت اند از:

اندازه گیری درست و صحیح

در زمان نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی قبل از هر چیز باید مکان مربوطه را اندازه گیری کرد. اندازه گیری درست مکان مورد نظر اهمیت بالایی در انتخاب و خرید پنجره های دو جداره دارد.

با یک اندازه گیری درست می توان پنجره دو جداره ای را انتخاب و خریداری کرد که با مکان مورد نظر همخوانی دارد. شما می توانید از نصابان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید تا مکان مورد نظر به درستی اندازه گیری شود.

انتخاب برندهای معتبر از پنجره دو جداره

برای کارآیی بیشتر و دوام بالای پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی بهتر است پنجره دو جداره با شیشه های برندهای معتبر را انتخاب کنید. برندهای معتبر در طراحی و ساخت پنجره های دو جداره از مواد اولیه و مرغوب استفاده می کنند به همین خاطر عملکرد و کارآیی این پنجره ها به مراتب زیادتر است.

کمک گرفتن از نصابان

 نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی باید از نظر اصولی و رعایت کردن موارد ریز کاری باشد. در نصب پنجره دو جداره نیاز به تخریب خاصی نیست بلکه می توان در این راستا از نصابان کمک گرفت. این افراد تجربه کاری در زمینه نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی را دارند پس لزومی ندارد که شما استرس و نگرانی داشته باشید.

خالی کردن بخشی از لوازم خانه

بهتر است در زمان نصب پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی محل مورد نظر را تا دو متر مانده به مکان مورد نظر خالی کرد. لوازم خانه دست و پا گیر را از جلوی مکان مورد نظر برداشت تا حمل و جابه جایی پنجره های دو جداره راحت تر انجام شود.

مزایای نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی

جلوگیری از به هدر رفت انرژی در فصل سرما و گرما

مقاوم بودن و عدم تغییر رنگ شیشه های به کار رفته در برابر نور مستقیم خورشید

مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی

نصب سریع وآسان

داشتن حجم و وزن سبک

برخورداری از عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی

داشتن ابعاد و شکل هندسی متنوع

برخورداری از شیشه های رنگی متنوع و با کیفیت

طراحی منحصر به فرد و تنوع درب و قفل متنوع

موثر در ماندگاری بالای عدم تغییر رنگ پرده ها، فرش ها و…

نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی بدون تخریب

با توجه به هزینه های بالای تخریب و ساخت مجدد خانه های قدیمی، امروزه اکثر افراد مشغول بازسازی خانه های قدیمی خود هستند. بازار بازسازی خانه های قدیمی امروزه بسیار رایج بوده و با نگاه کردن به اطراف شاهد بازسازی اکثر خانه های قدیمی خواهید بود.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی با تخریب همراه است یا نه. ما در این قسمت از متن بیان می کنیم که خیالتان از این بابت راحت باشد که در زمان نصب پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی در صورت بودن پنجره های قدیمی از قبل نیاز به تخریب نیست.

پنجره دو جداره طراحی منحصر به فردی دارد که در زمان نصب نیاز به تخریب و یا بیرون آوردن فریم های پنجره قبلی نیست. نصب پنجره های دو جداره در زمان کوتاهتری انجام می شود. در زمان نصب باید بخشی از مکان مورد نظر برای نصب پنجره دو جداره را تخلیه کرد تا از رزش گرد و غبار بر روی وسایل جلوگیری کرد.

 

پنجره دو جداره upve

 

برخی از افراد فکر می کنند که نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی نیاز به تخریب و کنده کاری دارد به همین خاطر از نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی خود امتناع می کنند. اما جای نگرانی نیست به این خاطر که پنجره های دو جداره کیفیت و طراحی بالایی دارند و به طور کامل بر روی فریم های پنجره های قدیمی قرار می گیرند.

پنجره دو جداره می تواند فضای پنجره قدیمی را به طور کامل پوشش دهد تا اثری از پنجره قبلی مشاهده نشود. در زمان نصب باید به این نکته دقت داشته باشید که پنجره دو جداره و مکان مورد نظر را به طور صحیح اندازه گیری کنید تا پنجره دو جداره به طور کامل فضای پنجره را پوشش دهد.

هزینه نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی

پنجره های دو جداره برندهای متنوعی در بازار دارند که هر کدام با توجه یراق آلات به کار رفته قیمت های متفاوتی دارند. شما با یک بار هزینه کردن برای پنجره دو جداره می توانید به مدت طولانی و با خیال راحت از امکانات پنجره های دو جداره در خانه های قدیمی خود بهره مند شوید.

پنجره دو جداره دارای ابعاد و شکل ظاهری متنوعی است که همه این موارد در قیمت آن تاثیر بسزایی می گذارد. هر کدام از برندها قیمت های متفاوتی دارند که با توجه به بودجه ای که برای خرید پنجره دو جداره کنار گذاشته اید به راحتی می توانید مناسبترین پنجره دو جداره را برای خانه خود انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

 نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی یکی از موثرترین روش هایی که در هدر رفتن انرژی در خانه های قدیمی به کار گرفته می شود. در زمان نصب پنجره دو جداره در خانه های قدیمی باید با اندازه گیری صحیح و همچنین فرآیند ساخت و اجرا پیش رفت و در این راستا از متخصصان ماهر و کار بلد کمک گرفت. پنجره های دو جداره کارآیی بالاتری دارند و می توان با نصب آن در خانه های قدیمی می توان تغییرات اساسی در نمای خانه ایجاد کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟