پنجره دوجداره ویتانوا

معیارهای انتخاب پنجره دوجداره

معیارهای انتخاب پنجره دوجداره upvc

چه معیارهایی را برای خرید پنجره در نظر بگیریم؟

با افزایش تمایل استفاده مردم از درب و پنجره های دوجداره ، انواع، تنوع و کیفیت های مختلفی در بازار فراوان شده است و انتخاب های زیادی وجود دارد. اما همه ی انتخاب ها همیشه صحیح نیستند و برای خرید باید معیارهای انتخاب پنجره دوجداره را مورد توجه قرار داد، چراکه برند ها و کیفیت های بسیار متعددی در بازار موجودند که متاسفانه بسیاری از آن ها بی کیفیت و تقلبی اند و سبب زیان و ناامیدی مشتری می شوند.

یک پنجره دوجداره خوب ، باید دارای ویژگی هایی بوده و تمام اجزای سازنده آن از کیفیت مناسب برخوردار باشند.

در ادامه برخی معیارهای انتخاب پنجره دوجداره upvc را بررسی میکنیم ، تا خریداران بتوانند با دانش کافی پنجره ای با دوام و ایده آل را تهیه کنند.

 

معیارهای انتخاب پنجره دوجداره upvc : پروفیل upvc

پروفیل مهم ترین بخش تشکیل دهنده پنجره است ، و کیفیت ساخت آن از اهمیت بالایی در این معیار ها برخوردار است.

برای ساخت پروفیل upvc در کارخانه از چندین مواد سازنده استفاده می کنند که هر یک دارای ویژگی خاص هستند.

فرآیند ساخت upvc را بخوانید.

بسیاری از سازندگان متاسفانه در مرحله ی ساخت از مواد اولیه نامرغوب استفاده می کنند یا برخی از آن ها را حذف می کنند که این کار موجب از بین رفتن کیفیت ، دوام ، کارایی و عملکرد صحیح پروفیل می شود.

اگر پروفیل دچار مشکل یا آسیب جدی شود ، ارزش پنجره دوجداره از بین رفته و در بیشتر موارد قابل تعمیر نیست.

برای خرید پنجره دوجداره به سازنده پروفیل توجه داشته باشید و از برند ها شناخته شده خرید کنید. ضمن آنکه بسیاری از فروشندگان ممکن است پروفیلی از برندی معروف را به صورت غیراصل ارائه دهند، بنابراین از فروشندگان معتبر و تحت نمایندگی خرید کنید.

پروفیل پنجره دوجداره upvc

نکته 1 : هم چنین مطمئن شوید که پروفیل دارای گارانتی حداقل 10 ساله باشد. این گارانتی باید شامل تغییر رنگ و تغییر شکل پروفیل نیز شود.

نکته 2 : پروفیل پنجره مناسب باید حتما دارای پروفیل گالوانیزه داخلی باشد تا مقاومت و دوام خوبی داشته باشد. برخی پروفیل های تقلبی فاقد پروفیل گالوانیزه داخلی هستند.

 

معیار بعدی : شیشه دوجداره

شیشه های نیز بخش مهم و زیادی از پنجره دوجداره شما هستند. شیشه ها باید دارای گارانتی 7 تا 15 ساله باشند .

بین جداره های شیشه باید از گاز آرگون (یا برخی گازهای دیگر) استفاده شده باشد.

ضخامت شیشه ها بسته به نوع پنجره ای که سفارش داده اید دارد و حتی می توان از انواع شیشه های سکوریت و امنیتی باشد.

انتخاب رنگ و طرح شیشه نیز با شماست و انواع متعددی دارد که در کیفیت آن تاثیری ندارند.

شیشه دوجداره

معیار انتخاب پنجره دوجداره : یراق آلات

یراق آلات شامل دسته گسترده ای است ، که در انواع بازشو و طرح پنجره هم متفاوت است. مثلا یراق آلات به کار رفته در یک پنجره آکاردئونی با پنجره تک حالته متفاوت است.

اما نکته ای که در انتخاب یراق آلات برای هر نوع از پنجره ها وجود دارد، توجه به کیفیت و برند سازنده و جنس آن است.

یراق آلات شامل موارد بسیاری چون دستگیره ها، قفل ، زهوار، لولا ها ، غلطک ، اسپانیولت ، و … هستند که هریک عملکردی خاص و ضروری دارد.

برخی از فروشندگان پنجره دوجداره از یراق آلات ارزان با برند های نامشخص استفاده می کنند، و به مشتری می گویند کیفیت ساخت یراق آلات تفاوتی در عملکرد پنجره ندارد. این امر کاملا اشتباه است و یراق آلات از معیارهای مهم انتخاب پنجره دوجداره هستند.

از یراق آلاتی استفاده کنید که کارخانه و کشور سازنده آنها مشخص است،هم چنین یراق آلات اصلی باید از طرف فروشنده دارای گارانتی باشند.

معیارهای انتخاب پنجره دوجداره

میزان رتبه انرژی پنجره دوجداره

معیار دیگری که باید در خرید پنجره دوجداره در نظر بگیرید ، رتبه صرفه جویی در انرژی آن است. یکی از دلایل اصلی خرید پنجره دوجداره برای بسیاری عایق بندی آن و میزان کاهش مصرف انرژی است، بنابراین در خرید پنجره دوجداره به گواهینامه مصرف انرژی نیز دقت کنید.

تنها پنجره هایی با پروفیل upvc و شیشه های دو یا چند جداره که دارای کیفیت ساخت و یراق الات مناسبی هستند قادر به دریافت رتبه A مصرف انرژی هستند. (پنجره های دوجداره آلومینیومی فاقد رتبه A هستند)

رتبه های A و B شامل پنجره با کیفیت ساخت بالا و کاهش مصرف انرژی و عایق بندی مناسب است، و رتبه های بعدی نشان از کیفیت پایین تر و سطح کمتر عایق بندی هستند.

نصب پنجره دوجداره

فراموش نکنید که خرید پنجره دوجداره مناسب ، تنها نیمی از راه است و نیمه ی دیگر به نصب آن بستگی دارد.

اگر پنجره با کیفیت خوب و گرید A هم باشد،اما به درستی نصب نشود، می تواند موجب از دست رفتن کارایی شود.

بسیاری از افراد پنجره را خریداری کرده و نصب ان را به افراد غیرماهر می سپارند ، و مشاهده می کنند که پنجره دوجداره کارایی لازم را ندارد، بنابراین ممکن است تصور کنند ایراد از پنجره است درحالی که به دلیل نصب غیر صحیح و تنظیم نشده پنجره است.

نصب پنجره دوجداره

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟