پنجره دوجداره ویتانوا

عایق انرژی در پنجره دو جداره

نحوه انتخاب پنجره‌های عایق انرژی

ما در این مقاله نکاتی در مورد انتخاب پنجره‌های عایق انرژی و مزایای آن‌ها تهیه کرده‌ایم. تا انتها همراه ما باشید.

بهبود بهره‌وری انرژی یکی از مهمترین دلایلی است که صاحبان خانه به فکر تعویض پنجره می‌افتند. با خرید پنجره‌های عایق انرژی، علاوه بر کاهش مبلغ قبوض انرژی، محیط خانه شما هم همیشه مطبوع و دلنشین خواهد بود.

پنج عاملی که بر بازده پنجره‌های عایق انرژی تأثیر می‌گذارند

بهبود بهره وری انرژی چیزی است که هر کس هنگام خرید یک پنجره جدید انتظار آن را دارد. اما عوامل زیادی از جمله نصب مناسب بر بهره‌وری انرژی تاثیر می‌گذارند. در زیر لیستی از این عوامل را مشاهده می‌کنید:

1-  تاثیر شیشه در پنجره‌های عایق انرژی

شیشه دو جداره تقریباً دو برابر یک شیشه یک جداره در بهبود بهره‌وری تاثیر گذار است. در حالی که شیشه سه جداره بهره‌وری انرژی شما را به حداکثر می‌رساند. برای بهبود خصوصیات عایق و کمک به کاهش انتقال حرارت از خانه به بیرون، می‌توان از گاز آرگون بی‌رنگ در بین جداره‌های شیشه استفاده کرد.

2- نصب پنجره

نصب صحیح پنجره به جلوگیری از نفوذ هوا و حتی نفوذ آب به خانه کمک می‌کند. در صورت نصب نادرست، ممکن است پنجره شما به درستی کار نکند. ارتفاع، زاویه، آب‌بندی و ابعاد همگی عوامل مهمی در نصب پنجره هستند.

3-  تاثیر روکش در پنجره‌های عایق انرژی

شما می‌توانید با انتخاب روکش و پوشش‌های شیشه به بهبود بهره‌وری انرژی کمک کنید. این روکش‌ها مزایای زیادی دارند. این مزایا عبارتند از:

  • نور خورشید را به بیرون منعکس کرده و دمای داخل را کنترل می‌کند.
  • سرمای زمستان را به بیرون منعکس کرده و گرمای داخلی را حفظ می‌کند.
  • مسیر ورود اشعه ماورا بنفش مضر را مسدود می‌کند.

 

پنجره عایق انرژی
پنجره عایق انرژی

 

4- منطقه جغرافیایی

هر پنجره متناسب با آب و هوا و موقعیت جغرافیایی خاصی طراحی و تولید می شود. سعی کنید متناسب با محل و شرایط جوی منزل‌تان، پنجره خوبی انتخاب کنید.

5- قاب پنجره

مواد سازنده قاب پنجره تاثیر زیادی بر بازدهی انرژی دارند. پنجره‌های چوبی عایق بندی عالی ایجاد می‌کنند. چوب رسانایی کمی دارد و این بدان معنی است که قاب‌های پنجره چوبی گرما یا سرما را کمتر به خانه شما منتقل می‌کنند.

البته که در حال حاضر فایبرگلس قوی‌ترین و بهترین ماده موجود در بازار است. این ماده مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما داشته و به راحتی ذوب نمی‌شود.

قاب‌هایی از جنس وینیل نیز گزینه‌های مناسبی هستند. به‌طور کلی به مواد سازنده پنجره دقت کنید.

بهترین ویندوز برای منطقه شما

سرمایه گذاری در نوع پنجره و شیشه مطابق منطقه جغرافیایی شما می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند و محیط خانه شما را در طول سال مطبوع نگه دارد.

به دنبال این برچسب‌های کم مصرف باشید.

برای داشتن بیشترین پتانسیل صرفه جویی در مصرف انرژی، به دنبال پنجره‌هایی با برچسب کم مصرف باشید. این برچسب‌ها شامل علامت‌های ENERGY STAR® و NFRC هستند.

ENERGY STAR®  یک برنامه داوطلبانه از طریق آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) است که به مشاغل و افراد کمک می‌کند تا صرفه جویی کنند و از طریق بهره وری انرژی از محیط زیست محافظت کنند. پنجره‌ای که دارای مشخصات ENERGY STAR® است به این معنی است که دولت تأیید کرده است که این محصول استانداردهای بهره‌وری انرژی را تامین می‌کند.

جایگزینی پنجره‌های تک جداره با پنجره‌های دارای گواهینامه ENERGY STAR می‌تواند به صاحبان خانه در سراسر ایالات متحده کمک کند تا هزینه‌های گرمایش و سرمایش سالانه خود را به طور متوسط ​​12٪ کاهش دهند.

 

 

پنجره های عایق انرژی
پنجره های عایق انرژی

 

NFRC-logo

شورای رتبه بندی Fenestration National (NFRC) سازمانی خصوصی در صنعت پنجره است که سیستم درجه بندی انرژی را براساس عملکرد کل محصول توسعه داده است. این تنها روش قابل اعتماد برای تعیین عملکرد انرژی کل پنجره و مقایسه محصولات با یکدیگر است.

برچسب NFRC شامل دو رتبه مهم است:

U-Factor  نشان دهنده میزان حرارتی است که هر ساعت از پنجره خارج می‌شود. هرچه عدد کمتر باشد، واحد بهتر عایق بندی می شود.

درجه بندی ضریب حرارت خورشیدی (SHGC) میزان تابش خورشید را که به عنوان گرما وارد می‌شود اندازه گیری می‌کند. هرچه عدد کمتر باشد، شیشه گرمای کمتری را وارد می‌کند.

مهم نیست که شما فقط به دنبال تغییر دکوراسیون هستید یا بهبود بهره‌وری انرژی، با چک کردن نکات مطرح شده در این مقاله شما از استاندارد بودن سطح بهره‌وری انرژی پنجره اطمینان حاصل می‌کنید.

 

https://www.pella.com/ideas/windows/how-to-choose-energy-efficient-windows

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟