پنجره دوجداره ویتانوا

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

چه مدل پنجره ای مناسب خانه شماست؟

تنوع زیاد پنجره های دوجداره یکی از بزرگترین مزایای این پنجره هاست، اما همین تنوع گاهی سبب سردرگمی افراد می شود. اصلی ترین دلیل استفاده از پنجره های دوجداره upvc عایق بندی بالای ان ها و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و داشتن محیطی با هوای مناسب و سکوت و آرامش است؛ اما زیبایی پنجره نیز ملاک مهمی است و پنجره باید سبب ایجاد فضای زیبا در ساختمان هم بشود. عوامل دیگری چون اب و هوا ، شرایط ساختمان از نظر سر و صدا و … نیز باید در نظر گرفته شود.  بنابراین لازم است تا در انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره با ساختمان مواردی لحاظ شود.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره از نظر زیبایی

کاراریی و عملکرد خوب مطمئنا انتظار هر مشتری از پنجره دوجداره است، اما زیبایی ظاهری و ایجاد فضایی شیک و دلپسند نیز در این انتخاب نقش مهمی دارد.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره با ساختمان از نظر ظاهر و زیبایی بیش از هرچیز به سلیقه مشتری بستگی دارد. اما در این انتخاب بهتر است مواردی را نیز در نظر بگیرید تا بیشترین همخوانی و هماهنگی را با فضای بیرونی و درونی ساختمان شما داشته باشد.

مدل های پنجره می توانند کلاسیک و یا مدرن و یا حتی سنتی باشند.

این روزها هر نوع پنجره ای با هر طرح و سبکی برای سلایق مختلف طراحی و ساخته می شود.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

شکل ظاهری پنجره

بجز پنجره های دوجداره ساده ، می توان از پنجره های قوسی ، پنجره ها با اشکال هندسی خاص چون شش ضلعی ، دایره ای ، مثلثی و … هم استفاده کرد، که در این مورد قاب پنجره در دیوار هم باید طبق شکل ساخته شده باشد، و از ساب فریم و چارچوب مناسب هم استفاده کرد.

بجز ساختار چارچوب و شکل هندسی پنجره ، می توان پنجره های دوجداره را در مدل های خلیجی و کمانی نیز تهیه کرد، که سبب می شوند ساختمان فضای بیشتری داشته باشد.

پنجره کمانی طرح چوب انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

نوع بازشو پنجره دوجداره

نوع بازشو علاوه بر تاثیر بر عملکرد پنجره دوجداره ، در زیبایی ان نیز نقش دارد.

پنجره دوجداره انواع مختلفی از بازشو دارد ، که در انتخاب بین مدل های بازشو ، علاوه بر توجه بر زیبایی و سیلقه شما، باید به شرایط محیطی هم توجه کنید، که در ادامه به ان ها میپردازیم.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

طرح و رنگ پنجره دوجداره

ملاک دیگری در انتخاب ظاهر پنجره دوجداره upvc طرح و رنگ بندی ان است. خوشخبتانه می توان پنجره های دوجداره را تقریبا در هر رنگی تهیه کرد.

گرچه رنگ سفید پیش فرض پنجره های upvc خود زیبایی خاصی داشته و با همه سبک و دیزاینی هماهنگی دارند، اما می توان پروفیل های رنگی را نیز تهیه کرد.

علاوه بر پروفیل های رنگی ، می توان از پروفیل های لمینت شده استفاده کرد که طرح چوب در رنگ های متنوع دارند که بسیار پرطرفدار هستند و فضایی کلاسیک و زیبا و گرم را به وجود می آورند.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

شیشه پنجره دوجداره

شیشه های نیز می توانند در زیبایی پنجره شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

شیشه های رنگی ، فضای بسیار زیبا به وجود می آورند و نور حاصل از آن ها نیز زیبا و ملایم است.

از شیشه های رنگی در پنجره های ارسی بسیار استفاده می شود که امروزه پنجره های ارسی نیز در انواع پنجره دوجداره ساخته می شوند و در معماری سنتی بسیار رایج اند.

شیشه سندبلاست نیز می توانند با طرح های بسیار زیبا و دلخواه شما باشند که جلوه ای بسیار چشمگیر دارند.

شیشه سندبلاست انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

نکته ای که در رابطه با انتخاب مدل پنجره از نظر زیبایی باید در نظر داشته باشید، این است که طرح و رنگ و شکل پنجره از سمت بیرون در زیبایی ظاهری نمای خارجی ساختمان تاثیر گذار است و انتخاب در این باره ، تنها به عهده یک واحد نیست و باید با دیگر واحد ها هماهنگ شود.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

انتخاب مدل پنجره دوجداره از نظر شرایط آب و هوایی

بهترین نکته درباره ی پنجره های upvc این است که می توان از آن ها در هر شرایط اب و هوایی ای استفاده کرد.

باران و باد و طوفان ، حتی باران های اسیدی ، گرد و خاک ، یخبندان ، رطوبت و هوای شرجی ، و یا گرمای طاقت فرسا و اشعه خورشید، هیچ یک موجب آسیب به پنجره های upvc نمی شوند در حالی که دیگر انواع پنجره ممکن است در شرایط مختلف اب و هوایی دچار آسیب یا تغییر شوند.

با این حال برای داشتن کارآمد ترین مدل پنجره ، بهتر است به شرایط آب وهوایی نیز توجه داشته باشید.

برای مثال ، اگر در محدوده ای زندگی می کنید که گرد و خاک و آلودگی هوای زیادی وجود دارد، یا در شهری بسیار سردسیر هستید، بهتر است از پنجره دوجداره کشویی (ریلی) استفاده نکنید، چراکه در مقایسه با دیگر انواع پنجره دوجداره عایق بندی ضعیف تری دارد.

برای داشتن بیشترین عایق بندی در چنین شرایطی از دیگر انواع پنجره چون لولایی تک حالته ، دوحالته ، و یا کشویی فولکس واگنی استفاده کنید.

پنجره هایی که نیاز به ارتباط با خارج از نظر تهویه ندارد و صرفا جهت نورگیر استفاده میشوند بهتر است از انواع پنجره ثابت باشند که بیشترین عایق بندی را داشته و قیمت ارزان تری هم دارند.

بازشوی پنجره در عایق بندی آن اهمیت زیادی دارد و باید در انتخاب مدل پنجره دوجداره از نظر شرایط آب و هوایی به نوع بازشو و میزان عایق بندی که لازم دارید دقت کنید.

 

انتخاب پنجره مناسب : هزینه ها

قیمت پنجره دوجداره و هزینه ای که برای آن پرداخت می شود قطعا یکی از مواردی است که برای مشتری اهمیت زیادی دارد.

قیمت پنجره ها با توجه به برند سازنده، ابعاد در هر متر مربع و ضخامت ، ضخامت شیشه ها و نوع آن ها، بازشوی پنجره و طرح و رنگ آن بستگی دارد و بسیار متغیر است.

اما باید در نظر داشته باشید که پرداخت هزینه های پایین همیشه به معنای صرفه جویی نیست و می تواند موجب پرداخت هزینه بیشتر هم شود.

چراکه با انتخاب پنجره ای نامناسب برای داشتن قیمت ارزان تر، پنجره کارا نبوده و ممکن است دوام خوبی هم نداشته باشد و هزینه های بیشتری را برای تعمیر یا تعویض ایجاد کند.

یک پنجره با کیفیت و با برند خوب با قیمتی بالاتر، انتخاب بهتری از پنجره ای ارزان اما بی کیفیت و ناشناخته و تقلبی است.

در نظر داشته باشید که هزینه ای که برای پنجره پرداخت می کنید، با صرفه جویی در مصرف انرژی که با عایق بندی خوب پنجره به دست می آید ، جبران می شود.

در انتخاب مدل پنجره برای ساختمان خود، حتما پنجره ای با کیفیت با برندی شناخته شده را انتخاب کنید ، و نصب ان را نیز حتما به تکنسین نصب بسپارید.

پنجره ای که انتخاب می کنید علاوه بر کیفیت ساخت بالا ، باید شرکتی با خدمات پس از فروش و سرویس های مناسب و در دسترس و پاسخ گو هم باشد.

انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره

 

انتخاب قاب چارچوب پنجره

انتخاب نوع چهارچوبی که برای پنجره سفارش می دهید نیز از دیگر مواردی است که هنگام خرید پنجره دوجداره باید در نظر بگیرید.

جدای از شکل و طرح پنجره و شیشه های آن ، جنس چارچوب نیز علاوه بر زیبایی ، بر دوام و طول عمر پنجره هم موثر است.

چهارچوب پنجره دوجداره اکثرا از سه نوع چوبی ، فلزی و کامپوزیتی است که هر یک دارای ویژگی ها و مزایا و معایب خود هستند.

انتخاب چهارچوب پنجره به بر اساس بودجه ، سلیقه از نظر زیبایی ، و ابعاد پنجره انجام می شود.

چارچوب چوبی

پنجره دوجداره با قاب چوبی ، به عنوان یکی از متریال طبیعی و پر استفاده در تمام دوران همچنان رایج است.

از مزایای چهارچوب چوبی برای پنجره می توان به زیبایی چهارچوب و طرح و رنگ چشمگیر و شیک آن اشاره کرد.

بنابراین نیازی به رنگ شدن هم ندارد. ضمن انکه عایق صوتی و حرارتی خوبی هم هست.

البته چهارچوب های چوبی امروزی با پیشرفت تکنولوژی با لایه هایی پوشیده می شوند تا مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت و حرارت داشته باشند، اما بازهم چوب به مرور زمان ، در برابر رطوبت و نم واکنش نشان میدهد.

 

پنجره دوجداره با قاب فلزی

چهارچوب فلزی معمولا از آهن یا آلومینیوم ساخته می شود . این قاب ها دارای دوام و طول عمر بالایی اند، اما عایق بندی کمتری دارند ، و تنوع طرح نیز ندارند و باید رنگ شوند.

هم چنین می توانند در برابر زنگ زدگی و خوردگی هم آسیب پذیر باشند. چارچوب های آهنی موجب بالا رفتن بار مرده ساختمان هم می شوند. چارچوب آلومینیومی وزن کمتری دارد، اما در برابر ضربه مقاومت نداشته و تو رفتگی ایجاد می شود که باید به کل تعویض شود.

مزیت آن ها داشتن قیمت پایین تر است.

 

قاب کامپوزیت در پنجره دوجداره

کامپوزیت نوعی متریال ساخته شده از محصولات شیمیایی و مصنوعیست و جزو مصالح ساختمانی مدرن است ، و استفاده گسترده ای در ساختمان سازی دارد.

یکی از این استفاده ها ساخت قاب پنجره است . از انواع رایج قاب های کامپوزیتی ، قاب کامپوزیت فایبرگلاس است که با استفاده از مواد پلیمری ساخته می شود.

از مزایای این نوع چارچوب ، می توان به وزن کم و سبک ، نصب و اجرای راحت ، دوام و استحکام خوب ، مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی ، تنوع در طرح و رنگ ، و داشتن عایق بندی خوب اشاره کرد.

چارچوب های کامپوزیتی در جنس های pvc و upvc نیز ساخته می شوند.

 

سخن پایانی

پنجره ها دروازه های خانه برای تهویه، نور و دید به بیرون هستند و اهمیت زیادی در یک ساختمان دارند.

حتی شیک ترین و بهترین خانه بدون داشتن پنجره بسیار ناقص و دلگیر خواهد بود.

پنجره ها به عنوان دروازه های خانه ، با داشتن بازشو در عایق بندی هم بسیار موثرند.

بنابراین انتخاب مدل مناسب برای پنجره خانه شما ، تا حد بسیار زیاد و باورنکردنی در فضای ساختمان موثر و مورد توجه است.

زیبایی ، کارایی، شرایط آب وهوایی، هزینه ، دوام و بسیاری دیگر باید در انتخاب مدل مناسب پنجره دوجداره در نظر گرفته شوند.

خوشخبتانه پنجره های upvc با هر سلیقه و برای هر شرایطی وجود دارند و همه ی ساختمان ها ، حتی ساختمان های قدیمی نیز می توانند از آن ها بهرمند شوند.

اگر با وجود در نظر گیری شرایط خود بازهم در مورد انتخاب مدل پنجره شک دارید، می توانید از کارشناسان درب و پنجره ، و یا دکوراسیونر ها و معماران نیز در انتخاب پنجره خود کمک بگیرید.

برای خرید انواع مدل پنجره دوجداره و سه جداره upvc با بازرگانی عبیدی در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟