پنجره دوجداره ویتانوا

اندازه گیری پنجره دوجداره

روش اندازه گیری پنجره دوجداره

نحوه اندازی گیری پنجره دوجداره

اندازه گیری و نصب پنجره دوجداره دو مرحله مهم در به کار گیری پنجره های دوجداره upvc هستند، که باید با اصول استاندارد و دقت بالا انجام شوند. در صورتی که اندازه گیری پنجره دوجداره به درستی صورت نگیرد، نصب نیز به مشکل می خورد و کارایی پنجره ممکن است به کل از بین برود.

بنابراین اندازه گیری پنجره دوجداره باید حتما توسط متخصصین و تکنسین های نصب ماهر انجام شود.

منظور از اندازه گیری پنجره دوجداره upvc ، به دست آوردن ابعاد مناسب در دیواری است که قرار است پنجره در آن نصب شود.

در این فرآیند ابعاد ، نوع بازشو ، طرح و ضخامت پروفیل ها باید به طور دقیق محاسبه شود.

اندازه گیری پنجره دو جداره

 

نکات مهم در اندازه گیری پنجره دوجداره

پیش از هر چیز در اندازه گیری پنجره upvc باید مشخص شود که پنجره یو پی وی سی قرار است روی چهارچوب قدیمی نصب شود ( در واقع قرار است پنجره تعویض شود) و یا این که بر بستر خام اجری قرار گیرد.

 

اندازه گیری پنجره در حالت بستر خام (برای ساختمان های نوساز)

در ساختمانی که هنوز هیچ پنجره ای برای آن نصب نشده است، و بستر قرار گیری پنجره خام است، ابتدا باید یک پروفیل آلومینیومی نصب شود تا کیفیت کار و نصب پنجره دوجداره upvc بیشتر باشد.

هم چنین مهم است که تراز بودن بستر با استفاده از ابزار تراز بررسی شود .

بهترین زمان برای بررسی تراز و اندازه گیری ابعاد پنجره ، زمانی است که دیوار ها و سقف ها کامل شده اند ، و سقف و دیوار های کاذب نیز کار گذاشته شده اند، و تغییر دیگری در اندازه ی دیوار و سقف به وجود نخواهد آمد.

طراح پنجره دوجداره ، با بررسی ساختمان برای نصب پنجره ، یراق الات ، پروفیل ها و لنگه بازشو مناسب را برای نصب پنجره در نظر می گیرد.

خوشبختانه در پنجره های upvc با وجود تنوع بالا در انواع یراق آلات و لولا ها ، دست طراح در این باره باز است و انعطاف زیادی در طراحی وجود دارد.

در حالتی که بستر ساختمان خام باشد و پنجره بخواهد برای نخستین بار در آن کار گذاشته شود، نیاز به بررسی تراز ، اندازه گیری ابعاد و ضخامت مورد نیاز و طراحی پنجره و انتخاب یراق آلات و نوع پنجره upvc است.

 

اندازه گیری پنجره دوجداره در حالت بازسازی

اگر ساختمان از قبل دارای پنجره بوده باشد، و حالا تصمیم به تعویض و نصب پنجره دوجداره گرفته شده باشد، شرایط اندازه گیری و نصب متفاوت است.

در اکثریت موارد ساختمان ها دارای تراز نیستند که به علت نشست های طبیعی ساختمان و گذشت سالها از عمر آن است.

بخصوص در ساختمان هایی با بیش از 12 سال سن ، طبقات پایین تر دچار نشست زیادی شده اند که این امر سبب می شود به چارچوب پنجره فشار زیادی وارد شده باشد.

در چنین مواردی پنجره باید از قاب و شاخ آن از دیوار جدا شده و با دقت خارج شود.

نیاز است تا برای حتی چارچوب هایی با وضعیت بهتر ، و با پروفیل های آلومینیومی یا فولادی ، نوسازی یا بازسازی انجام شود، و از پروفیل بازسازی هم استفاده شود.

بنابراین در ساختمان های از پیش ساخته شده که پنجره وجود داشته است، نیاز است تا موارد گفته شده بررسی شود، و پس از آن اندازه گیری پنجره دوجداره انجام شود.

اندازه گیری پنجره دوجداره یو پی وی سی

روش اندازه گیری پنجره

برای اندازه گیری ، باید عرض و ارتفاع به طور جداگانه بررسی شوند.

اندازه گیری عرض :

برای اندازه گیری عرض پنجره باید سه نقطه بالا ، وسط و پایین در محور عرض پنجره اندازه گیری شود. این کار به وسیله ی متر اندازه گیری انجام می شود.

متر از سمت چپ تا راست ، و از بالا تا وسط و پایین قرار میگیرد، و اندازه گیری با در نظر گیری فاصله ی کوتاه تر انجام می شود.

اندازه گیری عرض باید سه بار و در قسمت چپ ، وسط و راست انجام شود ، و با در نظر گیری میزان تلرانس اندازه مورد نظر انتخاب شود.

اندازه گیری پنجره دوجداره عرض

اندازه گیری ارتفاع

اندازه گیری ارتفاع پنجره باید از سقف پنجره تا انتها انجام شود. و در ارتفاع هم سه اندازه گیری ، یعنی از چپ ، مرکز و راست پنجره انجام شود تا دقیق ترین اندازه به دست آید.

اندازه گیری پنجره دوجداره ارتفاع

دیگر نکات اندازه گیری پنجره

اندازه گیر و طراح در هنگام اندازه گیری پنجره upvc ، مواردی چون طرح پروفیل ، رنگ شیشه های دوجداره یا سه جداره ، حالت بازشو و دیگر موارد مربوط به پنجره را هم بررسی می کنند.

گچبری ها و سقف کاذب باید انجام شده باشند ، و اندازه گیری طبق آن ها انجام شود، تا بعدا در بازشو و سقف کاذب و گچ بری ها تداخل به وجود نیاید.

داشتن یا نداشتن کتبیه پنجره باید در نظر گرفته شود.

برای اندازه گیری پنجره های هلالی ، کمانی و قوسی ، و یا با دیگر اشکال هندسی خاص ، باید الگوبرداری با استفاده از الگو کاغذی انجام شود تا دقیق باشد.

اندازه گیری پنجره دوجداره
Measuring-the-dimensions-of-upvc-windows

دقت در اندازه گیری پنجره دوجداره

وجود هرگونه خطا و ناهماهنگی در اندازه گیری ، سبب می شود تا ابعاد پنجره ای که نصب می شود با ابعاد در نظر گرفته شده یکی نبوده ، و نصب پنجره با مشکل مواجه شود.

حتی اگر ابعاد و اندازه گیری صحیح نباشند و نصب بتواند صورت بگیرد، پنجره نصب شده کارایی لازم را نخواهد داشت، برای مثال عایق بندی صوتی و حرارتی آن ممکن است به صورت کامل عمل نکند، و در نهایت به نارضایتی مشتری ، و ایجاد هزینه های بیشتر منجر شود.

بنابراین ، دقت در اندازه گیری ابعاد پنجره ، و انجام این کار توسط اندازه گیر ماهر ، امری ضروریست که می تواند تاثیر بسیاری بر پنجره ای که خریداری می شود داشته باشد.

روش اندازه گیری پنجره دوجداره

پیشنهاد ما این است که نه تنها امر اندازه گیری را خودتان انجام ندهید، بلکه از مهارت داشتن اندازه گیر هم مطمئن شوید و این کار را به افراد اهل فن بسپارید ، تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نشوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟