پنجره دوجداره ویتانوا

مقاومت درب و پنجره upvc

مقاومت درب و پنجره UPVC در برابر عوامل مختلف

یکی از مزیت های استفاده از پنجره و درب های یو پی وی سی ، مقاومت بسیار خوب آن هاست که سبب می شود در برابر بسیاری از شرایط آب و هوایی مقاوم باشد .

مقاومت پنجره های دوجداره upvc در برابر آتش سوزی ، اشعه خورشید ، یخ زدگی و شرایط آب و هوایی متغیر ، سبب می شود بتوان از این پنجره ها در هر فضایی استفاده کرد ، ونسبت به دیگر انواع پنجره های آلومینیومی ، آهنی، چوبی و … موارد کاربردی بیشتری داشته باشند.

 

مقاومت درب و پنجره upvc در برابر آتش

یکی از دغدغه های مهم اشخاص در ساختمانی های مسکونی و اداری ، ایمنی در محل کار و زندگی است .

چنانچه آتش سوزی در ساختمان رخ دهد ، پنجره ها نیز در برابر آسیب مصون نخواهند بود، و خود می توانند با آتش گرفتن و فروریختن عاملی خطرناک باشند .

در صورتی که در ساختمان آتش سوزی رخ دهد، پنجره های آلومنیومی و آهنی نیز دچار حرق خواهند شد ، و بخاطر وزن بالا و رسانایی گرما که دارند، خود می توانند با سقوط بر افراد یا اجسام سبب زیان و آتش سوزی بیشتر شوند. در مورد پنجره های چوبی که این امر بسیار رایج تر است، و یکی از دلایل منسوخ شدن پنجره های چوبی همین آتش سوزی می باشد .

خوشبختانه طراحان و مهندسان صنایع با ساخت upvc و اضافه کردن مواد ضد حریق به آن ها، موفق شده اند درب و پنجره های upvc بسازند شعله ور نشده و آتش را گسترش نمی دهد.

ترکیبات تثبیت کننده که در ساخت upvc استفاده شده است ، سبب شده تا بافت این متریال به راحتی شعله ور نشود و در برابر حرارت نیز مقاومت داشته باشد .

حتی در صورت رخ دادن آتش سوزی های بسیار بزرگ ، پنجره و درب های upvc در صورت آتش گرفتن بسیار آرام و ملایم خواهند سوخت و موجب افزایش شدت حریق نخواهند شد .

استفاده از شیشه های دوجداره نیز خود سبب می شود تا در صورت آتش سوزی به راحتی شیشه های معمولی نترکیده و شکسته نشوند، و از خطر بکاهند.

 

مقاومت درب و پنجره های upvc در شرایط آب و هوایی

دیگر مشخصه ی پنجره ها و پروفیل های upvc ، مقاومت بالای آن ها در شرایط مختلف آب و هواییست .

در بسیاری از شرایط مانند گرما و سرما ، رطوبت و تغییر دمای بالا، متریالی چون آلومینیوم و آهن می توانند دستخوش تغییرات شده و به مرور زمان مقاومت خود را از دست بدهند .

رطوب نیز عامل دیگری است که سبب زیان بسیار به متریال ساختمانی ، از جمله آهن و چوب می شود و از این رو استفاده از درب و پنجره های آهنی و چوبی برای این شرایط مناسب نیست .

هم چنین در مناطقی که اختلاف دمای زیادی وجود دارد، انقباض و انبساطات موجود در فلزات ، می تواند سبب کاهش مقاومت آن ها و آسیب شود .

تغییرات دمایی ، رطوبت و آب ، و سرما و گرما ، پنجره و درب upvc در برابر تمامی آن ها مقاومتی به مراتب بیشتر خواهد داشت .

مقاومت در برابر اشعه خورشید

اشعه خورشید علاوه بر گرمایی که تولید می کند، دارای اشعه ماورای بنفشی است که می تواند برای بسیاری از متریال ساختمانی مضر باشد .

تابش مستقیم و دائمی نور خورشید، می تواند سبب شود تا فلزات و چوب تغییر رنگ داده ، و حتی مقاومتشان نیز دستخوش تغییرات شود .

رنگ پریدگی و آسیب دیدگی ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشید ، در درب و پنجره های upvc ، به علت وجود اکسید تیتانیوم در آن ها ، رخ نخواهد داد ؛ و اشعه ماورای بنفش خورشید به طور کامل از سطح منعکس خواهد شد .

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟