پنجره دوجداره ویتانوا

10 نکته مهم در انتخاب پنجره

نحوه خواندن برچسب پنجره

نحوه خواندن برچسب پنجره

با درک و آگاهی بیشتر از نوشته‌ها و برچسب‌های روی پنجره، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که انتخاب درستی کرده اید.برچسب پنجره یکی از مواردی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

برچسب روی پنجره اطلاعات زیادی در مورد عملکرد و بازده انرژی پنجره به شما می‌دهد. با بررسی و مطالعه موارد ذکر شده، می‌توانید برندهای مختلف را باهم مقایسه و خرید درستی داشته باشید.

 

 

 

پرچسب-پنجره دو جداره
پرچسب-پنجره دو جداره

4 پارامتر مهم برچسب NFRC

مهمترین اطلاعات هر پنجره‌ای روی برچسب NFRC یا شورای ملی رتبه بندی نوشته شده است. این سازمان مستقل و غیردولتی است. این سازمان پنجره ها و درب‌ها را با توجه به الزامات سخت‌گیرانه رتبه‌بندی می‌کند.

NFRC  نوع خاصی از پنجره را به شما توصیه نمی‌کند. درعوض با جمع‌آوری و ارائه اطلاعات مهمی درباره کارکرد پنجره، به شما در مقایسه و انتخاب پنجره‌ای متناسب با نیازتان کمک می‌کند.

در نگاه اول، برچسب NFRC می‌تواند کمی گیج کننده باشد، اما ما به شما در رمزگشایی آن کمک خواهیم کرد. رتبه بندی NFRC چهار کیفیت اصلی را اندازه گیری می‌کند.

فاکتور U

U-Factor  اطلاعات عایق‌بندی پنجره را به شما می‌دهد. این اندازه گیری به ما سرعت انتقال حرارت توسط محصول را می‌گوید. درجه بندی U-Factor در محدوده ای از 20/0 تا 20/1 قرار دارد. هرچه فاکتور U پایین تر باشد، پنجره عایق بندی بهتری ایجاد می‌کند. بنابراین هنگامی که برای پنجره های کم مصرف خرید می‌کنید، به دنبال محصولی با ضریب U پایین باشید.

ضریب افزایش حرارت خورشیدی

ضریب افزایش حرارت خورشیدی یا SHGC در برچسب پنجره  میزان کارآیی یک پنجره را در مسدود کردن گرمای تابشی خورشید ارزیابی می‌کند. SHGC میزان تابش خورشید به طور مستقیم از پنجره شما و میزان گرمای جذب شده توسط پنجره خانه را اندازه گیری می‌کند. SHGC  روی برچسب NFRC با عددی بین 0 تا 1 نشان داده شده است. هرچه ضریب افزایش حرارت خورشیدی کمتر باشد، پنجره گرمای خورشیدی کمتری را به خانه شما وارد می‌کند.

محصولی با شاخص SHGC بالاتر باعث می‌شود تا در ماه های سرد سال نور خورشید بیشتری وارد خانه شده و منزلتان گرم شود. محصولی با ضریب پایین باعث کاهش گرمایش خانه در تابستان می‌شود. متناسب با شرایط جوی محل زندگی خود، محصول مناسبی انتخاب کنید.

 

 

 

برچسب پنجره nfrc

 

 

ضریب انتقال نور

ضریب انتقال نور یا VT میزان نور ورودی به پنجره را مشخص می‌کند. VT به صورت عددی بین 0 تا 1 بیان می‌شود. فاکتورهایی می‌توانند بر VT تأثیر بگذارند. از جمله تعداد شیشه‌های پنجره و هر نوع پوشش ویژه‌ای که ممکن است روی شیشه باشد. محصولی با درجه VT بالاتر، نور طبیعی بیشتری را به یک فضا راه می‌دهد.

نشت هوا

نشت هوا میزان هوای ورودی به خانه را مشخص می‌کند. درجه بندی نشت هوا در محدوده ای بین 0.1 و 0.3 قرار دارد. هرچه این ضریب کمتر باشد، هوای کمتری به داخل خانه شما نفوذ می‌کند. البته که نصب صحیح پنجره نقش بسیار مهمی در هوای ورودی دارد.

برچسب NFRC همچنین ممکن است شامل آرم ENERGY STAR® باشد. اگر چنین باشد، این بدان معناست که پنجره مطابق با دستورالعمل های ENERGY STAR® ساخته شده است.

کاربرد  NFRC

متناسب با محل زندگی‌تان، محصولی کارآمد انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر در منطقه سردسیری زندگی می‌کنید بهتر است پنجره‌ای با ضریب SHGC بالا انتخاب کنید تا گرمای بیشتری وارد منزلتان شود.

پس از خواندن اطلاعات روی برچسب NFRC و مقایسه مدل‌های مختلف، متناسب با شرایط جوی محل زندگی‌تان، بهترین محصول را انتخاب کنید.

https://www.pella.com/ideas/windows/understanding-window-labels

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟