پنجره دوجداره ویتانوا

نحوه ی باز و بسته شدن پنجره UPVC

نحوه ی باز و بسته شدن پنجره UPVC

نحوه ی باز شدن انواع پنجره دوجداره UPVC

یکی از مزایا و ویژگی های پنجره های UPVC که سبب محبوبیت آن شده است، تنوع بالای انواع بازشو های آن است، که سبب می شود برای هر فضایی با هر سلیقه و شرایطی پنجره ای وجود داشته باشد، و حق انتخاب زیادی وجود داشته باشد .

باز و بسته کردن پنجره های UPVC با حالت های مختلف بازشو، باید به طور صحیح انجام شود، تا هم عایق بندی به صورت کامل انجام شود، و هم یراق آلات پنجره آسیبی نبینند.

در ادامه به نحوه ی باز و بسته شدن پنجره UPVC ، با حالت های مختلف بازشو می پردازیم .

 

پنجره با بازشو تک حالته :

این نوه پنجره ها به وسیله ی یک لولا باز و بسته می شوند، و همانطور که از نامشان پیداست فقط در یک حالت باز و بسته می شوند. پنجره ها با بازشو فرانسوی نیز بدین گونه اند .

در این نوع بازشو، هنگامی که دستگیره در به سمت پایین باشد، پنجره قفل است . برای باز کردن پنجره باید دستگیره را از حالت قفل ، به اندازه ی حدود 45 درجه به طرفین بچرخانیم ، تا دستگیره وسط قرار گیرد . این که دستگیره به سمت چپ چرخانده شود یا راست، به نوع بازشو و لنگه آن بستگی دارد .

پنجره با بازشو دوحالته

این نوع پنجره ها دارای دو حالت برای باز و بسته شدن هستند، و دارای لولا می باشند. دستگیره پنجره های دوحالته در سه جهت قابل جابجایی است .

اگر دستگیره به سمت پایین باشد، پنجره در حالت قفل قرار دارد .

اگر دستگیره در حالت وسط قرار گرفته باشد، همانند پنجره های تک حالته ، با چرخاندن به سمت چپ یا راست باز می شود .

اگر دستگیره به سمت بالا قرار گرفته باشد، حالت دوم پنجره فعال است ، و بازشو از بالا ، به اندازه ی ده الی سی سانتی متر (بسته به تنظیم) باز و بسته می شود .

پنجره با بازشو به صورت کشویی

یکی از رایج ترین و پرطرفدار ترین انواع بازشو، بازشو های کشویی هستند ، چراکه فضایی را اشغال نمی کنند و باز و بسته کردن آن ها آسان است .

در این نوع بازشو، اگر دستگیره رو به پایین باشد، پنجره در حالت قفل قرار دارد .

اگر دستگیره به سمت چپ یا راست(بسته به حالت لنگه بازشو) چرخانده شود، به صورتی که دستگیره در وسط قرار داشته باشد، با کشیدن آن پنجره در محور ریلی خود حرکت کرد و باز می شود .

برای بستن پنجره ریلی کشویی، باید لنگه ای که باز شده را در جهت مخالف کشید، و دستگیره را به حالت پایین که همان حالت قفل است قرار داد .

پنجره UPVC با بازشو فولکس واگنی

پنجره های فولکس واگنی نیز نوعی از حالت های بازشو کشویی هستند، با این تفاوت که عایق بندی بهتری دارند .

در پنجره با بازشو فولکس واگنی ، اگر دستگیره به سمت پایین باشد، پنجره در حالت قفل قرار دارد . همانند انواع دیگر بازشو ها.

برای باز کردن این پنجره ، باید دستگیره به سمت چپ یا راست (بسته به لنگه بازشو) چرخانده شود ، و دستگیره در حالت وسط قرار گیرد . سپس لنگه بازشو حدود ده سانتی متر به سمت جلو می آید ، و با کمی فشار ، به سمت لنگه ثابت هدایت شده ، و پنجره به حالت کشویی باز می شود .

برای بستن پنجره دوجداره فولکس واگنی ، باید لنگه باز شده را در جهت خلاف لنگه ثابت کمی فشار داد ، و هنگامی که لنگه به سمت داخل رفت ، و همانند حالت اولیه ده سانتی متر عقب آمد، با چرخاندن دستگیره به سمت پایین پنجره بسته و قفل خواهد بود .

توجه داشته باشید که باز و بسته کردن پنجره ها به خصوص پنجره دوجداره فولکس واگنی ، باید اصولی و به طور صحیح انجام شود، و در صورت جا نرفتن از به کار بردن زور یا فشار زیاد اجتناب شود ؛ چراکه می تواند سبب آسیب به یراق آلات ارزشمند پنجره شود.

پنجره با بازشو کلنگی (سایبانی)

پنجره های دوجداره کلنگی ، فاقد دستگیره هستند ، و باز و بسته شدن آن ها به صورت چفت و زبانه می باشد .

باز شدن این بازشو ها ، فقط از بالا ، و یا فقط از پایین امکان پذیر است .

برای باز شدن باید چفت را به سمت پایین کشید، و زمانی که زبانه بیرون آید، پنجره تا حدود چهل سانتی متر باز می شود.

برای بستن نیز باز لنگه را در جهت خلاف آن کمی فشار دارد ، و با رفتن آن به سمت داخل و قرار گرفتن زبانه در جای خود ، پنجره بسته است .

درب و پنجره با بازشو آکاردئونی

از بازشو های آکاردئونی بیشتر برای درب ها استفاده می شود .

باز شدن آن ها به این صورت است که لنگه همانند یک آکاردئون روی یک محور جمع می شود، و برای بسته شدن نیز روی محور افقی قرار میگیرد.

درب های UPVC با بازشو سوئیچی

درب های یو پی وی سی ، ممکن است به سمت داخل یا بیرون باز و بسته شوند، که این بستگی به سلیقه مشتری ، و موقعیت فضای درب دارد .

درب های بازشو به داخل :

برای باز کردن درب هایی که از داخل بازشو هستند، دستگیره را به سمت پایین فشار داده، و درب به سمت داخل باز می شود.

برای بستن آن ها نیز ، لنگه را فشار می دهیم تا درب کیپ شود ، و با چرخاندن دستگیره به سمت بالا ، درب بسته می شود . می توان در صورت نیز پس از آن نیز درب را با کلید قفل کرد .

 

درب های بازشو بیرون :

باز کردن این درب ها نیز همانند درب های داخل بازشو است ، که با فشار دستگیره به سمت پایین ، در به سمت بیرون باز می شود.

برای بستن درب بیرون باز شو نیز ، لنگه بازشو را فشار داده ، تا در کیپ شود ، و دستگیره را به سمت بالا چرخانده ، تا یراق آلات آن عمل کند و درب به طور کامل بسته شود.

 

باز و بسته کردن درب و پنجره های UPVC ، به راحتی انجام می شود، و با گذشت مدت کوتاهی به مشتری به طور کامل به آن عادت می کند.

در هنگامی که نصاب برای نصب درب و پنجره در محل حاضر می شود، باید نکات مربوط به باز و بسته کردن ، و نحوه ی باز و بسته شدن پنجره UPVC را به مشتری آموزش دهد ، مشتریان گرامی نیز می توانند هرگونه سوال یا راهنمایی را از تکنسین نصب طلب کنند.

 

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟