پنجره دوجداره ویتانوا

تمیز کردن توری پنجره دوجداره

نحوه تمیز کردن انواع توری پنجره دوجداره؟

نصب توری پلیسه‌ای در خانه هایی که پنجره های دوجداره نصب شده، بسیار رواج پیدا کرده است. این توری ها که در ابعاد مختلف و در 2نوع عرضه می شوند، از مزایایی چون: نصب بی دردسر و آسان، طول عمر بالا و راحتی در باز و بسته شدن، برخوردار هستند. در این مقاله نحوه تمیز کردن توری پنجره دوجداره را توضیح می دهیم.

توجه داشته باشید که شستشوی این توری ها با توجه به نوع آن متفاوت است و باید نکاتی رعایت شو تا به توری آسیبی وارد نشود. در ادامه بررسی این مسائل را پی می گیریم:

توری پلیسه ای چیست؟

توری پلیسه‌ ای، نوعی از توری تاشونده و دارای انعطاف، از جنس پلی استرین است که با نصب آسان، راحتی در باز و بسته شدن و کارایی خوب، مورد استقبال قرار گرفته اند. این توری از کیفیت و مقاوت بالایی برخوردارست.

انواع توری های پلیسه ای و روش شستشوی آنها

توری پلیسه ای با اینکه مانع ورود حشرات و سایر آلودگی ها به خانه می شود، اما به دلیل قرارگیری در معرض مستقیم با هوا، انواع آلودگی ها، نظیر گرد و غبار، دوده و … را به خود جذب می کند.

برای زدودن این آلودگی ها از روی توری ها، باید آنها را مورد شستشوی قرار دهیم که البته روش شستشوی با توجه به نوع فریم اندکی متفاوت است. در ادامه به بررسی انواع توری فریم و روش شستشوی آنها می پردازیم:

 توری پلیسه تک فریم و نحوه شستشوی آن:

در توری تک فریم، به دلیل اینکه توری به چهارچوب قاب متصل شده‌، در اثر باز و بسته کردن مداوم، تغییر حالت نداده و دفرمه نمی شود. اما به دلیل عدم جداسازی توری از قاب، فرآیند شستشو با مشکل مواجه می شود.

برای این منظور باید قاب را همراه توری، به کمک پیچ گوشتی و با آرامش از پنجره باز کنید یعنی تمام پیچ های آن را باید باز کنید.

جهت نظافت، در ابتدا بوسیله یک پارچه خیس، گرد و غبار را پاک می کنیم. سپس برای پاک کردن چربی های باقیمانده بر روی توری، از اسپری های چند منظوره و اسپری آب، استفاده می کنیم.

 توری پلیسه دبل فریم  پنجره دوجداره و نحوه شستشوی آن

از ویژگی های بارز توری های دبل فریم برای پنجره دوجداره، جابجایی آسان و شستشوی راحت آن است. در این نوع توری، چارچوب دور آن را از دو فریم جدا می سازند فریم اول به پنجره پیچ شده و فریم دوم، تحت فشار درون فریم اول قرار داده می شود.

جهت تمیز کردن توری پنجره دوجداره از نوع توری های دبل فریم، کافیست توری را جمع کرده و سپس فریم دوم را که تنها در پروفیل های ارتفاعی استفاده می شوند، از چارچوب ثابت قاب جدا و خارج کنید، و با استفاده از مواد شوینده و آب اقدام به شستشو نمایید.

نکات رعایت شده در هنگام شستشوی توری پنجره دوجداره

 توجه کنید نخ توری در هنگام خارج کردن و یا قرار دادن توری در چارچوب، آسیب نبیند.

 هم در حالت باز و هم در حالت بسته، توری را شستشو دهید تا اثری از مواد شوینده روی آن بجا نماند.

در صورت عدم موفقیت در نظافت توری، می توانید از فرچه های شستشوی بطری و یا مسواک استفاده کنید.

جهت شستشوی نهایی، از شلنگ پر فشار و آب گرم استفاده کنید.

 در هنگام شستشو با شلنگ، مراقب عابران از زیر پنجره شما رد می شوند، باشید.

 اگر پنجره یا قاب توری از جنس چوب است، باید در هنگام اسپری کردن و شستشوی توری دقت داشته باشید، زیرا ممکن است به مرور باعث پوسیدگی پنجره یا قاب توری شود.

 از کشیدن فرچه های زبر و یا سیم های ظرفشویی بر روی توری جداً خودداری شود. زیرا این امر باعث پاره شدن توری می‌شود.

جمع بندی

از توری پلیسه، برای پنجره های دوجداره استفاده می کنند. این توری در دو نوع تک فریم و دبل فریم عرضه می شوند. در نوع تک فریم، توری به چارچوب متصل شده و قابلیت جداسازی ندارد، بنابراین برای شستشو باید توری را به همراه قاب جدا کنیم و سپس تمیزکاری کنیم.

اما در نوع دبل فریم، به دلیل جدا بودن و 2تکه بودن چارچوب دور آن از قاب، به راحتی می توان عملیات شستشو را انجام داد. فرچه‌های تمیز کننده و یا مسواک نیز گزینه های مناسبی جهت اطمینان حاصل کردن از نتیجه تمیز کاری می باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟