پنجره دوجداره ویتانوا

حفاظ پنجره upvc

حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ نرده ای برای پنجره معمولی و پنجره UPVC

امنیت خانه یکی از دغدغه های اکثر افراد است بخصوص در دنیای امروزی که هرکس بیشتر وقت خود را به اشتغال در خارج از خانه سپری می کند. برای سارقان هیچ چیز جذاب تر از یک خانه حفاظت شده نیست که به راحتی بتوانند به آن وارد شده و دستبرد بزنند. روش های مختلفی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به واحد های مسکونی یا تجاری وجود دارند از جمله به کارگیری قفل های مستحکم یا درب های ضد سرقت و دزدگیر اماکن؛ اما تامین امنیت پنجره ها هم نکته ایست که نباید از آن غافل شد. البته پنجره دوجداره UPVC نسبت به پنجره های معمولی، بسیار مستحکم تر است ولی بهرحال در نظر گرفتن حفاظ برای این نوع پنجره ها هم ایده بسیار خوبیست. در ادامه حفاظ پنجره upvc را بررسی می کنیم.

اهمیت استفاده از حفاظ و نرده برای پنجره ها

در هر حال چاره ای جز استفاده از شیشه برای پنجره ها نیست ولی شیشه ها به راحتی می توانند شکسته یا توسط الماس شیشه بری بریده شوند و یا اگر قفل و استحکام پنجره ها کافی نباشد سارقان می توانند بدون شکستن شیشه به منزل شما وارد شوند.

به خصوص اگر در یک خانه ویلایی با دیوار های کوتاه و بدون همسایه زندگی می کنید و یا آپارتمان شما در طبقات پایین باشد حتما باید فکری برای تامین امنیت پنجره ها داشته باشید.

حفاظ پنجره upvc

حفاظ پنجره upvc ، ضروری برای پنجره های طبقات پایین

معمولا ورود به آپارتمان هایی در طبقه همکف یا حتی اول از راه پنجره، برای سارقان بسیار راحت است. مخصوصا اگر پنجره آپارتمان شما رو به جنوب باشد. در این شرایط تیر چراغ برق کنار خانه شما یا لبه های پنجره یا حتی خودروهای پارک شده پایین ساختمان، نردبانی هستند که سارقان می توانند از آن ها بالا رفته و به خانه شما وارد شوند. پس چاره چیست؟ جواب ساده است؛ پنجره ها را ایمن کنید!

حفاظ پنجره upvc

ایمن سازی پنجره ها

البته راه های متفاوتی برای ایمن سازی پنجره ها وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از شیشه های ضد سرقت است. اما این شیشه ها اغلب قیمت گرانی داشته و سنگین وزن هستند که استفاده از آن ها برای پنجره های خانه چندان منطقی بنظر نمی رسد. اما روش دوم که در این مقاله قدری به آن می پردازیم، تعبیه حفاظ های نرده ای است.

تنها کاربرد این حفاظ ها برای جلوگیری از سرقت نیست بلکه حفاظت از شیشه هم یکی دیگر از مزایای این نرده هاست. بطور مثال، اگر شما در طبقات پایین ساکن هستید و کودکان معمولا جلوی خانه شما به توپ بازی مشغول هستند، احتمال برخورد توپ به پنجره های شما وجود دارد.

حفاظ پنجره upvc

در این شرایط علاوه بر خسارت مالی، ممکن است شیشه های شکسته به شما آسیب وارد کرده و یا با صدای شکستن دچار استرس شوید. ولی این حفاظ ها از برخورد توپ، شاخه های بلند درختان و در موقعیت های این چنینی از شیشه ها محافظت می کنند.

حفاظ پنجره دوجداره UPVC

پنجره های دو جداره یو پی وی سی نسبت به پنجره های معمولی دارای مزایای فراوانی هستند. این پنجره ها از ورود صداهای شهر به منزل شما جلوگیری کرده و آرامش را فراهم میکنند؛ علاوه بر این، یک عایق بسیار مناسب حرارتی هستند که از به هدر رفتن انرژی سیستم گرمایش و سرمایش جلوگیری می کنند. ایزوله بودن این پنجره ها در زمان بسته بودن، و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و بخصوص دوده و سیاهی نیز از دیگر مزایای آن است.

حفاظ پنجره upvc

علاوه بر این استحکام این پنجره دو جداره نیز بسیار بیشتر از پنجره های سنتی است. چارچوب این پنجره ها از UPVC ساخته شده که به مراتب از آلومینیوم هم مقاوم تر هستند. ولی به هرحال نرده کشی این پنجره ها هم بخصوص در طبقات پایین توصیه می شود تا بتوانید از ورود غیر مجاز جلوگیری کرده و در زمان عدم حضور در منزل آرامش خاطر داشته باشید. نرده ها معمولا از جنس فلز هستند و می توانند با توجه به فرم پنجره شما در طرح های مختلفی ساخته شوند.

حفاظ پنجره upvc

طراحی حفاظ پنجره

البته شاید به دلیل کم شدن دید پنجره ها، کنار آمدن با این حفاظ ها کمی مشکل باشد ولی قطعا مزایای آن از این عیب بیشتر است. البته در حال حاضر طرح های متنوع و بسیار خلاقانه ای برای حفاظ های نرده ای وجود دارد که علاوه بر افزایش امنیت، کمی به حفظ ظاهر نمای خانه نیز کمک می کنند. در انتهای این مقاله چند حفاظ نرده ای با طراحی ساده و یا فانتزی را ببینید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟