پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی دوجداره و مزایای آن

پنجره سقفی ، گزینه ای ایده آل برای دکوراسیون مدرن و زیبا

پنجره ها از مهم ترین اجزای هر ساختمانی هستند که راهی برای تبادل با فضای بیرونی، تهویه، دید، و البته نور هستند. مدل های بسیار متنوع از پنجره ها سبب شده تا بتوان در هر فضایی با هر معماری و دکوراسیونی ، مدل های بسیار متنوع و البته در فضاها و شرایط متنوعی ، پنجره ای متناسب داشت. یکی از انواع پنجره که در بسیاری از خانه ها به خصوص ساختمان های سبک غربی به کار می رود، پنجره سقفی است که از گزینه های مورد استفاده از آن پنجره های دوجداره upvc در انواع سقفی می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در هر آنچه لازم است در مورد پنجره های سقفی بدانید.

پنجره سقفی دوجداره

انواع پنجره های سقفی

پنجره سقفی می تواند با توجه نوع بازشو، شکل هندسی و طرح و رنگ در انواع مختلفی باشد. جنس پروفیل آن نیز از مهم ترین ویژگی های آن است که باید در نظر گرفته شود.

انواع پنجره های دوجداره سقفی با پروفیل upvc می توانند در طرح ها و رنگ های متنوع، و البته ابعاد مختلف ساخته شوند. بازشو ها با حالت های مختلفی نیز امکان پذیر است.

از رایج ترین انواع پنجره سقفی دوجداره ، پنجره سقفی ثابت(بدون بازشو) ، و یا در مدل هایی با بازشو تک حالته، کشویی و محوری است.

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی ثابت معمولا در ترکیب با دیگر انواع بازشوها به کار می رود ، و صرفا برای ایجاد نور است و نقش تهویه ای ندارد. معمولا از پنجره های ثابت سقفی باید در شرایطی استفاده کرد که نیاز یا امکان باز و بسته شدن پنجره وجود ندارد و تنها عبور نور مد نظر است. البته در مورد پنجره های سقفی با اهمیت ترین موضوع نیز عبور نور است و بدین جهت، پنجره های سقفی اکثرا در مدل های ثابت هستند.

پنجره سقفی دوجداره

از سوی دیگر، می توان از انواع پنجره با بازشو تک حالته یا دو حالته هم استفاده کرد، که باید امکان دسترسی به آن هم وجود داشته باشد. به منظور باز و بسته کردن راحت تر باید لولا های بازشو در بالا باشند.

نوع دیگری از بازشوها که برای پنجره سقفی مناسب و پر استفاده است، انواع کشویی آن است ، که البته کشویی عمودی بسیار مناسب تر است.

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی شیروانی

در نقاشی های کودکی بسیاری از ما، خانه هایی با سقف های شیروانی وجود داشت که پنجره ای شاید گرد یا مستطیلی نیز روی آن بود.

در بسیاری از ساختمان ها بخصوص خانه های ویلایی نیز در واقعیت شاهد اتاق زیر شیروانی هستیم که اکثرا دارای ارتفاعی کم است و بدین جهت نورگیر ان بسیار مورد اهمیت است. داشتن پنجره سقفی در اتاق شیروانی می تواند طراحی ای بسیار دلنشین و زیبا بیافریند و نیاز به نور و تهویه را نیز برطرف کند.

پنجره سقفی دوجداره

پنجره های سقفی علاوه بر انواع و مدل های یاد شده، می توانند به صورت سفارشی و مطابق با نمای شما ساخته شوند.

هم چنین در بسیاری از خانه ها، گلخانه ها یا دیگر فضاها شاهد شیشه های سقفی هم هستیم که به در آن ها بخش بسیار زیادی از سقف با شیشه پوشیده شده است.

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی دوجداره

مزایای پنجره های سقفی چیست؟

در مورد پنجره های سقفی مزایای زیادی وجود دارد . وجه اشتراک و مهمترین این دلایل اما نور است.

نور در زندگی ما از مهم ترین عناصر در سلامتی ، زیبایی و آرامش است که وجود آن در هر فضایی الزامی است.

از مهم ترین دلایل استفاده از پنجره های سقفی:

امکان استفاده از نور و تهویه

در بسیاری از شرایط ممکن است امکان نصب پنجره های دیواری، یا استفاده از آن ها آنطور که باید امکان پذیر نباشد؛ مثلا تصور کنید که با قرارگیری نزدیک ساختمان ها به سمت هم، با باز کردن پنجره حریم شما و ساختمان روبرویی از بین می رود و نمی توانید به منظور استفاده از نور و تهویه پنجره ها را باز و یا بدون پرده بگذارید.

پنجره سقفی در چنین شرایطی می تواند بسیار مفید باشد و تنها نوری که می خواهید، و البته نمایی بسیار زیبا از آسمانی آبی یا بارانی را به نمایش بگذارد.

پنجره سقفی دوجداره

دکوراسیونی زیبا

بی شک دکوراسیون و زیبایی بصری عناصر در هر ساختمانی مورد اهمیت اعضای آن است ، و در انتخاب هر جزئی از ساختمان، ویژگی زیبایی آن نیز در نظر گرفته می شود.

یکی از بهترین انتخاب ها به منظور داشتن فضایی زیبا و منحصر به فرد، نصب پنجره سقفی است.

پنجره های سقفی با تبادل نور و نمایش آسمان ، موجب می شوند تا فضا دلباز ، آرامش بخش ، زیبا و البته بزرگتر به نظر برسند.

پنجره سقفی دوجداره

موجب کاهش مصرف انرژی می شوند

پنجره های سقفی حتی به میزانی بیشتر از پنجره های دیواری می توانند نور را در خانه به وجود آورند. بنابراین تا ساعات بسیار زیادی از روز با تامین نور کافی در فضای خانه ، نیازی به روشن کردن لامپ ها و چراغ ها نیست، که این موضوع در صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیری محسوس خواهد داشت.

پنجره سقفی دوجداره

از سوی دیگر چرخش هوا در فصل های گرم با پنجره های سقفی به خوبی انجام می شود که در خنک تر شدن فضای داخلی تاثیر بسزایی دارد و این موضوع نیز نیاز به ایجاد سرمایش و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

در صورتی که برای پنجره های سقفی ، از پنجره های دوجداره upvc استفاده کنید، در فصول سرد نیز مشکلی از بابت نفوذ سرما ندارید، چرا که عایق بندی مناسب لحاظ شده است.

پنجره سقفی دوجداره

فضایی دلنشین با گیاهان سالم، با استفاده از پنجره سقفی

پنجره های سقفی نوری بسیار ایده آل را به خانه می آورند که بسیار مناسب برای رشد گیاهان بخصوص گیاهان آپارتمانی است. بنابراین می توان گیاهان و گلدان های زیادی را در خانه پرورش داد که خود موجب ایجاد فضایی دلنشین هستند.

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی دوجداره

پنجره سقفی دوجداره

در نهایت نیز باید گفت که نعمت دیدن آسمان آبی در روزهای آفتابی، یا دیدن بارش باران و لذت بردن از برف زمستانی ، و در کل بهره وری از طبیعت زیبا بخصوص در زندگی های شهری و ماشینی ، خود از زیباترین و بهترین مزایای پنجره های سقفی است.

 

نکاتی در استفاده از پنجره سقفی

از آنجایی که پنجره های سقفی در معرض تابش مسقیم و زیاد آفتاب قرار دارند، اگر از پروفیل های upvc استفاده می کنید حتما باید از انواع با کیفیت باشد تا تغییر رنگ ندهد.

پنجره های سقفی در معرض باد و طوفان و بارش ها به میزان بیشتری از پنجره های دیواری هستند. بنابراین باید حتما عایق بندی و آب بندی خوبی داشته باشند تا آب یا سرما یا عناصر ناخواسته وارد خانه نشوند.

یراق آلات و لولاهای پنجره های سقفی ، از آنجایی که این پنجره ها تحت تاثیر بیشتر جاذبه هستند ، باید حتما با کیفیت و با دوام باشند تا پنجره آسیب نبیند و لنگه ها افتاده نشوند. از آنجایی که پنجره های سقفی در صورت آسیب امکان سقوط دارند، باید حتما از یراق الات خوبی استفاده شود تا قدرت خود را از دست ندهد و به روی افراد سقوط نکنند.

بهتر است از شیشه های لمینت استفاده شود تا اگر شیشه شکست، تکه های آن روی افراد سقوط نکند و نشکند. شیشه های لمینت در صورت شکسته شدن خرد نشده و فرو نمی ریزند و این خطر جانی را کاهش می دهد.

 

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟