پنجره دوجداره ویتانوا

کاربرد پیچ در پنجره دوجداره

پیچ در پنجره دوجداره چه کاربردی دارد؟

پیچ، وسیله‌ای معمولا فلزی و مارپیچ است. که سر آن به اشکال مربعی، ۶ ضلعی ویا گرد از جنس: برنج، آلیاژ مس، پلاستیک، فولاد استیل، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم ساخته می شود. از پیچ برای اتصال استفاده می شود که ما در این نوشتار ، کاربرد آن در پنجره های دوجداره را بررسی می کنیم.

اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره

1. پروفیل یو پی وی سی (UPVC): به منظور جلوگیری از هدر رفتن و اتلاف انرژی از پروفیل UPVC که خاصیت عایق بودن گرما، سرما، رطوبت و صدا را نیز دارا می باشد، در ساخت درب و پنجره های دو جداره استفاده می کنند.

2. گالوانیزه: جهت استحکام بخشیدن به پروفیل UPVC درون پروفیل ها، گالوانیزه را بصورت افقی یا عمودی قرار می دهند. و سپس با پیچ فیکس می کنند.

3. اسپیسر یا جداکننده: قطعه ای آلومینیومی که دو شیشه را با فاصله کنار هم قرار می دهد. و به نوعی عایق بندی پنجره را نیز بر عهده دارد. علاوه بر این سبب ارتقا مهر و موم حرارتی و رطوبتی پنجره و افزایش اثر بخشی آن نیز می‌شود.

4. لاستیک های درزگیری و آب بندی: کیفیت لاستیک درزبندی (گسکت)، اصلی آب بندی و صداگیری یک پروفیل، بسیار حائز اهمیت است. و بهترین نوع گسکت، epdm است که در مقابل نور خورشید و عوامل محیطی بسیار مقاوم است.

5. ابزار و یراق آلات: یراق آلات، ابزاری فلزی و ساده هستند که که کل زندگی را تحت شعاع قرار می دهند به طوری که زندگی را برای انسان بسیار راحت کرده اند. لولاها، اسپانیولت (نوار فلزی قرار گرفته روی باز شو یا قفل درب)، سیلندر، دستگیره، لاکینگ پلیت و… از اجزای مهم در و پنجره دوجداره UPVC می باشد و پیچ، یراقی ساده اما پر مصرف و کاربردی که در پنجره های دوجداره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه همراه مان باشید تا بیشتر در این باره توضیح دهیم.

انواع پیچ بکار رفته در پنجره های دوجداره

 پیچ سرمته

اگر در سر یک پیچ، مته قرار دهند به گونه ای که این مته ایفاگر نقش کاربردی باشد، آنرا پیچ سرمته ای می نامند. یکی از پرمصرف ترین نوع پیچ، پیچ سرمته ای است. که شباهت بسیاری به پیچ خودکار دارد، با این تفاوت که توانایی آن برای سوراخ اولیه در مقطع مورد نظر بیشتر است.

 سرمته ای ۱۶ * ۳.۹: جهت فیکس کردن گالوانیزه با ضخامت کم، درون کانالهای فریم پنجره لولایی و کشویی بکار می رود.
سرمته ای ۱۹ * ۳.۹: جهت فیکس کردن گالوانیزه با ضخامت بالا، استفاده می‌شود.
سرمته ای ۲۵ * ۳.۹: بکار رفته جهت اتصال کانکتور (بست مولین) در پنجره.
سرمته ای ۳۸ * ۳.۹: جهت پیچ کردن لولاها در قسمت لنگه بازشوهای پنجره لولایی.
سرمته ای ۵ * ۴.۸: بکار رفته جهت نصب توری پلیسه روی درب و پنجره.
پیچ سرمته ۶ * ۴.۸ : بکار رفته جهت نصب درب و پنجره‌های لولایی بر روی فریم‌های فلزی.

 پیچ سوزنی

پیچ سوزنی در ابعاد مختلفی عرضه می شود که هریک برای کاری ساخته شده اند.

• پیچ سوزنی نوک تیز ۲۵ در ۳.۹: جهت پیچ کردن یراق آلات (اسپانیولت لولایی،کشویی و ست یراق آلات 2حالته) بر روی پروفیل یو پی وی سی.
• پیچ سوزنی نوک تیز ۳۲ در ۳.۹: جهت اتصال قطعات زاماک پنجره دوجداره (کیپر) و یا مقابل قفل، بر روی درب و پنجره‌ UPVC قرار می گیرد.

بولتکس یا پیچ مخصوص UPVC

بهترین، محکم ترین و مقاوم ترین پیچ مورد استفاده در نصب درب و پنجره های دوجداره یا هر جسم دیگر به داخل بتن و سنگ می باشد. نوع آلیاژ آن از آلیاژ کربن بالا است که پس از سخت کاری و عملیات حرارتی، بصورت فولاد درآمده و دارای استقامت می شود.

همچنین پوشش آن از گالوانیزه سرد است که آن را در مقابل رطوبت مقاومت می کند. پیچ بولتکس در سایزهای (۷.۵ * ۶۰)، (۷.۵ * ۷۰)، (۷.۵ * ۸۰) و (۷.۵ * ۱۰۰) عرضه می شود.

جمع بندی:

همانطور که مشهود است پیچ در صنعت درب و پنجره سازی کاربرد دارد. برای انتخاب پیچ مناسب، به صنعتی یا ساختمانی بودن وکالس یا درجه مقاومت پیچ باید توجه کرد. از مزیت پیچ پنجره دوجداره، نصب راحت و سريع است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟