پنجره دوجداره ویتانوا

درب یو پی وی سی سرویس بهداشتی

درب یو پی وی سی سرویس بهداشتی

یو پی وی سی (UPVC) در واقع نوعی ماده تولید شده از مشتقات نفتی (نوعی پلاستیک) است که در مراحل مختلف تولید، مقاومت و استحکام پیدا می کند و پس از تکمیل مراحل تولید، تبدیل به ماده ای غیر قابل انعطاف، جهت ساخت و تولید انواع پنجره های دوجداره، درب یو پی وی سی سرویس بهداشتی و همچنین درب های ضد آب و لوله هایی با کاربردهای متفاوت به کار برده می شود.

از مهم ترین ویژگی های آن ضد آب بودن و عایق بودن آن در برابر نفوذ گرما، سرما و صدا می باشد. این نوع درب، با تنوع در رنگ، طرح و ابعاد تولید شده و به بازار عرضه می شود.

چرا باید از درب UPVC برای سرویس بهداشتی استفاده کرد؟

همانطور که در ابتدا بدان اشاره کردیم، یو پی وی سی (پلی وینیل کلراید سخت شده) از نوعی پلاستیک ساخته شده، با چگالی بالا است که پس از مراحل تولید، سبک و سخت شده و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. جنس و فرآیند تولید آن، سبب افزایش کیفیت، طول عمر و دوام و مقاومت آن در برابر پوسیدگی می شود.

از عمده ویژگی های درب یو پی وی سی

به علت مرسوم شدن این نوع درب برای سرویس بهداشتی، نیاز است با برخی از ویژگی های آن آشنا شوید تا دلیل استفاده و مهم بودن آن را دریابید:

 نصب راحت.
قابل بازیافت.
شستشوی آسان
مقرون به صرفه.
دارای وزن سبک.
تنوع در طرح و رنگ.
عایق صدا، گرما و سرما.
ضدآب (مقاومت بالا در برابر رطوبت).
عدم نفوذ حشرات و موریانه در بافت آن.
مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی.
عدم تغییر شکل با قرارگیری در معرض نور خورشید.


برای اطلاعات بیشتر درباره درب پی وی سی کلیک کنید

درب یو پی وی سی مناسب برای سرویس بهداشتی کدام است؟

درب مورد استفاده در سرویس بهداشتی می تواند به صورت: تمام شیشه، مسجر، آینه، تمام پنل و یا ترکیبی از پنل و شیشه باشد که در 3 مدل زیر عرضه می شود:

1- درب کشویی: همان طور که از نام آن مشهود است، باز و بسته شدن آن به صورت کشویی و در جهت افقی، انجام می شود و از آنجا که فضای کمی اشغال می کند برای سرویس بهداشتی، مناسب است. نحوه قفل شدن متفاوتی دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیازتان یکی را انتخاب کنید.
2- درب بازشو: از رایج ترین نوع درب، برای سرویس بهداشتی است که باز و بسته شدن آن توسط لولا، انجام می شود و می توان درب را به شیوه های مختلف قفل نمود.
3- درب پنلی: این نوع درب سه جداره ای، مناسب ترین گزینه برای سرویس های بهداشتی محسوب شده و به صورت تکه ای ساخته می شود که بخشی از آن را پنل و بخشی دیگر را شیشه و یا آینه تشکیل می دهد.

اجزای تشکیل دهنده درب UPVC، مناسب برای سرویس بهداشتی

درب هایی که برای سرویس بهداشتی می سازند باید از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند، مخصوصا در برابر رطوبت و آب. بنابراین درب های دوجداره (یو پی وی سی)، بسیار مناسب هستند. این درب ها شامل اجزای زیر می باشند:

 دستگیره.

 پروفیل فریم (قاب).

 پنل جهت پارتیشن بندی.

 شیشه دو جداره برفی (در صورت استفاده از نوع پنلی).

 پروفیل مولیون (پروفیل میانی) ابزاری کاربردی جهت تقسیم بندی درب و پنجره به دو قسمت افقی و یا عمودی.

 پروفیل لنگه یا سش درب ( نوعی پروفیل با سطح مقطعی خاص که اغلب قسمت بازشو درب و پنجره با آن ساخته می شود).

 زهوار یا زوار (مقطعی از جنس یو پی وی سی، آلومینیوم که جهت محکم و ثابت نگه داشتن شیشه بر روی سش یا فریم درب و پنجره به کار می رود).

جمع بندی:

درب های یو پی وی سی، ساخته شده از پروفیل های دوجداره (که نوعی پلاستیک فشرده شده است) ، علاوه بر مقاومت بالا در برابر ضربه، رطوبت و آب، عایق مناسب صدا، گرما و سرما نیز هستند و ساختار و بافت آن به گونه ای است که از نفوإ حشراتی چون موریانه جلوگیری می کند.

به همین دلایل این نوع درب ها، بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفت. ویژگی عایق بودن UPVC سبب شده تا از هدر رفتن و اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟