پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دو جداره

آیا در و پنجره uPVC مانع از هدر رفت انرژی می­ شود؟

آیا در و پنجره uPVC مانع از هدر رفت انرژی می­ شود؟

امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی به یک کلید واژه تبدیل شده است. از آنجا که ساختمان­ ها بیشترین میزان مصرف انرژی و ایجاد کربن را دارند، معماری و طراحی داخلی آنها نقش مهمی در کاهش این اثرات دارد. در صورتی که معماری و طراحی به خوبی انجام شود و ایده­ های نوآورانه را نیز در کنار آنها قرار دهیم، خواهیم توانست سبب کاهش مصرف انرژی در ساختمان­ ها شویم. در و پنجره uPVC گزینه مناسبی در این زمینه است.

یکی از این راه حل­ هایی که اغلب مورد استفاده قرار می­ گیرد، درب و پنجره­ های uPVC است. افرادی که از این درب و پنجره­ ها استفاده می­ کنند به تاثیر آنها در صرفه­ جویی انرژی اعتقاد دارند، اما برخی دیگر نسبت به کارایی آنها در شک و تردید هستند. بنابراین در این مقاله، نشان می­ دهیم که آیا درها و پنجره ­های uPVC  واقعاً سبب صرفه جویی انرژی خواهند شد یا نه.

 

درب و پنجره upvc
درب و پنجره upvc

پیش نیازهای صرفه­ جویی در انرژی

بسیاری از این موضوع غافل هستند که درها و پنجره­ ها با وجود درزهای کوچکی که دارند، اصلی­ ترین محل هدر رفت انرژی در ساختمان هستند. می­توان گفت تقریباً 70 درصد انرژی از درها و پنجره­ ها خارج می­ شود. بنابراین، برای صرفه­ جویی در مصرف انرژی در خانه یا محل کار، باید از درها و پنجره­ های با کیفیت استفاده شود.برای هر در و پنجره­ایی، هم ماده به کار رفته در قاب و هم شیشه­ ها، نقش اساسی دارد. بنابرین این دو مورد مهم را بررسی می کنیم تا ببینیم که آیا درها و پنجره­ های uPVC کارایی لازم را دارند یا نه؟

نقش مواد به کار رفته در قاب درب و پنجره

از آنجایی که بحث ما به طور خاص در مورد در و پنجره­ های uPVC است، باید بدانیم که uPVC عایق­ های بسیار خوبی هستند و در طول زمستان گرما را در خانه به خوبی حفظ می کنند. همچنین در تابستان هوای خنکی که توسط سیستم سرمایشی ایجاد شده با کمترین هدر رفت در خانه باقی خواهد ماند؛ بنابراین می­توان گفت در و پنجره­ های uPVC  نقش بسزایی در صرفه­ جویی انرژی در منزل شما دارد.

علاوه بر این، ویژگی مهم دیگری که باعث می­ شود درها و پنجره ­های uPVC  هدر رفت انرژی را کاهش دهند ، هوایی است که بین شیشه­ ها وجود داشته و توسط قاب به خوبی احاطه شده­ است. وقتی هیچ درزی در درها یا پنجره­­ ها، به ویژه در گوشه­ ی آنها وجود نداشته باشد، تبادل گرما بشدت کاهش می­ یابد. اما خب برای رسیدن به این منظور نقش متخصصی که برای نصب انتخاب می­ کنید بسیار اهمیت دارد. اگر متخصص شما حرفه ­ای نباشد یا ابزارهای تخصصی مورد نیاز مانند درزگیرهای سیلیکونی بادوام و مقاوم را نداشته باشد، درها و پنجره­ های uPVC شما عملکرد خود را به خوبی انجام نمی­ دهند.

 

پنجره دو جداره upvc
پنجره دو جداره upvc

 

کاهش مصرف انرژی با انتخاب نوع مناسب شیشه

همانطور که همه می­دانیم شیشه­ های معمولی از نظر صرفه جویی در انرژی، مناسب نیستند. اما امروزه و با پیشرفت علم و فناوری می­توان با استفاده از انتخاب نوع مناسبی از شیشه، درها و پنجره­ های uPVC داشته باشیم که به خوبی انرژی را حفظ می­ کنند.

برای این منظور، شیشه­ ای را انتخاب کنید که در تابستان با بازتاب گرما و در زمستان با جلوگیری از هدر رفت گرما، مصرف انرژی را کاهش داده و بتوان کمتر از سیستم­ های گرمایشی و سرمایشی در طول روز استفاده کرد؛ که معمولاً این نوع از شیشه­ ها دو جداره یا سه جداره هستند. برای اینکه به انتخاب خود کاملاً اطمینان داشته باشید، از متخصصان معتبر و با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.در آخر، پاسخ به این سوال که “آیا درها و پنجره های uPVC از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی مناسب هستند؟” مثبت اس! البته با این فرض که مطالبی که بیان شد کاملاً مورد توجه قرار گیرد.

اگر به دنبال یک شرکت خدماتی نصب پنجره ­ی قابل اعتماد، معتبر و باتجربه هستید، نیازی نیست بیش از حد وقت صرف پیدا کردن چنین شرکتی کنید، چرا که شرکتAIS Windows  بهترین انتخاب برای شماست؛ ما دارای بزرگترین واحد تجاری استراتژیک تولید شیشه یکپارچه هستیم و از طرفی گسترده ­ترین موجودی سبک­ های مختلف درب و پنجره uPVC ، آلومینیوم و چوب را در اختیار داریم. در این شرکت سعی کردیم ترکیبی فاخر از زیبایی و عملکرد را در کنار هم قرار دهیم و به فکر حفظ حریم خصوصی، ایمنی، کاهش آلودگی صوتی و از همه مهمتر کاهش هدر رفت انرژی در منزل یا محیط کار شما باشیم. کارشناسان آموزش دیده ما، وظیفه پشتیبانی شما را از مرحله انتخاب محصول تا زمان نصب و حتی خدمات پس از فروش را بر عهده دارند. پس هر زمان خواستید در مورد درب و پنجره uPVC اطلاعات کسب کنید با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟