پنجره دوجداره ویتانوا

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره upvc

جلوگیری از گرد و غبار و آلودگی هوا با پنجره دوجداره

متاسفانه در چند سال اخیر در بسیاری از شهر های کشور با معضل گرد و غبار و ریزگرد ها مواجه هستیم، که نوعی آلودگی محسوب می شوند و می توانند سلامت افراد حساس را به خطر بیاندازند. گرد و غبار بیش از حد حتی برای افراد عادی و بدون عارضه یا زمینه بیماری نیز آزار دهنده است و حتی به تدریج می تواند زمینه را برای بیماری ها و حساسیت های تنفسی فراهم کند. در مواقعی که گرد و غبار و آلودگی ها در شهر زیاد شوند، در هوای خانه نیز اثر می گذارند. یکی از بهترین راه های برای مقابله با این آلودگی ها، جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره upvc است.

پنجره های upvc دو یا چند جداره ، به طور کلی عایق بندی بسیاری بالایی در برابر گرما و سرما و رد و بدل شدن هوا و هم چنین آلودگی صوتی دارند، بناربراین اجازه ورود هوای آلوده یا دارای ریزگرد بیرون به داخل خانه را نیز نمی دهند.

 

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره

در چه شهرهایی نیاز به استفاده از پنجره دوجداره برای جلوگیری از ورود گرد و غبار است؟

معضل ریزگرد ها و گرد و غبار و الودگی ها بسیاری از شهر ها را درگیر کرده اند.

متاسفانه باید گفت که در تقریبا تمام شهر ها معضل آلودگی هوا و یا گرد و غبار وجود دارد، که سلامت افراد را به خطر می اندازد. بسیاری از ما با قرارگیری در معرض این آلودگی ها دیگر آن ها را احساس نمی کنیم، اما آن ها وجود دارند و وارد دستگاه گوارشی و بدن ما می شوند.

در بسیاری از شهر های غربی، جنوبی، و جنوب غربی کشور، همچون استان های خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، هرساله شاهد بلند شدن زیاد ریزگرد ها هستیم، که حتی به داخل خانه ها نیز می رسند و به شدت آزار دهنده هستند.

در بسیاری دیگر از شهر ها که حتی ریزگرد وجود ندارد نیز شاهد این هستیم که با وزش باد هایی حتی نه چندان شدید، گرد و خاک زیادی شهر را فرا می گیرد، که به دلیل بافت شهری نامناسب و وجود گرد و خاک و کمبود پوشش گیاهی در آن هاست. بنابراین آلودگی گرد و غبار تنها به شهرهای مرزی با ریزگرد ختم نمی شود و در بسیاری دیگر از شهر ها، همچون تهران، کرج ، اصفهان ، قزوین و غیره هم در بافت شهری گرد و غبار زیادی داریم.

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره

یکی از بهترین گزینه های برای این که اجازه ندهید این گرد و غبار وارد خانه شما شود، کیپ کردن و بستن درز های پنجره تا جای ممکن است، و بهترین نوع پنجره با درزبندی و عایق بندی نیز پنجره upvc می باشد.

 

مقابله با آلودگی هوا با پنجره دوجداره upvc

تا چند سال پیش آلودگی هوا تنها معضل یک یا دو شهر بزرگ بود، مانند تهران که همیشه با جمعیت زیاد و وسایل حمل و نقل غیر استاندارد، از سالها پیش با معضل آلودگی هوا و وجود مواد مضر مانند سرب در هوا مواجه بود. اما اکنون این معضل را بخصوص در فصل های زمستان، در بسیاری از شهر های دیگر نیز داریم و در نیمه دوم سال که پدیده وارونگی هوا نیز به وجود می آید، آلودگی های ناشی از سوخت ها به شدت کلانشهر ها را درگیر می کند. استان های تهران، البرز، آذربایجان شرقی ، اصفهان، استان فارس ، کرمانشاه ، خراسان، و برخی دیگر از کلانشهر ها متاسفانه در بسیاری از روز های سال هوای ناسالم دارند.

آلودگی هوا پنجره

بنابراین اگر در این شهر ها زندگی می کنید، بهتر است برای داشتن هوای سالم تر در خانه ، راه هایی برای جلوگیری از ورود آلودگی در خانه را اجرا کنید، که یکی از آن ها استفاده از پنجره دوجداره است.

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره

 

حفظ تمیزی خانه با پنجره دوجداره

شاید گرد و غبار و آلودگی در برخی مناطق به حدی نباشد که متوجه آزار و اذیت آن از نظر تنفسی شوید، اما با گرد و خاک گرفتن مرتب خانتان مواجه باشید. این مشکل بسیاری از خانم های خانه دار است که هرروز خانه را گردگیری می کنند ، اما روز بعد با میزان زیادی گرد و خاک روی وسایل روبرو هستند.

حتی اگر درب و پنجره شما باز نباشد، ذرات ریز گرد و خاک راه خود را از طریق درزهای درب و پنجره به داخل خانه پیدا می کنند. بنابراین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه استفاده از پنجره دوجداره یک روش موثر است، که دارای عایق بندی بالا برای از بین بردن این درز هاست.

طراحی پنجره دوجداره

عوامل موثر در عایق بندی پنجره دوجداره در برابر گرد و غبار

عاملی که سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره upvc می شود درزگیری و عایق بندی آن است. بنابراین یک پنجره دوجداره خوب که بتواند با این مشکل مقابله کند، پنجره ای است که :

  • کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و به خوبی کیپ شود

پنجره upvc خوب هم باید دارای کیفیت خوب پروفیل باشد، و هم مونتاژ قطعات آن به یکدیگر و تولید پنجره با کیفیت بالا صورت گرفته باشد

  • دارای لاستیک های درزبندی epdm باشد

لاستیک های درزبندی و آب بندی نقش بسیار مهمی در عایق بندی پنجره دارند، لاستیک ها باید دارای جنس خوب، سالم و کارا باشند

  • یراق آلات کارا و مناسبی داشته باشد

یراق آلات باید به خوبی عمل کنند و کیفیت ساخت خوبی داشته باشند تا درزبندی را کامل کنند و درز و فاصله ای هنگام بسته شدن پنجره وجود نداشته باشد

  • نصب آب به درستی صورت گرفته باشد

اگر پنجره و یراق آلات آن کیفیت بسیار خوبی هم داشته باشند، اما به درستی نصب نشده باشند، کلیه عملکرد ها از جمله عایق بندی دچار مشکل می شود و عمل نمی کند. از این رو باید به نصب پنجره هم توجه زیادی داشته باشید و آن را به افراد ماهر و با تجربه بسپارید.

 

با توجه به تمام موارد گفته شده، انتخاب پروفیل و یراق آلات و به طور کلی ادوات پنجره upvc شما اهمیت زیادی دارد و هزینه ای که می کنید باید به صرفه باشد و هدر نرود. شرکتی که پنجره را از آن تهیه می کنید بسیار مهم است و باید پنجره را با کیفیت اصل و برند های معتبر، و گارانتی به شما تحویل دهد. همچنین نصب یا تعویض پنجره را با روش های استاندارد انجام دهد.

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره

بازرگانی تولیدی عبیدی، ارائه دهنده انواع درب و پنجره دوجداره و سه جداره upvc از شناخته شده ترین و بهترین برند ها، به همراه ارائه خدمات و تضمین کیفیت است و در استان های تهران و البرز در خدمت شما عزیزان می باشد.

تلفن ثابت :

02636591670-71

02634239671

تلفن همراه :

09120909547

09120909548

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. پنجره های معمولی هم میتوانند عایق مناسبی برای جلوگیری از آلاینده ها باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟