پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره حمام

پنجره حمام مناسب و راهنمای خرید آن

راهنمای خرید پنجره حمام

تغییر پنجره حمام می‌تواند به شما کمک کند تا در عین حفظ حریم خصوصی، نور موجود در حمام را به حداکثر مقدار ممکن افزایش دهید. هنگام انتخاب پنجره حمام، باید نور، حریم خصوصی و تهویه را مد نظر قرار دهید. اگر پنجره‌ای ترکیب کاملی از این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‌تواند به شما در ایجاد یک سرویس بهداشتی ایده‌آل کمک کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است برای تهیه پنجره حمام بدانید را بررسی کنیم.

پنجره حمام چیست؟

پنجره حمام ضمن تامین نور طبیعی، از خانه شما در برابر برخی عناصر مضر، محافظت می‌کند. شما باید بتوانید حداقل یک پنجره در حمام خود تعبیه کنید تا تهویه مناسب فراهم شود. باز بودن پنجره به مدت 15 دقیقه پس از دوش گرفتن می‌تواند احتمال ایجاد کپک یا قارچ در حمام را کاهش دهد. یک پنجره حمام خوب هم‌چنین باعث ایجاد حریم خصوصی می‌شود.

پنجره حمام

راهکار خرید بهترین پنجره برای حمام

پنجره‌های حمام در انواع، اندازه ها و قیمت‌های مختلف موجود است. علاوه بر این، نکته مهم این است که آیا شما می‌خواهید از یک پوشش پنجره مانند پرده استفاده کنید، یا خود پنجره را برای ایجاد حریم خصوصی ترجیح می‌دهید. اگر قصد داشته باشید تا فقط با خود پنجره از حریم خصوصی‌تان محافظت کنید، باید به دنبال یک پنجره مناسب با خصوصیات منحصر‌به‌فرد باشید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید یک پنجره مناسب برای حمام خودتان تهیه کنید. تا انتهای این‌ مقاله با ما همراه باشید.

پنجره حمام

انواع پنجره‌های حمام

محدودیتی در انتخاب پنجره برای حمام وجود ندارد، و پنجره های مناسب حمام می توانند از متریال و جنس های مختلف، و در ابعاد و با انواع بازشوهای مختلف باشند.

البته باید توجه کنید که حمام و سرویس های بهداشتی در معرض رطوبت شدید قرار دارند، بنابراین پنجره های فلزی که به سادگی در برابر رطوبت زنگ زده و پوسیده می شوند، گزینه چندان مناسبی نیستند.

بنابراین برای حمام و سرویس بهداشتی، دور پنجره های آهنی و چوبی را خط بکشید.

اگر از پنجره های آلومینیومی استفاده می کنید نیز حتما باید از نوع ترمال بریک باشد.

upvc یکی از رایج ترین و بهترین انواع پنجره حمام است، که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

پنجره حمام upvc

پنجره‌های حمام انواع مختلفی دارند. در زیر چندین گزینه رایج ذکر شده‌اند:

 

پنجره های تک لولا

این نوع پنجره‌ها به کمک یک لولا باز و بسته می‌شوند. پنجره‌های تک لولا در دو سبک متفاوت ساخته می‌شوند. پنجره‌های نوع اول رو به بیرون باز می‌شوند، مانند یک کرکره، که می تواند باعث ورود باران و برف به داخل شود. پنجره‌های نوع دوم، از پایین باز می‌شوند و از ورود باران و برف به داخل جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید برا امنیت بیشتر از پرده برای این پنجره‌ها استفاده کنید.

پنجره حمام

پنجره هاپر

پنجره‌های هاپر به سمت پایین باز می‌شوند. آن‌ها تهویه عالی‌ای دارند اما به راحتی باعث نفوذ باران و برف می‌شوند. این پنجره‌ها به طور معمول در ارتفاعی بالاتر از حد استاندارد قرار می‌گیرند، بنابراین نیازی به پرده ندارند.

پنجره حمام

پنجره‌های شیشه‌ای یا بلوک شیشه‌ای

پنجره‌های شیشه ای بافت دار بدون هیچ گونه پرده‌ای حریم خصوصی شما را فراهم می‌کنند. شیشه‌های این پنجره‌ها در بافت‌ها و الگوهای مختلف موجود است که هرکدام سطح شفافیت و فیلتراسیون نوری منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. هرچه بافت شیشه ضخیم‌تر باشد، نور کمتری به داخل حمام وارد می‌شود. این نوع از پنجره، برای افرادی که علاقه‌ای به استفاده از پرده ندارند، بسیار ایده‌آل است.

پنجره حمام

پنجره‌های ترانس

این دسته از پنجره‌ها، ضخامت بسیار کمی دارند، این پنجره‌ها اغلب در ارتفاع زیاد و بالای دوش نصب می‌شوند. این نوع پنجره، نور خورشید را به میزان کافی تأمین می‌کند و مکان نصبشان نیز باعث تامین حریم خصوصی می‌گردد. این پنجره‌ها فقط جنبه تزئینی دارند و به هیچ وجه باز نمی‌شوند و تاثیری در تهویه هوا ندارند.

پنجره حمام

نکات قابل توجه برای خرید پنجره حمام مناسب

اندازه مناسب را انتخاب کنید

اندازه ایده آل پنجره سرویس بهداشتی و حمام شما به بودجه و میزان نور مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه یک پنجره بزرگ و عریض، بسیار بیش‌تر از یک پنجره کوچک تزئینی است. هم‌چنین باید سطح حریم خصوصی مورد نظر خود را در لحاظ کنید. باید تصمیم بگیرید که آیا قصد استفاده از پرده را دارید یا خیر. استفاده یا عدم استفاده از پرده تاثیر بسزایی در محل نصب، نوع و اندازه پنجره دارد.

 

هزینه‌ها را مقایسه کنید

هزینه هر پنجره ساده معمولاً کمتر از یک پنجره با مکانیزم‌های پیچیده است. پنجره های Transom به طور معمول مقرون به صرفه‌ترین و به دنبال آن پنجره‌های کشویی هستند. پنجره‌های تک لولا معمولاً گران‌ترین مدل هستند. با این حال، پنجره‌های تک لولا معمولا هوای کمتری به بیرون منتقل می‌کنند و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند. با انتخاب این نوع از پنجره، هزینه گرمایش خود را کاهش خواهید داد.

پنجره حمام

نظرات را بررسی کنید

هنگام خرید پنجره جدید، خواندن نظرات مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید. برای کسب آگاهی بیشتر به وبسایت‌های شرکت‌های سازنده مراجعه کنید.

نصب و راه اندازی پنجره حمام

قیمت نصب پنجره، یکی از مهم‌ترین معیار هاست. هزینه‌های نصب شامل دستمزد کارگر و تجهیزات و هم‌چنین تغییرات لازم در ساختار خانه شماست. هنگام تعویض یک پنجره با همان اندازه پنجره قبلی، هزینه نصب بسیار کاهش می‌یابد، چون دیگر نیازی به تغییرات اساسی در خانه نخواهید داشت. به‌طورکلی هر نوع تغییر در سایز و محل نصب پنجره باعث افزایش هزینه نصب می‌شود.

 

برندهای پنجره

هنگام انتخاب پنجره، مارک‌ها و تولیدکنندگان مختلف را در نظر بگیرید. تحقیق در مورد برندهای تولیدکننده باعث می‌شود تا بینش درست و وسیعی در مورد پنجره‌ها داشته باشید. یک بینش و نگرش کافی منجر به انتخابی درست، مقرون به صرفه و کارآمد خواهد شد.

پنجره حمام

پنجره upvc برای حمام

در بخش های بالاتر گفتیم که از بهترین انواع پنجره برای حمام و سرویس بهداشتی ، پنجره های upvc هستند ، چرا که رطوبت زیادی در این فضاها وجود دارد. upvc در برابر آب و رطوبت هیچ آسیبی نمی بیند و پوسیدگی و زنگ زدگی نیز در آن وجود ندارد، چرا که به طور کلی ماهیتی شبیه به پلاستیک دارد.

با توجه به مقاومت در برابر آب و رطوبت، همچنین عایق بندی خوب و البته طرح ها و بازشوهای متنوع، پنجره یو پی وی سی یکی از بهترین گزینه ها برای سرویس های بهداشتی و حمام می باشد.

 

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟