پنجره دوجداره ویتانوا

10 راهکار بسیار مهم هنگام خرید پنجره جدید

نکات تعویض پنجره

10 نکته بسیار مهم در خرید و نصب پنجره‌های جدید وجود دارد. مادر این مقاله تمامی این نکات را برای شما فراهم کرده ایم. تا بتوانید در انتخاب پنجره مناسب به کار گیرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1- خودتان پنجره را نصب نکنید

پس از اندازه گیری دقیق و اطمینان از اندازه پنجره، محصول مورد نظرتان را سفارش دهید. به یاد داشته باشید که نصب صحیح بسیار مهم است. نصب درست اصلا کار ساده و راحتی نیست. به همین دلیل حتما باید از یک متخصص برای نصب پنجره کمک بگیرید. اگر خودتان این کار را انجام دادید، منتظر عواقب منفی کارتان باشید.

2-دقت اندازه گیری پنجره

صرف نظر از نصب، اندازه گیری هم بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که ابعاد پنجره را درست اندازه گیری کرده اید، حتما با یک متخصص مشورت کنید. هرگونه اشتباه در اندازه گیری باعث اتفاقات بدی می‌شود. مثلا درست جا نیفتادن قاب آن، ایرادات اساسی هنگام باز و بسته کردن پنجره و عایق نشدن پنجره تنها بخشی از مشکلات ناشی از اندازه گیری اشتباه است.

3- بررسی ویژگی‌های پنجره

باتوجه به شرایط جوی محل زندگی‌تان، لیستی از ویژگی‌های مورد نظرتان را تهیه کنید. اینکه آیا پنجره شما باید ضدآب باشد؟ آیا شما در محلی شلوغ زندگی می‌کنید و به عایق صدا نیاز دارید؟ متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان چه رنگی مد نظرتان هست؟ در محلی سردسیر زندگی می‌کنید و به عایق حرارتی نیاز دارید؟ تمام این موارد ویژگی‌هایی هستند که متناسب با شرایط محل زندگی شما مشخص می‌شوند.

 

 

پنجره
پنجره

 

4-مصرف انرژی

اگر نگران مبلغ قبوض انرژی خود هستید، به میزان مصرف انرژی خود اهمیت دهید. پنجره‌هایی با بهره‌وری انرژی بالا، می‌توانند با تنظیم دمای خانه شما باعث کاهش مصرف انرژی شوند.

5-شیشه چند جداره

اگرچه شیشه‌های دوجداره امروزه بخشی از استاندارد پنجره سازی هستند و اکثر پنجره‌ها با شیشه‌های دوجداره تجهیز می‌شوند ولی نسل جدید پنجره‌های سه جداره بسیار عالی هستند. قیمت پنجره‌های سه جداره گران‌تر از دو جداره است. از مزایای پنجره‌های سه جداره می‌توان به عایق قوی صدا، عایق قوی انرژی و ایمنی بالا اشاره کرد.

6- ایمنی

ایمنی نکته بسیار مهمی است. با یک تکنسین ساختمانی در مورد نوع پنجره‌ها مشورت کنید. مثلا شیشه پنجره حمام بسیار حساس است. برای حمام باید از نوع خاصی شیشه کریستالی استفاده کنید. این شیشه‌ها در صورت شکستن، خرد شده و به کریستال‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند. ولی شیشه‌های عادی در صورت شکستن به تکه‌های برنده‌ای و خطرناکی تبدیل می‌شوند. پس در مورد نکات ایمنی هر شیشه با یک متخصص آگاه مشورت کنید.

 

 

 دو جداره
دو جداره

 

7- برند معتبر

به برند سازنده دقت کنید. اگر می‌خواهید پنجره‌تان عمری طولانی، دوامی بالا و کارایی خوبی داشته باشد، حتما به برند سازنده‌اش دقت کنید. سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید.

8-عایق بندی مناسب

تفاوت بین قاب داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. هر کدام از این قاب‌ها کاربرد متفاوتی دارند. عایق بندی نکته بسیار مهمی است. عایق باید جلوی ورود آب، صدا و هدررفت انرژی را بگیرد.

9- گارانتی

تولیدکنندگان هرکدام ضمانت‌های خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند. گارانتی و خدمات پس از فروش مهمترین بخش خرید شماست. در هنگام خرید به دنبال گارانتی بلندمدت‌تر و معتبرتری باشید. با داشتن یک گارانتی معتبر، هزینه تعمیرات و تعویض احتمالی را کاهش می‌دهد.

10-قاب جدید

قاب پنجره بخش جدایی ناپذیری از آن است. در صورت خرید پنجره جدید حتما قاب جدیدی هم بخرید. سعی کنید قسمت داخلی قاب متناسب با دکوراسیون داخلی شما باشد.

 

https://www.nextdoorandwindow.com/10-helpful-tips-when-choosing-your-replacement-windows

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟