پنجره دوجداره ویتانوا

درب و پنجره upvc-smabidy.com

درب و پنجره upvc

درب و پنجره upvc قطعاً یکی از اولویت های سازندگان ساختمان است. این مدل درب و پنجره ها دارای مزیت های بسیار جذابی هستند. از این رو بسیاری از طراحان داخلی و سازندگان ساختمان آن را پیشنهاد می دهند. درب و پنجره upvc نقشی بسیار شگفت انگیز در زیبا سازی ساختمان دارد. همچنین به خوبی می تواند از اتلاف انرژی و ورود آلودگی های ریز و درشت جلوگیری کند. این مدل پنجره ها انواع گوناگونی دارند. هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی هستند. با توجه به این توضیحات در ادامه همراه تیم ویتانوا باشید.

درب و پنجره upvc-smabidy.com

خرید درب و پنجره upvc

درب و پنجره upvc همان طور که گفتیم، انواع بسیار متنوعی دارد. هر کدام از انواع مدل های درب و پنجره upvc کاربردی متمایز از دیگری دارد. میزان مقاومت این مدل پنجره ها در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار بالا است. از این رو با توجه به کیفیت مرتیال ساخت، طول عمر بالایی خواهند داشت. با خرید درب و پنجره upvc تا سالیان سال نگرانی در خصوص خرید پنجره نخواهید داشت. درب و پنجره upvc با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه در مدل های زیر تولید می شود.

درب و پنجره upvc-smabidy.com

درب و پنجره upvc دوحالته

درب و پنجره upvc مدل  Tilt & Turn Window به صورت حداکثر عایق تولید می شود. در واقع برای تولید این مدل پنجره، از متریالی بسیار با کیفیت برای کاملاً عایق کردن پنجره استفاده می کنند. از این رو بسیار در برابر اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی مقاوم است. این مدل درب و پنجره upvc ، یکی از محبوب ترین سیستم های پنجره در ساخت و ساز کشور است. به طوری که بسیاری از مردم از این مدل درب و پنجره upvc استفاده می کنند. می توان گفت که دستگیره های نصب شده بر روی این سیستم در دو حالت چرخش ۴۵ و 90 درجه حرکت میکنند. از این رو دو نوع بازشو را به وجود می آورند.

  • حالت اول

در واقع در این حالت پنجره مانند یک پنجره لولایی ساده به طور کامل باز می شود.

  • حالت دوم

در حالت دوم در واقع درب و پنجره upvc از بالا تا زاویه ای مشخص برای تهویه هوا باز می شود. جالب است بدانید بسیاری از مشتریان پنجره های لولایی را می پسندند. چرا که در این مدل پنجره ها، برای تهویه هوا نیاز ندارند تا نظم پرده های نصب شده مقابل پنجره را بر هم بزنند. اما از طرفی دیگر باید بگوییم که پنجره های کشویی به ‌هیچ ‌وجه عایق بندی کامل مثل پنجره های بازشو را ندارند. از این رو سیستم بازشوی دوحالته پاسخی به این نیاز مشتریان است. در این حالت برای تهویه هوا از حالت Tilt پنجره استفاده کنند. شایان به ذکر است که در این صورت، نظم پرده خانه نیز برهم نمی خورد.

درب و پنجره upvc-smabidy.com

درب و پنجره upvc بازشو لولایی

در واقع درب و پنجره upvc بازشو لولایی از بغل و به کمک لولاها باز می شود. همچنین این پنجره تهویه مناسب هوا را به وجود می آورد. به زبان ساده تر، بازشوی پنجره به یک نحوی به قاب پنجره متصل می شود. از این رو پس از بسته شدن پنجره به صورت حداکثری عایق بودن در می ‌آید. در این صورت از اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی به راحتی جلوگیری می کند.

 می توان برای طراحی درب و پنجره upvc در ساختمان ها از ترکیب لنگه های بازشو و لنگه های ثابت استفاده کرد. این ترکیب، یک ترکیب بسیار زیبا و منحصر به فرد است. البته شایان به ذکر است که می توانید برای اتاق خواب ها و دیگر بخش های یک ساختمان نیز از این ترکیب رویایی استفاده کنید.

درب و پنجره upvc-smabidy.com

درب و پنجره upvc  مدل کلنگی

یکی دیگر از انواع درب و پنجره upvc ، مدل کلنگی است.این مدل درب و پنجره دوجداره در واقع به کمک لولاهایی که در پایین بازشو نصب می شود، از بالا باز می شود. می توان گفت که میزان باز شدن این پنجره در حدی است که بالا ترین میزان تهویه هوا را به وجود می آورد. بازشوی پنجره کشویی به نحوی به قاب پنجره متصل شده است. این پنجره نیز پس از بسته شدن، عملکردی کاملاً عایق دارد.

از این رو به راحتی در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی مقاومت می کند. استفاده از این مدل پنجره ها بیش تر برای محیط حمام و سرویس بهداشتی رایج است. چرا که در این گونه محیط ها میزان دید به بیرون هیچ گونه اهمیتی ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد، ورود نور و تهیه مناسب خواهد بود. اندازه این نوع درب و پنجره upvc معمولا کوچک است. از این رو خروج بخار هوا را به راحتی می تواند ممکن بسازد.

درب و پنجره upvc-smabidy.com

درب و پنجره upvc مدل سایبانی

این مدل درب و پنجره upvc سایبانی می‌تواند در ترکیب شدن با دیگر بازشوها به کار برود. از این رو کاربرد این پنجره در موارد بسیار خاص است. گاهی طراحان داخلی منزل از این پنجره ها در ترکیب با دیگر بازشوها استفاده می کنند. بیش ترین کاربرد این پنجره ها در قسمت سرویس بهداشتی و حمام است. همچنین به راحتی می توان در طبقات زیر همکف از این مدل پنجره ها استفاده کرد.

چرا که این پنجره در آن حالت در ارتفاع بالا قرار می گیرد. در واقع درب و پنجره upcv مدل بازشو از قسمت بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود. از این رو تهویه مناسب هوا را به وجود می آورد. بازشو های پنجره به یک صورت خاص به قاب پنجره وصل هستند. همچنین به علت این که کاملاً عایق هستند، از اتلاف انرژی و ورود آلودگی جلوگیری می کنند.

درب و پنجره upvc مدل خلیجی

همه ما می دانیم که قطعاً تمامی پنجره ها می توانند یکی از عوامل مهم در زیبایی ساختمان ها باشند. امروزه بسیاری از طراحان داخلی، از درب و پنجره upvc مدل خلیجی در زیبا سازی ساختمان بهره می گیرند. پنجره های خلیجی را می توان ترکیبی از تعدادی پنجره های ثابت و بازشو دانست. در واقع این مدل پنجره با در کنار هم قرار گرفتن تحت زوایای مشخص، قوسی چند ضلعی را پدید می آورند. بیش ترین کاربرد درب و پنجره upvc مدل خلیجی در قسمت پذیرایی خانه است.

نصب این مدل پنجره می تواند جلوه ای ویژه را خلق کند. همچنین در بزرگ تر نشان دادن خانه نیز بسیار مؤثر است. با این مدل درب و پنجره upvc  شما دیدی بسیار وسیع خواهید داشت. این پنجره به راحتی می تواند مقاومت بالای انواع پنجره ثابت و بازشو را حفظ کند. از این رو امکان قرار گرفتن کتیبه نیز در آن وجود دارد. قیمت این نوع پنجره به دلیل نصب شیشه ساده در آن و هزینه تولید کمتر بسیار صرفه اقتصادی دارد.

درب و پنجره upvc مدل کمانی

می توان گفت که قطعاً یکی از خاص ترین و زیبا ترین مدل های درب و پنجره upvc، مدل کمانی است. این مدل پنجره ها بیش ترین کاربرد را در نمای ساختمان ها دارند. پنجره کمانی در واقع از افق دارای کمی قوس می باشند.از این رو برخلاف پنجره خلیجی این قوس با انحنای کامل ایجاد می شود.جالب است بدانید حتی شیشه نصب شده بر روی این پنجره نیز متشکل از شیشه خم شده می باشد.

ساخت این مدل درب و پنجره upvc می تواند به صورت یک لنگه و یا چند لنگه صورت بگیرد. پنجره های کمانی نیز مانند پنجره های خلیجی به خوبی می توانند در بزرگ نشان دادن خانه مؤثر باشند. بنابراین دیدی بسیار وسیع برای افراد خانه محیا می کنند. قیمت این نوع پنجره کمی گران تر از مدل خلیجی است.

درب و پنجره upvc مدل کشویی

یکی از پر کاربرد ترین و شناخته شده ترین مدل درب و پنجره upvc ، مدل کشویی آن است. البته این پنجره ها امروزه به دلیل اتلاف انرژی کم تر مورد توجه طراحان قرار می گیرد. چرا که در این مدل میزان اتلاف انرژی و ورود گرد و غبار بیش تر از دیگر بازشو ها است. از این رو مشاوران طراحی درب و پنجره upvc به خاطرهمین موضوع، سعی می کنند حتی المقدور از دیگر انواع بازشوها استفاده کنند. اما در واقع هنوز هم در بخش های مختلفی از ساختمان نیاز است تا این مدل درب و پنجره upvc نصب شود.

پنجره های کشویی مزیت های بسیار جذابی دارند. این مدل پنجره ها زمانی که باز می شوند، فضایی از داخل را اشغال نمی کنند. از این رو به هیچ وجه مزاحمتی برای پرده نصب شده ندارند. در بسیاری از خانه های کوچک که این مسئله اهمیت زیادی دارد، از پنجره فولکس واگنی و یا کشویی استفاده می کنند. هر چند اگر به دنبال یک پنجره با قیمت پایین تر هستید، بهتر است از پنجره کشویی به جای فولکس واگنی استفاده کنید.

درب و پنجره upvc مدل دولنگه کشویی

 یکی دیگر از انواع مدل های درب و پنجره upvc ،  مدل دولنگه کشویی است. بهره وری این مدل پنجره مانند پنجره ی کشویی ساده است. تنها تفاوت آن با پنجره کشویی ساده در این است که در این مدل هر دو لنگه بصورت ریلی باز می شود. همچنین باز شدن لنگه بصورت تک به تک و یا به صورت هم زمان امکان پذیر است.

در حالت کلی پروفیل ساخت این نوع از پنجره کشویی با پنجره های کشویی یک لنگه بازشو بسیار تفاوت دارد. چراکه پروفیل این مدل از درب و پنجره upvc ، کمی عریض تر است. این مدل نیز مانند دیگر مدل های پنجره کشویی، بهره وری بسیار کمی در حفظ انرژی نسبت به دیگر مدل های بازشو دارد. اما باید بگوییم که در بسیاری از ساختمان ها همواره نصب می شود و جایگاه خاص و ویژه ای دارد.

سوالات متداول درب و پنجره upvc

این مدل پنجره ها، برای تهویه هوا نیاز ندارند تا نظم پرده های نصب شده مقابل پنجره را بر هم بزنند.

در این حالت برای تهویه هوا از حالت Tilt پنجره استفاده کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟