پنجره دوجداره ویتانوا

راهنمای خرید پنجره دوجداره

راهنمای خرید پنجره دوجداره

نکات و راهنمایی خرید درب و پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره upvc یکی از محبوب ترین و رایج ترین گزینه های افراد برای نصب یا تعویض پنجره در ساختمان هاست، که دارای انواع ، ابعاد و طرح های بسیار زیادی نیز هست. همین گستردگی انواع و البته برند های سازنده سبب می شود تا مشتریان در بسیاری از مواقع سردرگم شوند ، و در انتخاب پنجره دچار مشکل شوند. بدین منظور ، ما راهنمای خرید پنجره دوجداره upvc را تهیه کرده ایم ، تا نگاهی کلی به خرید پنجره دوجداره داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

چه پنجره ای برای شما مناسب است؟

برای خرید پنجره دوجداره upvc قبل از هر چیز باید بدانید که دلایل و اولویت های شما برای خرید پنجره یو پی وی سی چیست، و در واقع چه توقعاتی را از پنجره ای که تهیه می کنید دارید.

اصلی ترین و رایج ترین دلایل افراد برای خرید پنجره ، داشتن پنجره با عایق بندی در برابر حرارت و صوت است.

  • اگر نزدیک به اتوبان، فرودگاه یا خط آهن زندگی می کنید و سر و صدای های زیادی در ساختمان شما وجود دارد، و یا آپارتمان ها بسیار به هم نزدیکند و سر و صدای آن ها با هم رد و بدل می شود، و یا هر آلودگی صوتی دیگری در محل زندگی و کار شما وجود دارد
  • اگر در محلی با گرما یا سرمای زیاد، و یا تغییرات اب و هوایی زیاد ، باران و رطوب ، یخبندان ، و یا خشکی و برودت هوا زندگی می کنید
  • اگر در محلی با گرد و خاک و یا آلودگی هوای بالا زندگی می کنید

پنجره دوجداره بهترین گزینه برای شما است و می تواند برآورد کننده نیاز شما باشد.

البته اگر این شرایط را نداشته باشید و بخواهید هم چنان از مزایای پنجره دوجداره بهره مند شوید هم محدودیتی در انتخاب پنجره upvc وجود ندارد.

اما برای همانطور که گفته شد، تنوع بالای مدل ها ، و برند های سازنده ، و البته با زیاد شدن پروفیل های تقلبی در بازار ، انتخاب پنجره دوجداره برای بسیاری از مشتریان سخت شده است.

 

راهنمای خرید پنجره : طرح و نوع پنجره

یکی از مواردی که باید در انتخاب پنجره در نظر بگیرید، طرح و نوع بازشوی مناسب پنجره اند .

 

پنجره دوجداره ثابت :

اگر نیاز به تهویه یا ارتباط با بیرون از ساختمان ندارید ، و تنها نیاز به دید و نور داشته ، و عایق بندی صددرصدی می خواهید ، پنجره ثابت گزینه ایده آل است. البته می توانید پنجره دوجداره ثابت را با دیگر انواع پنجره ترکیب کنید و پنجره هایی مناسب با نیازتان داشته باشد .

پنجره ثابت

پنجره دوجداره تک حالته :

بسیار رایج است و برای بسیاری از مکان ها مورد استفاده است. این پنجره دارای لولا بوده و روی محور عمودی باز و بسته می شود. عایق بندی بالا و طراحی ساده و قیمت مناسب از خصوصیات این نوع پنجره است.

پنجره تک حالته

پنجره دوجداره دوحالته :

اگر با گرما و سرمای  زیاد، و یا آلودگی گرد و خاک و صوتی زیادی مواجه هستید، و در عین حال نیاز به باز و بسته شدن پنجره هم دارید، از بهترین گزینه ها برای شما پنجره دوجداره دوحالته است. ضمن این که این پنجره دارای لولاهایی است که امکان باز و بسته شدن لنگه را روی محور عمودی و افقی فراهم می کند، بنابراین تهویه مناسبی هم فراهم می شود.

پنجره دوحالته

پنجره دوجداره کشویی :

اگر محدودیت جا برای باز و بسته شدن لنگه پنجره دارید ، و یا می خواهید از انواع پرده هم چون پرده کرکره استفاده کنید ، پنجره کشویی انتخاب مناسبی برای شماست.

اما در نظر داشته باشید که اگر عایق بندی در برابر حرارت (گرما و سرما) و یا آلودگی صوتی و گرد و خاک اهمیت زیادی برایتان دارد و در محیطی با این شرایط هستید پنجره کشویی انتخاب مناسبی نیست. دلیل آن هم عایق بندی ضعیف تر این نوع پنجره در مقابل دیگر انواع ان است.

البته گزینه ی دیگری در صورتی که نیاز به عایق بندی کامل دارید و می خواهید حتما پنجره کشویی داشته باشید هم هست، که آن پنجره دوجداره فولکس واگنی است. این نوع پنجره علاوه بر حالت کشویی ، عایق بندی کامل را هم دارد، اما قیمت آن کمی بالاتر است.

پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی :

این پنجره ها هم دارای بازشوی لولایی هستند ، که روی محور افقی انجام می شود. بهترین گزینه برای سرویس های بهداشتی اند چراکه سیرکولاسیون هوا به خوبی انجام می شود. البته می توان از این پنجره ها با انواع دیگر چون پنجره ثابت هم به صورت ترکیبی استفاده کرد.

پنجره سایبانی

پنجره آکاردئونی :

گزینه ای خوب برای پنجره های بزرگ اند ، که عایق بندی خوبی هم دارند. البته انتخاب این پنجره بیشتر به سلیقه مشتری ، برای داشتن بازشویی جذاب بر میگردد. باز و بسته شدن لنگه ها فضایی را هم اشغال نمی کند. بهترین گزینه برای جداسازی محوطه و فضای داخلی ، در خانه های ویلایی.

پنجره آکاردئونی

راهنمای انتخاب پنجره دوجداره : برند سازنده

نکته ی دیگری که در هنگام خرید پنجره باید بدان توجه کنید ، برند سازنده ی پنجره ، یراق آلات و پروفیل است.

در واقع دوام ، کارایی و عمر پنجره دوجداره به کیفیت ساخت آن بستگی دارد و در صورتی که پروفیل ها و یراق الات و هر جزئی از پنجره کیفیت ساخت خوبی نداشته باشند ، پنجره دوجداره شما عملکرد و کارایی و طول عمر کافی را نخواهد داشت.

هم چنین شرکت سازنده یا فروشنده و ارائه دهنده خدمات هم باید معتبر باشد و کالایی اورجینال را به فروش برساند.

پاسخگویی پس از فروش و سرویس و تعمیر نیز باید در دسترس باشد .

 

راهنمای خرید پنجره دوجداره : نصب پنجره دوجداره

پس از انتخاب نوع پنجره و خرید آن ، حتما در نظر داشته باشید که نصاب و تکنسین های ماهر نصب پنجره را انجام دهند.

تکنسین ها باید پیش از نصب ، ابعاد قاب پنجره را اندازه گیری کنند.

سپس اگر نیاز بود به از پروفیل های بازسازی استفاده کنند و پنجره جدید را نصب کنند.

نصب پنجره مرحله ی بسیار مهمی است ، تا حدی که می توان گفت نیمی از عملکرد پنجره دوجداره ، به نصب آن بستگی دارد.

نصب پنجره دوجداره

شیشه پنجره

یک نکته ی دیگر در راهنمای خرید پنجره دوجداره درمورد شیشه آن است.

شیشه ها می توانند به تعداد دو ، سه یا چند لایه باشند ، و در واقع می توان پنجره دوجداره ، سه جداره یا چهارجداره تهیه کرد . (در هر کدام پروفیل ها و یراق آلات متفاوت است.)

ضخامت شیشه ها مسلما در میزان عایق بندی موثر اند.

بنابراین ، بسته به نیاز خود و انتظاری که از پنجره دارید، می توانید ضخامت شیشه ، رنگ آن ، روکش لمینت ، سکوریت بودن را انتخاب کنید.

 

طرح پنجره دوجداره

طرح و رنگ پنجره هم می تواند متفاوت باشد که این مورد بسته به سلیقه شما دارد.

شکل هندسی پنجره ها بسته به دکوراسیون ساختمان و معماری آن ، می توانند مستطیل ، مربعی ، یا قوس دار وکمانی ، خلیجی ، و یا هر شکل هندسی دیگری باشند.

هم چنین پنجره های دوجداره انواع رنگی هم دارند که می تواند پروفیل رنگی ، و یا با روکش لمینت باشد که خود طرح ها و رنگ های متفاوتی دارد.

 

جمع بندی

اگر بخواهیم راهنمای خرید پنجره دوجداره را به طور خلاصه بیان کنیم ، انتخاب برند سازنده و کیفیت ساخت، انتخاب نوع بازشو و یراق آلات ، طرح و رنگ و شیشه ، و البته بودجه ی مورد نظر مواردی اند که باید به آن ها در هنگام خرید توجه شود.

نکته : خرید پروفیل های تقلبی و ارزان قیمت ، و یا با سازندگان نامعلوم ، سبب می شود تا پنجره شما کارایی لازم را نداشته باشد و در واقع هزینه ی پرداخت شده برای پنجره دوجداره هدر برود.

اگر می خواهید تنها یکبار هزینه کنید ، بهترین ها را انتخاب کنید و در نصب و سرویس آن نیز از افراد خبره مشورت بخواهید.

 

بازرگانی عبیدی ، نماینده فعال پنجره وین تک و ویتانوا ، ارائه دهنده پروفیل ها ، یراق آلات و درب و پنجره های دوجداره با کیفیت اورجینال ، در خدمت هم میهنان عزیز می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟