پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره upvc قوس دار و چند ضلعی

یکی از مزایا و دلایلی که سبب می شود افراد از پنجره های دوجداره upvc استفاده کنند ، تنوع بالای آن ها در اشکال است . از انواع محبوب و رایج شکل های پنجره های upvc ، پنجره دوجداره قوس دار است ، که نمای بسیار زیبایی به ساختمان می بخشد.

 

پنجره دوجداره قوس دار چیست؟

این نوع پنجره از نظر جنس و عملکرد پروفیل با دیگر انواع رایج پنجره دوجداره تفاوتی ندارد.

تفاوت تنها در شکل پروفیل پنجره است ، که می تواند قوس کمانی ، نیم دایره ای ، دایره و … داشته باشد.

پروفیل پنجره دوجداره قوس دار در سایز های متعددی وجود دارد ، و می توان از آن در ابعاد مختلف استفاده کرد.

پنجره دوجداره قوسی ، تاثیر زیادی بر طراحی و معماری ساختمان دارد ، بنابراین معماران در بسیاری از موارد برای هماهنگی بین طرح ساختمان ، از اشکال قوسی استفاده می کنند.

استفاده از پنجره های قوسی ، با خم و هلال های متفاوت ، تاثیر بسیار زیادی بر معماری ساختمان ها داشته ، و تلفیقی از معماری مدرن و سنتی را به وجود می آورد .

 

پنجره دوجداره قوس دار

همانند بسیاری دیگر از انواع پنجره های دوجداره upvc ، پنجره های قوسی را نیز می تواند در رنگ های متعدد سفارش داد ، که البته رنگ پایه و معمولی آن سفید است.

برای سفارش انواع پروفیل های پنجره دوجداره در اشکال مختلف ، با بالاترین کیفیت ساخت ، با گروه بازرگانی عبیدی در تماس باشید.

 

پنجره دوجداره چند ضلعی

شکل دهی به upvc تنها به مستطیل و مربع و حتی قوسی ختم نمی شود، و می توان پروفیل های یو پی وی سی را در اشکال چند ضلعی نیز ساخت.

پنجره ها با گوشه های چندگانه و شکل چند ضلعی نیز در برخی ساختمان ها استفاده می شوند ، که بسته به نظر طراح و معمار دارد.

پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره قوسی در چه فضاهایی استفاده می شود؟

به طور کلی باید گفت استفاده از این نوع خاص از پروفیل پنجره محدودیتی در نصب ندارد ، و استفاده از آن بستگی به معماری ساختمان دارد.

خم پذیری خوب این پنجره ها سبب می شود تا برای ساختمان های کتبیه ای ، آرک دار ، و دیگر انواع ساختمان با معماری های متعدد استفاده شوند.

بیشترین استفاده ، در ساختمان های مسکونی یا ساختمان های اداری ، و هدف استفاده از آن ها بیشتر تاثیر در نمای بیرونی ساختمان است.

پنجره دوجداره قوس دار

انواع قوس در پنجره های دوجداره قوس دار

  • پنجره دوجداره با قوس سینوسی
  • پنجره دوجداره با قوس مسجدی
  • پنجره دوجداره با قوس منظم (قوس با شعاع)
  • پنجره دوجداره با قوس نامنظم (قوس با شابلون)
  • و …

 

مزایای پنجره دوجداره قوس دار

از مزایای استفاده از پنجره دوجداره قوس دار ، می توان اشاره کرد به :

  • ایجاد فضایی زیبا و متفاوت در نمای ساختمان
  • ایجاد نور گیر بیشتر در داخل ساختمان
  • قابلیت استفاده از شیشه های شبکه بندی شده
  • قابلیت سفارش در رنگ های متعدد
  • قابلیت سفارش در انواع خم و یا دیگر اشکال هندسی.
  • قابلیت تلفیق با مدل های مختلف بازشو . برای مثال می توان با تلفیق پنجره قوس دار با انواع پنجره های سایبانی یا لولایی ، تهیه مطبوع مناسبی را برای ساختمان به وجود آورد.

 

پنجره دوجداره قوس دار

خم پنجره های دوجداره قوسی چگونه به وجود می آید؟

در مقالات قبلی به نحوه ی ساخت پنجره های دوجداره upvc اشاره شد.

در کارخانه های تولید upvc ، در مراحل تولید می توان با استفاده از حرارت به میزان کافی ، و با استفاده از دستگاه های خم و قوس ، پروفیل هنگامی که هنوز شکل پذیر است ، به اشکال مختلف در آورد ، و خم مورد نظر را در آن ایجاد کرد.

بنابراین ، خم ایجاد شده به هیچ وجه سبب کاهش کیفیت و استحکام پروفیل نمی شود و پروفیل از نظر ویژگی ها تفاوتی با سایر اشکال پنجره upvc ندارد.

 

نصب پنجره دوجداره قوس دار

برای نصب پنجره دوجداره قوس دار یا چند ضلعی و به طور کلی با اشکال خاص ، آن را از محل اتصال به قسمت های مورد نظر جوش داده ، و عملیات نصب را همانند سایر اشکال پنجره انجام می دهند.

همانطور که پیش تر هم گفته شده ، نصب پنجره دوجداره باید توسط افراد ماهر و تکنسین های نصب پنجره یو پی وی سی انجام شود ، تا پنجره به صورت کامل کارا بوده و اشکالی در نصب آن به وجود نیاید.

پنجره دوجداره قوس دار

قیمت پنجره دوجداره قوس دار

قیمت پنجره های دوجداره قوس دار ، با توجه به ابعاد ، نوع قوس یا چند ضلعی ، طرح (با لمینت یا ساده) ، و البته برند سازنده و کیفیت ساخت آن متغیر است .

مهم است تا پنجره های دوجداره به خصوص پنجره های قوس دار را از سازندگان با کیفیت تهیه کرد ، تا قوس و خم بدون هرگونه ناهماهنگی و یا ضعف در استحکام باشد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟