پنجره دوجداره ویتانوا

سوالات رایج درباره ی پنجره upvc

سوالات رایج در رابطه با استفاده از پنجره های دوجداره upvc

استفاده از پنجره های upvc در سال های اخیر بسیار رایج شده است، به گونه ای که بیشتر ساختمان های نوساز از همان ابتدا از پنجره های دوجداره و سه جداره استفاده می کنند .

با بیشتر شدن کاربرد این درب و پنجره ها و افزایش استفاده از آن، بعضی افراد ممکن است سوال هایی در رابطه با آن ها داشته باشند تا با کارایی این محصول هرچه بیشتر آشنا شوند .

با مراجعه با مقاله پنجره دوجداره ، می توانید به طور کامل با این محصول آشنا شوید .

در ادامه به پاسخ برخی سوالات رایج درباره ی درب و پنجره های upvc می پردازیم .

 

پنجره upvc چگونه باعث کاهش مصرف انرژی می شود؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد به استفاده از این پنجره ها تمایل دارند، کاهش هزینه ها به واسطه ی کاهش مصرف و اتلاف انرژی است . اما این امر تا چه اندازه صحت داشته و چگونه است؟

Upvc همانند چوب عایق حرارتی مناسبی است، و با داشتن ضریب هدایت گرمایی پایین تر از آهن و آلومینیوم ، گرما را بسیار کمتر از داخل به بیرون منتقل کرده، و یا از خارج به داخل ساختمان می رساند . بنابراین در فصول سرد ، گرمای داخل بیشتر حفظ شده، و در فصل های گرم نیز گرمای بیرون به داخل نفوذ نکرده و انرژی کمتری برای خنک سازی داخل استفاده می شود .

بنابراین درب و پنجره های upvc تا 50 درصد می توانند سبب کاهش مصرف انرژی شوند.

نوع شیشه ، تعداد جداره های شیشه و گاز درون آن نیز در این امر موثراند.

هم چنین باید توجه داشته باشید برای بهره گیری هرچه بیشتر باید از آب بندی و عایق بندی مناسب پنجره ها نیز اطمینان حاصل فرمایید .

 

چرا در بعضی مواقع نصب پنجره upvc بی تاثیر است؟

متریال upvc همانطور که گفته شد به خودی خود در برابر گرما و سرما و صدا عایق است، و شیشه های استفاده شده در پنجره های دوجداره یا سه جداره نیز عملکرد عایق دارند. اما گاهی پیش می آید که برخی از عملکرد پنجره راضی نیستند و معتقدند همچنان سر و صدا و یا تبادل دما اتفاق می افتد.

این اتفاق زمانی می افتد که مشکلی در نصب و به کارگیری پنجره وجود داشته باشد . نصب پنجره های دوجداره upvc همانند پنجره های معمولی نیست و برای عایق بندی مناسب آن لازم است تا توسط افراد متخصص و با تجربه نصب شود .

بنابراین نصب پنجره های دوجداره upvc را تنها به افراد کار بلد و متخصص بسپارید ، تا هزینه ای که برای خرید پنجره پرداخت کرده اید هدر نرود ، در این صورت پنجره عملکرد خود را خواهد داشت .

از سلامت یراق آلات، درزگیر ها و مواد آب بندی اطمینان حاصل کنید .

 

آیا استفاده از پنجره های سه جداره به صرفه تر از دوجداره نیست ؟

استفاده از پنجره های سه جداره نیز گسترش زیادی داشته است و می توان از آن در هر فضایی استفاده کرد .

اما حقیقت این است که برای بسیاری از کاربرد ها و فضا ها، پنجره دوجداره کارایی لازم را دارد، و نیازی به استفاده از پنجره سه جداره نیست .

بنابراین باید شرایط ساختمان را بسنجید، و پنجره مناسب را انتخاب کنید.

نیازی نیست تا حتما با خرید پنجره های سه جداره هزینه ی بیشتری متحمل شوید، ضمن اینکه پنجره های سه جداره دارای پروفیل یو پی وی سی ضخیمتری هستند که شاید برای هر جایی کاربرد نداشته باشد .

با مشورت با افراد متخصص ، می توانید با صرف حداقل هزینه کارا ترین نوع پنجره برای ساختمان را انتخاب کنید .

 

آیا می توان پروفیلی که خراب شده است را تعمیر یا تعویض کرد ؟

پروفیل های upvc به طور کلی دارای طول عمر بالا هستند، و هزینه ی نگهداری و تعمیر آن ها به مراتب به تعداد دفعات کمتری نسبت به دیگر متریال است .

اما به هر دلیل ممکن است خرابی هایی در پروفیل ایجاد شود، ( که بیشتر در صورتی اتفاق می افتد که پروفیل استفاده شده بی کیفیت و غیر اصل باشد) در این صورت ، این پرسش به وجود می آید که آیا می توان پروفیل را تعمیر یا تعویض کرد یا خیر؟

در جواب به طور کلی باید گفت بله . اما میزان خرابی پروفیل مشخص کننده است که آیا قابل تعمیر است یا خیر ، ضمن اینکه تعویض و تعمیر معمولا مقرون به صرفه نیست و بهتر است از همان ابتدا از پروفیل با کیفیت و مطمئن استفاده شود، تا نیاز به این اقدامات نباشد .

به طور کلی ، تعمیر و یا تعویض به شرایط آسیب بستگی دارد، و باید توسط کارشناس مشخص شود .

 

تغییر رنگ و رنگ پریدگی در پروفیل upvc

این مورد نیز تنها زمانی اتفاق می افتد که از پروفیل بی کیفیت و نامرغوب استفاده شود، و متاسفانه راه حلی نداشته و نمی توان برای آن کاری کرد . بهترین کار ، خرید پروفیل از شرکت های معتبر است .

هم چنین در مواردی که گالوانیزه درون پروفیل استفاده نشده باشد، تغییر حالت نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

 

تشخیص پروفیل اصل و غیراصلی

متاسفانه همانند تمامی محصولات ، پروفیل های upvc نیز با زیاد شدن در بازار، در مدل های غیراصل و تقلبی زیاد شده اند، که با گذشت زمان مشکلات زیادی را برای خریدار به وجود می آورند .

تقلبی بودن چه در برند های داخلی چه خارجی وجود دارد. شناسایی پروفیل غیر اورجینال برای کارشناسان امری آسان است ، بنابراین در خرید پروفیل upvc از نظر افراد مطمئن استفاده کنید، تا بعدا هزینه های بیشتر گریبان گیر شما نشود .

 

آیا پنجره های upvc برای بزرگراه ها و معابر بسیار شلوغ هم جوابگو هستند؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد تمایل به نصب پنجره یو پی وی سی دارند، بخصوص در شهر های شلوغ ، جلوگیری از ورود آلودگی صوتی و داشتن آرامش در ساختمان است .

اما این پنجره ها تا چه میزان در این مورد جواب گو اند؟

در پاسخ باید گفت که در صورتی که از پروفیل اصل و با کیفیت استفاده شود، و نصب آن به طور اصولی و صحیح انجام شود، تا حد بسیار زیادی (تا 80 درصد) حتی در محیط های شلوغی چون مجاور اتوبان ها نیز موثر خواهد بود ، و آلودگی صوتی را به حداقل خواهد رساند.

برای فضاهای صنعتی و یا محیط های بسیار شلوغ چون فرودگاه ها و فروشگاه ها، می توان از پنجره سه جداره upvc نیز بهره جست تا نتیجه گیری بهتری وجود داشته باشد .

 

آیا می توان در هر شهری با آب و هوای متفاوت از پنجره های upvc استفاده کرد ؟

بله . پنجره های upvc در برابر رطوبت، گرما، سرما، تغییرات دمایی و … مقاوم اند . بنابراین چه در شهر های سردسیر چه مناطق گرمسیر ، در محیط هایی با باران زیاد و اسیدی، مناطق شرجی ، و حتی مناطقی با یخبندان و برف ، استفاده از پنجره های upvc در مقایسه با دیگر انواع پنجره (آلومینیومی، آهنی، چوبی و …) بسیار مناسب تر است .

 

اهمیت یراق آلات در پنجره دوجداره upvc چیست؟

یراق آلات نقش بسیار مهمی در عملکرد پنجره های upvc دارند. یراق آلات پنجره های upvc بسیار گسترده هستند و بسته به نوع پنجره ( کشویی ، فرانسوی، فولکس واگنی، آکاردئونی و …) دارای تنوع و تعداد زیادی اند . اما امری که در رابطه با همه ی آن ها مشترک است، کیفیت است ، که در صورتی که دارای کیفیت ساخت خوب نباشد، موجب خرابی و هزینه های بیشتر در آینده خواهد شد .

باید توجه داشته باشید برای هر نوع پنجره با هر جنس، اندازه و کاربرد، یراق آلات خاصی وجود دارد و باید از یراق مخصوص خودش استفاده شود .

 

آیا می تودان یراق آلات خراب را پس از نصب تعویض یا تعمیر کرد ؟

پاسخ به طور کلی بله است؛ اما باید توجه داشته باشید که این امر محدود است ، و بستگی به یراق آلات آن و میزان صدمه دارد .

برخی یراق آلات حتی در کارخانه ها و به صورت کاملا پرسی و اتوماتیک انجام شده اند، و ممکن است امکان تعویض آن وجود نداشته باشد .

در همان ابتدا در انتخاب یراق آلات خود دقت داشته باشید، و روش های نگهداری از پنجره و یراق آلات را نیز فرا بگیرید، تا دچار مشکل برای تعمیر یا تعویض یراق آلات نشوید .

 

هزینه نصب پنجره دوجداره چقدر است؟

هزینه ی نصب پنجره های دوجداره تقریبا رایج ترین سوالی است که برای خریداران وجود دارد. اما پاسخ آن تخصصی است و به طور کلی ممکن نیست ، چراکه به موارد بسیاری بستگی دارد.

نوع پروفیل و یراق آلات پنجره ، برند سازنده و کیفیت ساخت پنجره و درب ، طرح و رنگ آن ، و البته ابعاد و نوع بازشو ، مشخص کننده ی قیمت پنجره دوجداره اند. بنابراین ، با در نظرگیری تمام این موارد باید قیمت پنجره را مشخص کرد. هم چنین هزینه ی نصب نیز مطرح است که البته بیشتر فروشندگان درب و پنجره دوجداره آن را انجام می دهند.

به طور کلی پنجره های دوجداره قیمتی بالاتر از پنجره های آهنی ودارند که البته با توجه به دوام و کاهش هزینه های انرژی به صرفه است. قیمت پنجره های دوجداره از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک کمتر است ، با وجود اینکه مزایای بیشتری دارد و به صرفه تر است.

 

کدام برند سازنده پنجره دوجداره بهتر است؟

از بهترین و معتبر ترین برند های سازنده پنجره دوجداره ، می توان به وین تک ، ویستابست ، ویتانوا و هافمن اشاره کرد.

ویستا بست معمولا قیمت بالاتری دارد و پروفیل های ضخیمتری دارد.

وین تک یکی از برترین برندهای سازنده است که در کنار قیمت مناسب تر ، شناخته شده هم می باشد و کیفیت ساخت بالایی دارد .

 

نصب پنجره دوجداره چقدر طول می کشد؟

مدت زمان لازم برای نصب درب و پنجره دوجداره هم بستگی به ابعاد و نوع پروژه دارد . هم چنین نیاز است بررسی شود که قاب پنجره نیاز به تعمیر و بازسازی دارد یا خیر. برای ساختمان های جدید و نوساز ، عموما سه روز کاری زمان برای نصب پنجره دوجداره لازم است ، و برای ساختمان های قدیمی تر که نیاز به بازسازی هم وجود دارد ، می تواند تا 7 روز کاری باشد.

 

پنجره دوجداره upvc بهتر است یا آلومینیومی؟

پاسخ به این پرسش بسته به نیاز مصرف کننده دارد.

Upvc و آلومینیوم به طور کلی دو متریال مجزا هستند که تفاوت های زیادی با هم دارند.

اما باید در نظر داشته باشید که پنجره آلومینیومی برای این که عایق بندی ای در حد پنجره های upvc داشته باشد، حتما باید از سیستم ترمال بریک آن استفاده شود تا عایق بندی داشته باشد، که در نهایت هزینه و قیمت بالاتری هم از پنجره upvc خواهد داشت ، ضمن اینکه میزان عایق بندی به همان اندازه upvc است.

در ساخت upvc از روش هایی بهره گیری شده که مواد شیمیایی مضر برای سلامت انسان و محیط زیست استفاده نشود.

 

چه توری ای برای پنجره دوجداره نصب کنم؟

نصب توری برای پنجره ها امری سلیقه ای است ، اما مزایای زیادی دارد.

اگر تمایل دارید پنجره را مرتبا باز بگذارید ، برای جلوگیری از ورود حشرات و جانوارن و یا برگ و دیگر ضایعات به درون خانه در صورت وزش باد، نیاز به توری دارید.

انواع توری های زیادی برای پنجره ها وجود دارند، که برای پنجره های upvc هم قابل نصب اند.

یک نوع رایج هم توری upvc است ، که دارای قابی ساخته شده از این متریال است. البته این توری ها مختص به پنجره upvc نیستند و روی هر پنجره ای می توانند نصب شوند.

توری ها انواع مختلفی از نظر جنس و طراحی دارند، که بسته به نیاز مشتری قابل نصب بر روی انواع پنجره های دوجداره upvc می باشند.

 

پنجره در باز و بسته شدن گیر دارد. علت و راه حل چیست؟

اگر پنجره شما هنگام باز و بسته شدن گیر کند، یا به سختی باز و بسته شود، از رگلاژ خارج شده است.

خارج شدن از رگلاژ می تواند به دلیل وارد شدن ضربه به پنجره و لنگه ، خراب شدن یراق آلات ، و یا باز و بسته کردن ناصحیح پنجره باشد. گاهی هم حتی هیچ یک از موارد فوق اتفاق نیفتاده و تنها مدت زمان زیادی از رگلاژ پنجره می گذرد.

بهرحال در این حالت ، پنجره به رگلاژ نیاز دارد. توجه داشته باشید که رگلاژ و سرویس پنجره دوجداره باید حتما توسط تکنسین نصب ماهر انجام شود، در غیر این صورت می تواند موجب آسیب بیشتر به پنجره و حتی نیاز به هزینه های بیشتر برای تعمیر آن باشد.

 

در صورتی که هر گونه سوال دیگری در مورد خرید یا راهنمایی و استفاده از درب و پنجره های دوجداره دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟