پنجره دوجداره ویتانوا

جام بالکن

جام بالکن و فواید آن

امروزه در ساختمان های مدرن و به روز از طراحی های ویژه ای به کار می رود. نمای ساختمان و طراحی داخلی ساختمان به سبک مدرن زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد. امروزه دست معماران در طراحی ساختمان بسیار باز است.

آنها برای زیبایی و فراهم کردن آسایش و آرامش طراحی های ویژه ای را در ساختمان پیاده می کنند. جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای طراحی زیبایی است که امروز در بیشتر ساختمان های مدرن باب شده است. نمای ساختمان از دور تصوری زیبا از ساختمان را نشان می دهد. حال تصور کنید که جام بالکن چه تصویر زیبایی از نمای بیرونی ساختمان را نشان می دهد.

جام بالکن یک ایده نو و خلاقانه ای است که طراحان برای ایجاد یک محیط امن و آرام برای ساکنین ساختمان فراهم می کند. طراحی زیبا در ساختمان های مسکونی و تجاری ارزش زیادی به ساختمان می بخشد. غالبا افراد جام بالکن را می پسندند به این خاطر که در کمال آرامش می توانند بر محیط بیرون و اتفاقات اطراف ساختمان احاطه کامل داشته باشند.

جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای با بکار گیری پنجره های بزرگ با شیشه های زیبا در ساختمان طراحی می شود. برای درک بیشتر این موضوع ما در ادامه جام بالکن را برای شما تشریح خواهیم داد تا اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید.

جام بالکن شیشه ای

در ساختمان های مدرن با ارتفاع زیاد تراس و بالکن یک فضای مناسبی برای نوردهی به درون ساختمان فراهم می کند. حال تصور کنید که این فضاهای باز با کمک پنجره های بزرگ و شیشه ای به طور کامل طراحی شوند.

بالکن شیشه ای یا همان جام بالکن در واقع یک سیستم یا پوشش شیشه ای در محوطه بالکن و تراس است که شما با خیال راحت و با ایمنی کامل می توانید نظاره گر تغییرات فصول و شرایط آب و هوایی باشید. این پوشش شیشه ای غالبا به صورت ریلی و یا لولایی نصب می شود.

در طراحی جام بالکن از پنجره های بزرگ شیشه ای با دوام استفاده می شود. در ارتفاعات احتمال ورود گرد و غبار، لانه سازی پرندگان و حشرات موذی به داخل ساختمان زیاد است. برای جلوگیری از ورود این عوامل به داخل ساختمان بالکن شیشه ای گزینه مناسبی است.

جام بالکن علاوه بر اینکه از ورود چنین عواملی به داخل ساختمان جلوگیری می کند در زیبا سازی نمای بیرونی و درونی ساختمان نیز نقش قابل توجهی دارد. اگر بالکن و تراس با یک پوشش شیشه ای طراحی شوند در فصول مختلف سال قابل استفاده هستند.

در فصول گرم و سرد سال که رفتن به بالکن و تراس سخت و طاقت فرسا است وجود جام بالکن اهمیت بالایی دارد. با توجه به این اوصاف بیشتر افراد ساختمان های این چنینی را بیشتر ترجیح می دهند به این خاطر که در این ساختمان ها به ایمنی و آسایش افراد بیشتر اهمیت داده شده است.

سیتم ریلی به کار رفته در جام بالکن این امکان را برای شما فراهم می کند که به راحتی وارد این فضا شوید و با یک آرامش خاطر بیشتری صبحانه و عصرانه را در کنار خانواده و دوستان خود میل کنید.

 

جام بالکن

 

مزایای جام بالکن

جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای علاوه بر زیبا سازی مکان تراس و بالکن فواید بیشماری دیگری نیز دارد. در فصل تابستان و زمستان با توجه به گرما و سرمای زیاد شما می توانید با سیستم های سرمایشی و گرمایش مناسب در ساختمان از هدر رفتن انرژی در این فضاها جلوگیری کنید. بالکن و تراس از جمله فضاهای خطرناکی هستند که احتمال سقوط افراد در این امکان بالا است.

با طراحی تراس و بالکن با کمک پوشش شیشه ای می توانید این فضاها را امن تر و زیباتر کنید. در ضمن جام بالکن این امکان را برای شما فراهم می کند که هیچ فضای از ساختمان به هدر نرود و شما بتوانید از کل فضایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید. در بیشتر ساختمان ها از جمله آپارتمان ها و ویلاهای لوکس طراحی جام بالکن بسیار رایج شده است.

خانواده ها مایل هستند با بهره گیری از فضای موجود در جام بالکن فضای بیشتری در ساختمان داشته باشند و با یک چیدمان میز ناهار خوری و مبلمان آرامش بیشتری را برای دورهمی های خانوادگی فراهم کنند. از مزایای جام بالکن علاوه بر ایمنی کودکان می توان به عنوان یک عایق صوتی و رطوبتی نیز اشاره کرد.

با وجود این پوشش شیشه ای و با بهره گیری از شیشه های مناسب مانند شیشه پنجره دوجداره می توان از انتقال سرو صدای بیرون به داخل ساختمان جلوگیری کرد. در فصل سرما رطوبت بیشتری به داخل ساختمان نفوذ می کند اما اگر فضای تراس و بالکن از طریق فضایی شیشه ای پوشش داده شود از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری خواهد شد.

ساختار جام‌ بالکن

جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای ساختار کاملا شیشه ای دارد. این ساختار شیشه ای، بالکن و تراس را به طور کامل پوشش شیشه ای می دهد. در ساختار و مکانیزم این پوشش شیشه ای از دو پروفیل آلومینیومی افقی در کف و سقف تراس استفاده می شود.

از طرفی برای قرار گیری شیشه های مورد نظر نیز از دو پروفیل آلومینیومی عمودی در دو طرف تراس به کار گرفته می شود. ریل هایی بر روی این پروفیل های برای حرکت شیشه ها به کار برده می شود. برای محافظت شیشه ها بر روی این ریل ها می توان بیان کرد که شیشه ها در نوارهای مخصوصی همراه با بلبرینگ ها جهت ایمنی بیشتر به کار رفته است.

شیشه های به کار رفته در جام بالکن باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. برای همین امر نیز شیشه های به کار رفته در جام بالکن از جنس شیشه های سکوریت است. برای اینکه این شیشه ها عایق خوبی برای میزان کاهش سر و صدا، رطوبت باشد بهتر است این شیشه ها ضخامتی در حدود 8 میلیمتر یا 10 میلیمتر داشته باشند.

در جام بالکن از پنجره های دوجداره استفاده می شود. پنجره های معمولی مقاومت پایینی دارند و در برابر عواملی همچون باد و زلزله به راحتی می شکنند. پنجره های دو جداره در برابر این عوامل مقاومت بالایی دارند و حداکثر طول شیشه های بالکنی در این سیستم حدود 270 سانتی متر و در دو نوع گیوتینی حدود 300 سانتی متر است.

در انتخاب شیشه های بزرگتر دایره انتخاب شما وسیع تر است و می توانید از پنجره های دو جداره در ابعاد بزرگتر به کار گیرید.

 

جام بالکن

 

 

فواید جام بالکن در طراحی ساختمان

جام بالکن با پوشش شیشه ای کامل فواید بسیاری برای ساختمان دارد. شیشه های به کار رفته در جام بالکن از جنس شیشه سکوریت است که دوام و مقاومت بالایی دارد. به دلیل عایق بندی خوبی که دارد در فصل تابستان و زمستان از هدر رفتن انرژی به طور قابل توجهی جلوگیری می کند.

به دلیل مقاومت بالای شیشه های بکار رفته در آن در اثر ضربه توپ که در بیرون ساختمان به آن اصابت می کند دچار شکستگی نمی شود. از دیگر فواید آن می توان به شست و شوی آسان آن اشاره کرد. می توان با مواد شوینده بیرون و داخل جام بالکن را به راحتی شست. تمیز و پاک کردن شیشه های زمان زیادی نمی برد به این خاطر که این شیشه ها خاصیت ضد لکه دارند و سریع پاک می شوند.

جام بالکن طراحی به خصوصی دارد به این خاطر که از نمای بیرون قابل باز شدن نیست به همین خاطر امنیت بیشتری را برای ساختمان شما فراهم می کند. بارش برف و باران موجب نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می شود.

اما با وجود جام بالکن خیالتان از این بابت راحت باشد بلکه به دلیل عایق بندی مناسبی که دارند از نفوذ هر گونه رطوبتی به داخل ساختمان جلوگیری می کند. جام بالکن با طراحی که دارد فضای بیشتری را در ساختمان برای شما فراهم می کند.

در چیدمان جام بالکن می توانید خلاقیت به خرج بدهید و با یک دکوراسیون زیبا با کمک گل های طبیعی جلوه زیباتری به این فضا بدهید. با بکار بردن جام بالکن در ساختمان می توانید در زیبا سازی نمای بیرونی ساختمان تاثیر بسزایی بگذارید.

نمای شیشه ای و انعکاس نور در بالکن شیشه ای جذابیت زیبایی به نمای بیرونی ساختمان شما می دهد و از همان بدر ورود به ساختمان، ساختمان شما را لوکس و مدرن نشان می دهد. شیشه های به کار رفته در جام بالکن رنگ های متنوعی دارد. به دلیل دوام و ماندگاری رنگ های به کار رفته در شیشه ها در طول سالیان استفاده هیچ تغییر رنگی در آن مشاهده نخواهید کرد.

سخن پایانی

با توجه به طراحی ، زیبایی و همچنین فواید جام بالکن امروزه از این سیستم در تراس و بالکن ساختمان ها بیشتر رایج شده است. بالکن و تراس از جمله فضاهایی از ساختمان هستند که اگر با برنامه ریزی دقیق طراحی شوند در عین زیبایی فضای بیشتری را برای شما در ساختمان فراهم کنند.

در بیشتر هتل ها و منازل مسکونی از جمله آپارتمان ها برای طراحی یک محیط خلوت و دنج و همچنین یک گلخانه زیبا با گل های رنگارنگ، جام بالکن گزینه مناسبی است. شیشه های به کار رفته در جام بالکن نوردهی مناسبی دارد و برای صرف یک صبحانه و عصرانه بهترین فضا در ساختمان محسوب می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟