پنجره دوجداره ویتانوا

درب upvc

معرفی انواع درب UPVC

درب upvc چیست ؟

استفاده از پنجره های UPVC کاربرد زیادی دارد و رایج است، اما درب هایی از این متریال نیز وجود دارند که با داشتن ویژگی هایی که در پنجره های یو پی وی سی وجود دارد، می توانند مجموعه ای کامل از درب و پنجره دوجداره upvc را فراهم کنند، که نتیجه ی آن عملکرد بهتر و کارآمد تر شدن درب و پنجره ها در یک ساختمان است . در این مقاله به بررسی انواع درب upvc میپردازیم.

یو پی وی سی به طور خلاصه ماده ای است که از مشتقات نفت به دست می آید، و با فرایند تولیدی که دارد، بسیار مقاوم بوده و از مناسب ترین گزینه های برای درب و پنجره دوجداره ، در هر شرایط و فضایی است .

درب upvc 

پی وی سی چیست ؟

همان‌ گونه که اشاره نمودیم، پی وی سی، یک فرآورده صنعتی از جنس پلاستیک است و مخفف کلمه Polyvinyl chloride است که در قرن 19 برای نخستین بار کشف شد و بعد از پی بردن به کاربرد های بسیار آن، استفاده و تولید انبوه از آن آغاز شد. ورقه‌ هایی که از این جنس ماده تولید می‌ شوند، به آسانی با کمک یک رنگ مخصوص و روکش، می ‌توانند طرح ‌های بسیار متنوعی به خود بگیرند.

مزایای ورق پی وی سی موارد زیر هستند که همین موارد سبب استفاده آن در درب های پی وی سی شده است:

* ضد آب بودن

* مانع حرارت

* ضد آتش

* ضد ضربه

* ضد خط و خش

* مانع و ضد انواع حشرات موذی از مورچه، جمله موریانه، سوسک و …

* تمیز شوندگی راحت و آسان

* نگهداری بدون هزینه و آسان

* قابلیت تغییر شکل و رنگ شوندگی بالا

* مقاوم در برابر تغییر

* وزن سبک

* استحکام و دوام بالا نسبت به دیگر محصولات مشابه


برای اطلاعات بیشتر درباره پنجره سه جداره کلیک کنید


درب پی وی سی چه ویژگی هایی دارد ؟

درب پی وی سی از اجزاء جدایی ناپذیر هر ساختمان بوده و همیشه مورد استفاده می باشد. امروزه به سبب پیشرفت روز افزون در صنایع مختلف، درب ها با جنس های بسیار مختلف و متنوعی طراحی و تولید می شوند، که هر یک عملکرد ها و ویژگی های مختلف و متنوعی دارند و با قیمت های مختلفی تولید و عرضه می شوند. درب پی وی سی هم یکی از انواع درب های تولید شده است که استفاده از آن ها بسیار پرکاربرد و رایج است. لازم به ذکر است که درب پی وی سی بیشتر به صورت ورقه های MDF با روکشی از جنس مواد اولیه پی وی سی هستند که تحت عنوان درب PVC شناخته می شود. اگر دوست دارید که اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با درب پی وی سی آن به دست آورید، خواندن این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

درب پی وی سی طرفداران بسیار زیادی داشته و این درب ها در طرح ها و مدل های متنوع تولید می شود. همان گونه که گفته شد این درب ها به طور معمول از ورقه های MDF تولید شده اند و به آن ها درب های ضد آب هم گفته می شود.

چرا درب upvc ؟

استفاده از درب های یو پی وی سی ، با داشتن ویژگی ضد آب و ایمنی بالا، عایق مناسب در برابر گرما و سرما و صوت ، سبب می شود تا فضای ساختمان دارای امنیت و آرامش و زیبایی هرچه بیشتر باشد .

درب یو پی وی سی محصولی دیگر ساخته شده با پروفیل های upvc است ، که مقاومتی بالاتر از درب های آهنی ، آلومینیومی و چوبی دارد .

درب های upvc در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شود و تنوع زیادی برای انتخاب این متریال وجود دارد .

درب upvc 

انواع درب upvc 

همانند پنجره های دوجداره upvc ، درب های یو پی وی سی نیز عایق بسیار خوبی در برابر آلودگی های صوتی، گرد و غبار، و گرما و سرما هستند . بنابراین با نصب این درب ها در فصول سرد هوای سرد به خانه منتقل نشده ، و در گرما نیز حرارت زیاد به درون ساختمان انتقال نمی یابد .

بنابراین استفاده از این درب ها تا 40 درصد بیشتر از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

هم چنین یکی از معضلات چه در آپارتمان ها و فضاهای شلوغ ، چه خانه های ویلایی که فضایی باز و حیاط دارند، سر و صدا است .

درب های upvc ، آلودگی صوتی و سر و صدا ها را گرفته و به فضای درونی انتقال نمی دهند .

درب upvc

مزایای درب های UPVC

  • از نفوذ سر و صدا و گرد و غبار به درون فضای ساختمان جلوگیری میکنند.
  • از ورود حشرات و موریانه ها بین درز های درب جلوگیری می کنند.
  • در مواجهه با آفتاب ، دچار تغییر رنگ و پوسیدگی نمی شوند.
  • با داشتن عایق بندی بالا امکان ورود حشرات به داخل ساختمان را نیز نمی دهند.
  • این درب ها ضد آب هستند، بنابراین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سرویس های بهداشتی هستند که رطوبت و نم زیادی وجود دارد .
  • البته درب های یو پی وی سی معمولی نیز وجود دارند که خاصیت ضد آب بودن کمتری دارند، و برای انتخاب درب برای فضاهایی با رطوبت بالا، باید به میزان نفوذ پذیری آن در برابر آب دقت شود .
  • درب های یو پی وی سی طول عمر بالا دارند.
  • در رنگ های متنوع و طرح های زیادی موجود اند.


برای اطلاعات بیشتر درباره درب و پنجره upvc کلیک کنید


مزایای درب پی وی سی ( PVC )

درب پی وی سی یکی از مقاوم ترین و پر کاربرد ترین این درب ها می باشد، که یکی از دلایل پرطرفدار بودن این درب ها دوام و مقاومت بالای آن ها است. بر روی بدنه درب پی وی سی از روکش هایی با خاصیت ضد آب بودن، استفاده می شود و به همین سبب از این درب ها برای نقاط مرطوب و در تماس با آب ساختمان و همچنین برای شهر های مرطوب و شرجی بسیار استفاده می شود.

درب ضد آب و یا درب های پی وی سی به صورتی ساخته شده است در صورت تماس داشتن با آب دچار پوسیدگی نمی شود و به همین سبب سریعا از بین نمی رود و دوام خوبی دارد و فرد مجبور نیست هر چند وقت یکبار درب ساختمان را تعویض نماید.

در این بین درب هایی هم وجود دارند که روی آن ها روکش پی وی سی وجود دارد که این درب ها به طور معمول کیفیت شان مقداری پایین تر از درب pvc است، اما جهت استفاده در محیط های مرطوب توصیه می شود و بهتر از درب های عادی و معمولی هستند.

درب پی وی سی در قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای در نمایندگی های اصلی این محصولات به فروش می رسد و شما می توانید با صرف هزینه معقول و منطقی از قابلیت های این نوع از درب های با کیفیت برخوردار شوید.

علاوه بر این مزیت مهم و اساسی (قیمت)، درب پی وی سی مزیت های بسیار دیگری نیز دارد که در این جا به چند مورد از آن ها می پردازیم:

* این نوع از درب ها در ابعاد استاندارد و رایج طراحی و تولید می شوند و شما می توانید بدون این که سفارش دهید و منتظر ساخت آن شوید به آسانی آن را خریداری و نصب نمایید. (البته که می توان با سایز های دلخواه نیز آن را سفارش داد و تولید کرد)

* این درب ها به دلیل روکش خاص خود، ضد خش هستند و برای مدت زمان طولانی بدون این که ظاهرشان تغییر چشمگیر و چندانی داشته باشند همچون روز های اول زیبایی ظاهر خود را حفظ می کنند.

* ساخت و نصب درب پی وی سی آسان بوده و نیاز چندانی به صرف زمان زیاد ندارد.

* می توان درب های پی وی سی را در ابعاد و اندازه های مورد نظر سفارش داد.

* استفاده از cnc در تولید درب پی وی سی ، سبب شده است که تنوع رنگ و طرح این درب ها بالا باشد

* در بعضی از درب های پی وی سی از یراق آلات شیک و خاص استفاده شده که می توانید از آن در ساختمان های لوکس و لاکچری هم استفاده کنید.

* درب های پی وی سی قابل شستشو می باشد و می توانید بدون نگرانی از بابت خراب شدن آن ها را بشویید.

* مقاومت بالای درب های پی وی سی در برابر فشار و ضربه از دیگر مزایا درب pvc می باشد.

* این درب ها به دلیل روکش خاص خود، ضد آب هستند، که نام دیگر آن ها درب های ضد آب است!

* مزیت دیگر درب های پی وی سی این است که عایق ساز انرژی هم هستند، زیرا که مواد اولیه خاصی در آن ها به کار رفته است.

* بسیار سبک می باشند و بار اضافه ای بر روی ساختمان وارد نمی کنند.

* نگهداری و تعمیر آن ها ساده است. زیرا که سطح یکدست و صافی دارند.

درب upvc

درب UPVC در چه فضاهایی قابل نصب است ؟

به طور کلی باید گفت که این درب ها برای هر فضایی از ساختمان که مورد نیاز باشد، چه داخلی و چه خارجی قابل نصب است.

از بیشترین فضاهایی که درب UPVC کاربرد دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب upvc بالکن
درب upvc برای بالکن

درب UPVC برای حیاط

یکی دیگر از کاربرد های رایج درب UPVC در خانه های ویلایی است که دارای حیاط هستند.

این درب های با داشتن تنوع زیاد در مدل ها ، یکی از گزینه های پر استفاده برای بازشوی خانه و حیاط اند ، که می توانند در مدل هایی چون سرتاسر شیشه، با انواع لنگه های کشویی ، آکاردئونی و … نصب شوند.

درب UPVC برای حیاط
درب UPVC برای حیاط

درب یو پی وی سی برای راه پله و راهرو

درب های راهرو و راه پله، به دلیل عبور و مرور زیاد ، یکی از مهمترین دلایل هدر رفتن انرژی هستند.

بنابراین استفاده از درب های یو پی وی سی ، می تواند سبب کاهش اتلاف انرژی و هزینه های شود .

درب upvc

درب های ضد آب یو پی وی سی در سرویس ها

سرویس های بهداشتی ، مکان هایی هستند که رطوبت و آب به طور مداوم در آن ها وجود دارد . با داشتن درب های چوبی و یا آهنی حتما شاهد پوسیدگی و بر آمدگی درب چوبی ، و یا زنگ زدن و ریختن رنگ درب های آهنی بوده اید .

درب های UPVC ضد آب ، می توانند سال های سال بدون نم زدگی و آسیب ، برای سرویس ها استفاده شوند، و امکان شست و شو و تمیز کردن کامل را نیز داشته باشند .

البته باید دقت داشته باشید که از موارد شوینده اسیدی و غیر مجاز برای شست و شوی آن ها استفاده نکنید .

درب های upvc برای حمام و دستشویی ، از بهترین نوع در هستند بخصوص در آپارتمان ها و فضاهایی که رطوبت زیاد است و امکان گردش هوا کمتر است.

درب UPVC سرویس بهداشتی
درب UPVC سرویس بهداشتی
اجزای یک درب upvc برای سرویس بهداشتی به صورت زیر است :
  • زهوار در
  • دستگیره های درب از انواع مختلف
  • قفل درب
  • پروفیل فریم
  • پروفیل ساش یا پروفیل لنگه درب upvc
  • شیشه دوجداره
  • پروفیل مولیون
  • و پنل

درب های upvc برای سرویس های بهداشتی ، در انواع سرتاسر شیشه ، درب بدون شیشه، و یا پنل ترکیبی باشند که البته از شیشه های مات و برفی و یا شیشه های هوشمند برای آن ها استفاده می شود تا داخل معلوم نباشد.

درب UPVC سرویس بهداشتی
درب UPVC سرویس بهداشتی

نصب درب های یو پی وی سی

همانند نصب پنجره های دوجداره UPVC  ، برای نصب درب ها نیز باید از متخصصان در این امر بهره گرفت ؛ چراکه در صورتی که درب ها به درستی نصب نشوند، می تواند در کارایی آن ها تاثیر منفی بگذارند .

نصب درب های upvc به طور کلی برای تمام ساختمان ها امکان پذیر است و محدودیتی وجود ندارد، اما باید ابعاد به دقت بررسی شود.

هم چنین باید بهترین نوع درب و شیشه با توجه به شرایط انتخاب شود.

درب UPVC
درب UPVC

قیمت خرید درب پی وی سی چقدر است؟

انواع درب های پی وی سی بر مبنای کیفیت ساخت آن ها قیمت های مختلف و متنوعی دارند و همیشه مجموعه ای که این درب ها را با قیمتی ارزان تر به فروش می رساند، به این معنا نیست که سود پایین تری می گیرد بلکه ممکن است به این معنا باشد که درب هایی با کیفیت پایین به فروش می رساند.

قیمت درب پی وی سی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید از این درب ها جهت نقاط مرطوب همچون حمام و دستشویی استفاده نمایید بهتر است نوع با کیفیت تر را انتخاب و خریداری نمایید تا بتوانید برای مدت ها از فکر خریدن دربی تازه رها شوید.

انواعی از درب های پی وی سی نیز وجود دارند که به عنوان درب ضد سرقت در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و به همین سبب هم قیمت بالاتری دارند.

قیمت درب upvc

قیمت درب UPVC به طور کلی مناسب است و بالاتر از سایر انواع آلومینیومی و آهنی و … نیست، با وجود این که مزایای بسیار بیشتری نسبت به آن ها دارد.

قیمت دقیق درب یو پی وی سی به ابعاد مورد نیاز درب ، نوع قفل و دستگیره و دیگر یراق آلات ، کیفیت ساخت پروفیل و برند سازنده آن ، کیفیت یراق آلات و کشور سازنده ، نوع شیشه تک جداره یا دوجداره ، و هم چنین نمایندگی فروش متغیر است ، و برای هر ساختمانی با توجه به شرایط مورد نیاز می تواند متغیر باشد.

درب UPVC اتاق

برای اطلاع از قیمت درب upvc در و خرید انواع پنجره و درب upvc در کرج و تهران با بازرگانی عبیدی تماس حاصل فرمایید. 

تلفن ثابت :

02636591670-71

02634239671

تلفن همراه :

09120909547

09120909548

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟