پنجره دوجداره ویتانوا

کندن برچسب پنجره دوجداره

روش کندن لیبل یا برچسب پنجره دوجداره

لیبل ها یا برچسب های برند نشان دهنده نو بودن و استفاده نشدن یک محصول هستند ، اما چسبیدن این لیبل ها و کندن آن ها از روی محصول در هنگام استفاده، یکی از معضلات افراد برای بسیاری از کالاهاست. کندن برچسب شیشه دوجداره و پروفیل های upvc نیز گرچه بسیار ساده به نظر می رسد، اما مشکل بسیاری از افراد با خرید پنجره دوجداره است. در این مقاله روش هایی را برای کندن برچسب پنجره دوجداره به طور مناسب بیان می کنیم.

 

کندن برچسب شیشه

روش اول : کندن برچسب پنجره دوجداره با شیشه پاک کن

راحت ترین روش برای کندن لیبل یا برچسب پنجره دوجداره ،با استفاده کردن از محلول شیشه پاک کن و یک عدد کاردک است.

بدین منظور ابتدا باید شیشه را با استفاده از محلول شیشه پاک کن خیس کنیم ، و اجازه دهیم کمی خیس بخورد. سپس با استفاده از کاردک لیسه ای ، به آرامی و جوری که شیشه یا پروفیل خط نیفتند، برچسب را می کنیم. با خیس خوردن و تر شدن لیبل، نیازی به اعمال فشار کاردک نیست و برچسب به راحتی کنده می شود.

 

روش دوم

اگر شیشه پاک کن در اختیار نداشتید، و یا روش اول را امتحان کردید و کاملا مطلوب نبود، از روش دوم یعنی با استفاده از صابون مایع این کار را انجام دهید.

بدین منظور :

ابتدا ظرفی را از آب گرم پر می کنیم.

سپس کمی صابون مایع، به اندازه ای که کفی مناسب ایجاد شود در ظرف اضافه می کنیم. به منظور کف کردن کمی آن را به هم می زنیم.

یک پارچه یا اسفنج را به محلول آب و صابون را آغشته کرده و بر روی لیبل شیشه می کشیم.

با استفاده از کاردک لیسه ای، با آرامی و بدون اعمال فشار زیاد، برچسب را جدا میکنیم.

 

روش سوم : استفاده از روغن

اگر دو روش گفته شده به خوبی جواب ندادند و لیبل کمی وجود داشت، از یک روغن طبیعی مانند روغن آفتابگردان یا روغن زیتون استفاده کنید. بدین منظور کمی از روغن را به استفاده از یک پارچه یا اسفنج روی برچسب بزنید، و با کاردک یا ناخون برچسب را بکنید.


برای اطلاعات بیشتر درباره تعویض پنجره های قدیمی کلیک کنید


 

کندن لیبل پروفیل upvc

کندن برچسب از روی پروفیل کمی سخت تر از برچسب شیشه است و بدلیل جنس و ماهیت متفاوت ، سخت تر کنده می شود.

توجه کنید که نصاب پنجره که خود به این امر وارد است باید بلافاصله پس از نصب برچسب های پروفیل را بکند ، با این وجود در صورتی که لیبل به هر دلیل روی پروفیل وجود داشت، برای کندن آن می توانید از روش زیر استفاده کنید.

روش اول :

در این روش باید از مقداری بنزین سوپر استفاده کنید.

یک پارچه را به مقداری بنزین سوپر آغشته کنید و به آرامی روی برچسب پروفیل بکشید. سپس به آرامی شروع به کندن پروفیل کنید

نکته : حتما از بنزین سوپر استفاده کنید زیرا بنزین معمولی ، موجب سیاه شدن و تغییر رنگ پروفیل می شود.

نکته : در استفاده کردن از بنزین سوپر نیز با توجه به کیفیت های متفاوت، بهتر است ابتدا قسمت کوچکی از برچسب را به بنزین آغشته کنید و سپس با آب بشورید ، و در صورتی که سیاهی یا تغییر رنگ اتفاق نیفتاد بقیه قسمت ها را انجام دهید.

نکته : استفاده زیاد از حد از بنزین می تواند موجب صدمه به پروفیل شود.

 

روش دوم : با استفاده از سشوار

برای کندن برچسب پنجره دوجداره در پروفیل، بهترین روش استفاده از یک سشوار و گرم کردن آن است. بدین منظور باد گرم سشوار را روی نقطه ای از برچسب گرفته و به آرامی شروع به کندن کنید. با حرکت دادن آهسته سشوار روی برچسب پروفیل پیشروی کرده و ان را جدا کنید.

 

 

نکاتی در مورد کندن برچسب پنجره دوجداره

  • برچسب های روی پنجره بخصوص برچسب های روی پروفیل ، به منظور محافظت از آن در هنگام حمل و جابجایی و نصب هستند، تا آسیب و خط و خش و کثیفی ای به پروفیل و شیشه وارد نشود.
  • هم چنین این برچسب ها به نشان نو بودن و استفاده نشدن پروفیل هم هستند.
  • دیده می شود که بسیار افراد عادت به حفظ کردن لیبل یا برچسب کالا ها تا مدت های طولانی دارند، و به منظور وارد نشدن آسیب آن را نگه می دارند. این کار در مورد پنجره های دوجداره کاملا اشتباه و آسیب زا است.
  • در صورتی که تا حداکثر 45 روز برچسب روی پروفیل upvc جدا نشود، موجب تغییر رنگ پروفیل می شود. دلیل آن هم این است که این برچسب ها به گونه ای ساخته شده اند که در طبیعت تجزیه پذیر باشند، و ظرف مدت گفته شده شروع به تجزیه شدن روی پروفیل می کنند که این موجب تغییر رنگ و زرد شدن پروفیل می شود. بنابراین ، به هیچ وجه برچسب را روی پروفیل بیش از زمان گفته شده نگه ندارید.
  • اگر در حال بازسازی ساختمان یا پروژه ساخت و ساز هستید، بهتر است برچسب ها تا پایان زمان عملیات ساختمانی حفظ شوند، تا از آسیب دیدن پروفیل در هنگام کار جلوگیری کنند. اما توجه داشته باشید که این زمان بیشتر از 45 روز نشود. اگر فکر می کنید عملیات ساختمانی طولانی تر باشد، نصب پنجره را به مراحل پایانی انتقال دهید.
  • هم چنین توجه کنید که هرچه زودتر برای کندن برچسب پنجره دوجداره اقدام کنید، کندن آن نیز آسان تر است.
  • تا جای ممکن کندن لیبل را نیز به نصاب پنجره، که به این کار وارد است بسپارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟