پنجره دوجداره ویتانوا

حفاظ استیل پنجره دوجداره

حفاظ استیل و کاربرد آن در پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره، نوین ترین و مدرن ترین پنجره هایی هستند که امروز در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. حفاظ استیل پنجره دوجداره امنیت این نوع پنجره ها را تامین می کند.

وجود این پنجره ها مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به عدم ورود گرد و غبار و یا سروصدا به داخل یک واحد ساختمانی اشاره کرد.

موضوعی مهمی که در کنار این نوع پنجره باید مطرح گردد ایجاد امنیت برای آنهاست. درست است که شیشه های به کار برده شده در این نوع پنجره ها مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد. اما هنوز هم نمی توانند امنیت یک واحد آپارتمانی را به گونه ای کاملا شایسته و کامل در اختیار قرار دهند.

به همین دلیل نیاز است با به کار بردن ابزار خاص، مانند حفاظ های استیل، برای افزایش امنیت این نوع پنجره ها تلاش کرد. موضوعی که ما در این متن قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، حفاظ استیل و کاربرد آن در پنجره دوجداره است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه این نوشتار ما را همراهی کنید.

حفاظ استیل پنجره دوجداره چیست؟

قبل از آنکه در مورد حفاظ استیل نکاتی را بیان کرده و این نوع حفاظ را به شما معرفی کنیم لازم است ابتدا در مورد استیل نکاتی ارائه گردد. یکی از فلزات موجود در بازار که خواص منحصر به فردی را می توان برای آن عنوان کرد، استیل است.

از جمله خواص فوق العاده این فلز می توان به مقاومت و تاب آوری آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد. این خاصیت کمک می کند تا در جاهایی که میزان رطوبت موجود در هوا بالاست و امکان استفاده از حفاظ های آهنی وجود ندارد، بتوان بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای یک حفاظ مناسب و کاربردی بر روی پنجره های دوجداره نصب کرد.

استیل در واقع از جنس فولاد بوده و عناصری مانند کروم و نیکل به آن اضافه شده تا درصد مقاومت آن را در برابر زنگ زدگی افزایش دهند.

بعد از آشنایی با استیل نوبت به صحبت در مورد حفاظ استیل پنجره دوجداره می رسد. حفاظ استیل پنجره دوجداره به حفاظی گفته می شود که در آن به جای آهن از استیل استفاده شده است.

این نوع حفاظ نه تنها قادر است امنیت را به خوبی در محیط ایجاد کند بلکه زیبایی خاصی را نیز در نمای خارجی ساختمان به وجود خواهد آورد. حفاظ استیل در واقع همان لوله های از جنس استیل هستند که به صورت افقی در مقابل پنجره های دوجداره نصب می شوند.

این لوله ها استحکام بالایی داشته و در جاهای متفاوتی مانند بالکن و پنجره قابلیت نصب دارند و از سقوط افراد به پایین جلوگیری می کنند.

چرا از استیل برای ساخت حفاظ پنجره دوجداره استفاده می شود؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده امروز به وفور از استیل برای ساخت حفاظ پنجره دوجداره استفاده گردد، به خواص بی نظیر استیل ارتباط دارد. استیل از جمله متریال هایی است که هم مقاومت بالایی دارد و هم زیبایی و درخشندگی خاصی را می توان در آن شاهد بود.

بنا به همین دلایل است که در بسیاری از ساختمان های مدرن امروزی به جای استفاده از حفاظ های آهنی به سراع استفاده از حفاظ استیل می روند.

یکی دیگر از مزیت های استیل، مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. معمولا در مناطقی که میزان رطوبت موجد در هوا بالاست، آهن به راحتی دچار زنگ زدگی شده و زیبایی آن به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این مورد باعث کاهش زیبایی ساختمان شده و به همین دلیل استفاده از آهن در ساخت حفاظ پنجره کاهش پیدا کرده است. استیل، مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود نشان داده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ساخت حفاظ در مناطق مختلف کشور به شمار می رود.

مزیت های استفاده از حفاظ استیل چیست؟

استفاده گسترده از حفاظ استیل پنجره دوجداره به مزیت ها و ویژگی هایی که دارد برمی گردد. در ادامه این متن، برخی از ویژگی ها و مزیت های حفاظ استیل را معرفی خواهیم کرد.

افزایش زیبایی در نمای خارجی ساختمان

از گذشته تا به امروز، نمای ساختمان ها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و متریال های بروز و مدرن برای افزایش زیبایی این قسمت از ساختمان به کار گرفته شده است.

یکی از نوین ترین و مدرن ترین راه هایی که می تواند باعث متفاوت جلوه کردن نمای خارجی یک ساختمان شود حفاظ استیل است. همان طوری که حتما می دانید استیل از جمله فلزاتی است که درخشان و براق بوده و استفاده از آن می تواند زیبایی قابل توجهی را در قسمت خارجی یک ساختمان و در مقابل پنجره های دوجداره به وجود آورد.

ایجاد امنیت در ساختمان های مدرن

از دیگر عواملی که باعث شده امروزه از حفاظ های استیل به صورت گسترده استفاده گردد به بحث ایجاد امنیت بر می گردد. جاهایی از ساختمان که در ارتفاع کمی از سطح زمین قرار دارند مانند پنجره های که در ارتفاع چند متری از زمین تعبیه می شوند، نیاز است که امنیت تامین شود.

به همین دلیل امروزه از حفاظ هایی که از جنس استیل هستند استفاده می کنند تا هم امنیت در محیط به خوبی فراهم گردد و هم جلوه خارجی ساختمان به نحو چشمگیری تحت تاثیر قرار گیرد.

جلوگیری از سقوط افراد به پایین

حفاظ ها علاوه بر آنکه می توانند باعث ایجاد امنیت در محیط شوند و زیبایی ستودنی را در قسمت بیرونی یک ساختمان خلق کنند، می توانند از سقوط افراد به پایین نیز جلوگیری کنند. در خانه هایی یکی از اعضای خانواده یک کودک نوپا است. باید در مقابل پنجره و یا در مقابل بالکن، یک حفاظ نصب شود؛ زیرا کودکان درک درستی از موقعیتی که در آن قرار گرفته اند، ندارند و این نداشتن حفاظ می تواند جان یک کودک را به خطر بیندازد.

حفاظ استیل در چه جاهایی نصب می شود؟

• یکی از عمده ترین جاهایی که می توان حضور حفاظ های استیل را مشاهده کرده، در مقابل پنجره های دوجداره است. کاربرد حفاظ در مقابل پنجره های دوجداره، موجب فراهم کردن امنیت برای کسانی می شود که داخل منزل هستند و به سارقین نیز اجازه نمی دهد تا به راحتی وارد آپارتمان شوند.استیل از جمله فلزات مقاوم موجود در بازار است.

• تراس خانه و یا بالکن ها نیز از جمله جاهایی هستند که حفاظ استیل می تواند کارایی بالایی را از خود نشان دهد و باعث زیباتر شدن این قسمت شوند.

• برای افزایش امنیت در درب ورودی یک آپارتمان، حفاظ های استیل گزینه های خوبی به شمار می روند.

• ایجاد امنیت و جلوگیری از ورود سارقان به داخل ساختمان هایی همچون بانک ها نیز از جمله فضاهایی می باشند که حفاظ استیل می تواند بسیار مفید ظاهر شود.

• جواهرفروشی ها و یا پاساژهایی که در مراکز شهر قرار دارند از جمله جاهایی هستند که حفاظ استیل می تواند کارایی بالایی از خود نشان دهد.

نکات مهم در نصب حفاظ استیل پنجره دوجداره

برای آنکه حفاظ استیل در پنجره دوجداره به خوبی نصب شود خوب است به نکات زیر توجه داشت:

• تمامی لوله های مورد استفاده در ساخت حفاظ استیل از نوع استیل 304 هستند.

• تمامی متریال ها و موادی که در این نوع حفاظ به کار برده می شوند ضخامتی بین 1 تا 15 میلی متر دارند.

• استیل 304 در مقایسه با استیل 201 مقاومت و استحکام بیشتری داشته و بهترین گزینه برای ساخت حفاظ استیل پنجره دوجداره به شمار می رود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟