پنجره دوجداره ویتانوا

7 نشانه که به پنجره uPVC نیاز دارید

نشانه های که به شما می گوید به پنجره upvc نیاز دارید

آیا از پنجره های قدیمی خود خسته شده اید؟ آیا هر ماه هزینه زیادی بابت قبوض خود پرداخت می‌کنید؟ آیا دائما در حال تعمیر پنجره‌های خود هستید؟ تمام این موارد یک معنی دارند. همگی نشان از آن دارند که شما به یک پنجره uPVC نیاز دارید. ما لیستی از نشانه‌های نیاز به پنجره uPVC را برای شما تهیه کرده‌‌ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سر و صدای زیاد

تا به حال این اتفاق افتاده که پنجره خود را ببندید ولی هنوز هم سر و صدایی زیادی وارد خانه شما بشود؟ اگر پنجره شما قدیمی است و در کنار جاده یا نزدیکی یک محل شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می‌کنید، حتما با این مشکل روبرو هستید. سر و صدا معضل اصلی شهرنشینان است. پنجره‌های قدیمی مثل پنجره‌های آلومینیومی و چوبی به دلیل شکاف و درزهایی که دارند به راحتی صدا را از خود عبور می‌دهند.

پنجره‌های uPVC از شیشه‌های ضخیمی ساخته شده اند که صدای بیرون را کاهش می‌دهند. شیشه آنقدر ضخیم است که صدای خارج را کاملا قطع می‌کند. پنجره‌های uPVC در اصل ساخته شده اند تا معضل آلودگی صوتی را برطرف کنند.

درزهای زیاد

آیا تا به حال شده که در فصل زمستان با وجود بسته بودن پنجره بازهم احساس سرما کنید؟ آیا باد و سوز سرد زمستان از درزهای پنجره شما عبور و وارد خانه‌تان می‌شود؟ این مشکل می‌تواند ناشی از عواملی مثل آب‌بندی اشتباه، فاصله زیاد بین قاب و پنجره و پوسیدگی پنجره باشد. پنجره بادگیر باعث می‌شود که انرژی زیادی از داخل اتاق شما هدر شود. سرمای اتاق در تابستان و گرمای اتاق در زمستان به راحتی از پنجره خارج می‌شود. به طور کلی پنجره خراب باعث تغییر دمای چشمگیر اتاق می‌شود.

پنجره‌های uPVC دارای ساختار خاصی هستند. این ساختار باعث مقاومت در برابر باد و سوز می‌شود. این پنجره‌ها همچنین در برابر صدای سوز در مناطق مرتفع کوهستانی مقاوم هستند.

پنجره برای مناطق مختلف
پنجره upvc

خرد شدن و آسیب دیدن پنجره ها و مقاومت پنجره های upvc

اگر پنجره شما شکسته یا خرد شده است، دیگر قابل تعمیر نیست. سایش و خوردگی پنجره نشانه‌های از خرابی آن است. پوسیدگی پنجره باعث کاهش استحکام می‌شود. به همین دلیل امنیت خانه شما کم می‌شود. باران و برف نیز به راحتی وارد خانه‌تان می‌شود.

از آنجایی که uPVC ضدآب است، به هیچ وجه در برابر آب و هوا آسیب نمی‌بیند. این پنجره‌ها مقاومت بالایی دارند و برای مناطق طوفانی و شرایط سخت جوی مناسب هستند.

نصب اشتباه پنجره

اگر پنجره از اول درست نصب نشود، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. اکثر پنجره‌های قدیمی درست نصب نشده اند. نصب اشتباه باعث مشکل در باز و بسته شدن پنجره می‌شود. گاهی اوقات حتی پنجره به درستی قفل هم نمی‌شود. تمامی این موارد باعث کاهش امنیت می‌شود.

وقتی صحبت از امنیت خانه شما می‌شود، باید پنجره‌های قدیمی را با پنجره‌های uPVC تعویض کنید. پنجر‌ه‌های uPVC سبک بوده و نصب آن‌ها آسان است. خرید پنجره‌های uPVC مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت است. این پنجر‌ها حداقل تا 20 سال خراب نشده و تغییر رنگ نمی‌دهند.

نشت آب از پنجره و تاثیر پنجره  upvc

شایع ترین مشکل پنجره‌ها و درب‌ها نشت آب در فصل بارندگی است. مخصوصاً اگر در مناطقی با بارندگی زیاد زندگی می‌کنیداین اتفاق باعث آسیب شدید به خانه شما می‌شود. همچنین می‌تواند به پایه و ستون‌های خانه نیز آسیب بزند.

برای جلوگیری از این دردسر و محافظت از خانه در برابر آب، باید به دنبال پنجره‌های uPVC باشید. پنجره‌های uPVC به گونه ای ساخته شده اند که می‌توانند از عبور آب جلوگیری کنند. پنجره های uPVC کاملاً در برابر آب مقاوم هستند.

پنجرهای قدیمی

هدررفت انرژی

اگر پنجره قدیمی دارید، دمای خانه شما در فصل تابستان، همیشه گرم‌تر از حد معمول است. دلیل این امر نیز عدم عایق کاری و هدررفت انژی از طریق پنجره است.

پنجره‌های uPVC عایق هستند و می‌توانند از هدررفتن انرژی جلوگیری کنند. در نهایت، باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی شما خواهد شد.

هدر رفتن انرژی در پنجره
پنجره upvc

میعان در شیشه

بعضی اوقات شیشه‌هایی که از مواد بی کیفیت ساخته شدند، به سادگی آب و رطوبت را به خود جذب می‌کنند. این اتفاق در بلندمدت باعث ترک خوردن شیشه و نشت هوا می‌شود.

پنجره‌های uPVC از شیشه‌های دو جداره ساخته شده اند که در برابر آب و هوا مقاوم هستنداین پنجره‌ها از تراکم آب و رطوبت و نشت هوا جلوگیری می‌کنند.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟