پنجره دوجداره ویتانوا

شیشه آستین گلاس

پنجره دوجداره با شیشه آستین گلاس

آیا می توان برای پنجره دوجداره از شیشه آستین گلاس استفاده کرد؟

بخش مهمی از هر پنجره ای شیشه ی آن است که این شیشه ها انواع بسیار متنوعی دارند. پیش تر در دیگر مقالات سایت به انواع شیشه های پنجره دوجداره، و شیشه های تزئینی اشاره کردیم. این بار میخواهیم در مورد شیشه های آستین گلاس که از زیباترین انواع شیشه هستند صحبت کنیم، و بدانیم که آیا برای پنجره دوجداره آستین گلاس به کار می آید؟

شیشه آستین گلاس چیست؟

شیشه های آستین گلاس از انواع دکوراتیو و بسیار زیبای شیشه ها هستند، که با کنار هم قرار دادن تکه های شیشه با طرح و رنگ های مختلف، و متریالی چون فلزات و بند کشی با آن ها ساخته می شوند. شیشه های استین گلاس، که استیند گلس ، استیند گلاس و آستین گلاس نیز گفته می شوند ، طرح های بسیار گوناگونی دارند که با توجه به معماری در کشور ها و دوره های مختلف شمایل مختلفی دارند. اما به طور کلی، ترکیبی از شیشه های رنگی می باشند. حتی پنجره های ارسی که در معماری ایرانی دیده می شوند نیز نوعی از شیشه های استنید گلاس هستند.

شیشه آستین گلاس

تاریخچه شیشه آستین گلاس :

استفاده از شیشه های آستین گلس در قرن ششم تا یازدهم میلادی، و با ظهور سبک گوتیک در معماری در غرب رواج زیادی یافت. این سبک از معماری بیشتر در مراکز مذهبی به چشم می خورد، بنابراین بسیاری از آثاری که دارای این نوع معماری اند، اماکن مذهبی چون کلیساها، نیایشگاه ها و مساجد هستند.

هلیگن کروز در اتریش

البته استفاده از این نوع شیشه ها در قرن های بعد و با پیدایش سبک های معماری جدیدتر باز هم رواج داشت و در آثار هنری بسیار به کار برده شد . امروزه حتی در بسیاری از خانه ها و ساختمان های شهری معمولی ، در درب و پنجره ها از شیشه های آستین گلاس استفاده می شود.

 

مزایای شیشه های آستین گلس

مهم ترین ویژگی این شیشه ها را می توان در شمایل بسیار زیبا و هنری آن ها دانست، اما جالب است بدانید که کاربرد این شیشه ها تنها زیبایی نیست و مزایای دیگری نیز دارند. از جمله این که با فیلتر کردن نور شدید و اشعه خورشید، از آسیب نور خورشید و شدت آن می کاهند و برای مناطقی با گرما و تابش شدید بسیار مناسب اند.

نور عبور کرده از این شیشه ها رنگ های زیبایی نیز خلق می کند که در معماری بی نظیر است.

مقاومت شیشه های استین گلس نیز مناسب است، چرا که ترکیبی از چندین نوع شیشه با مقاومت بالا، و همچنین فلزات و بندکشی است، بنابراین به راحتی نمی شکند.

شیشه استین گلاس در پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره که در انواع upvc و آلومینیومی ساخته می شوند، محبوب ترین انواع پنجره هستند. اما آیا می توان در کنار استفاده از مزایای شیشه های دوجداره و عایق بندی بالای آن ها، از زیبایی شیشه های آستین گلس نیز بهره برد؟

بله. امروزه استفاده از شیشه های تزئینی به همراه فناوری دو و سه جداره شیشه ها رواج زیادی دارد، و می توان شیشه های دکوراتیو چون استین گلاس را نیز در به حالت دوجداره استفاده کرد. پروفیل های upvc نیز این قابلیت را دارند که با این شیشه ها ترکیب شوند، تا پنجره ای دوجداره با شیشه آستین گلاس وجود داشته باشد.

پنجره دوجداره آستین گلاس

پنجره دوجداره آستین گلاس

قیمت پنجره دوجداره آستین گلاس

قیمت هر پنجره به فاکتور های زیادی بستگی دارد، از جمله به نوع پروفیل و کیفیت ساخت آن، ابعاد مورد نظر، کیفیت و نوع یراق آلات و هم چنین طرح و نوع بازشو ها. نوع شیشه مصرفی نیز در قیمت تاثیر دارد. پنجره دوجداره با شیشه استین گلاس قیمت بالاتری نسبت به شیشه های ساده دارد، که البته باز هم بازه ی قیمتی به نوع شیشه و طرح آن، و ابعاد مورد نظر باز می گردد.

شیشه آستین گلاس

شیشه آستین گلاس زیبا

شیشه آستین گلاس بدون رنگ

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟