پنجره دوجداره ویتانوا

تفاوت پنجره UPVC و آلومینیومی

مقایسه پنجره دوجداره UPVC و آلومینیومی

امروزه در بیشتر ساختمان ها چه مسکونی و چه با کاربردهای دیگر ، از پنجره های دوجداره استفاده می شود. پنجره های دوجداره در آلومینیومی و یو پی وی سی وجود دارند، که هر یک دارای ویژگی ها منحصر به فرد خود هستند. در این مقاله به بررسی تفاوت های پنجره UPVC و آلومینیومی میپردازیم .

 

پنجره های آلومینیومی قدمت بیشتری در استفاده دارند، و در گذشته بیشتر استفاده میشدند. اما پنجره های UPVC دارای تکنولوژی پیشرفته تری هستند. طراحان پنجره ها بر آن شدند تا برخی معایبی که در پروفیل های آلومینیومی وجود دارد را در پروفیل های UPVC برطرف کنند، از این رو ، پنجره های UPVC ، علاوه بر مزایای پروفیل های آلومینیومی ، ویژگی های بیشتری هم دارند .

تفاوت پنجره UPVC و آلومینیومی

مقاومت :

میزان مقاومت پنجره ، یکی از ارکان های مهم در خرید و استفاده از یک پنجره است .

یکی از مهم ترین تفاوت ها میان پنجره ی آلومینیومی و UPVC ، مقاومت آن هاست .

پنجره های یو پی وی سی ، در برابر شرایطی چون آب و هوا ، فشار های وارده و هم چنین آسیب های ناشی از اشعه خورشید ، مقاومت بیشتری دارند .

بنابراین استفاده از پروفیل های UPVC در مکان هایی که سرما یا گرمای زیاد وجود دارد ، به صرفه تر است .

در مورد رطوبت نیز به همین منوال است ، و مقاومت متریال تهیه شده از UPVC ، چه در مکان هایی که رطوبت بالاست (مانند شهرها با آب و هوای شرجی یا باران های زیاد) ، و چه در شهر های کوهستانی که آب و هوایی خشک دارند ، مقاومت بیشتری دارد .

در واقع می توان گفت از مزایای پنجره دوجداره UPVC ، امکان استفاده از آن در هر شرایط آب و هوایی است .

 

طول عمر و دوام :

طبیعتا دوام و طول عمر برای هر وسیله ای یکی از معیار های حائز اهمیت است ، و هر کسی ترجیح میدهد وسیله ای که خریداری می کند ، طول عمر بالایی داشته باشد .

در میان تمام انواع پنجره ها چون آهنی و چوبی و غیره ، پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی ، دارای دوام بیشتری هستند.

در میان این دو نیز می توان گفت که با وجود مقاومت بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی و دیگر موارد گفته شده ، پنجره های UPVC از انواع آلومینیومی نیز طول عمر بیشتری دارند . به گونه ای که حتی تا چندین سال نیز بدون ضعف و آسیب ، باقی می مانند.

البته نکته ای که حائز اهمیت است ، نوع پروفیل UPVC خریداری شده ، برند آن ، کیفیت ساخت و اصل بودن ، و همچنین نحوه ی نصب آن است .  درصورتی پنجره UPVC دوام و طول عمر بالایی دارد که از کیفیت مناسب ساخت و نصب استاندارد بهره برده باشد.

 

زیبایی :

گرچه در مورد زیبایی بین این دو نوع پنجره ، مسئله ی سلیقه نیز مطرح است ، اما به طور کلی پنجره های UPVC دارای تنوع بسیار بیشتری هستند.

پروفیل های UPVC را می توان در رنگ های مختلف ، با فرم های متفاوت خریداری کرد . حتی انواع لمینت شده ی آن نیز موجود است که خود در طرح های گوناگونی چون طرح چوب ، ساخته شده اند ، و در میان طراحان داخلی و معماران بسیار محبوب هستند .

می توان پنجره های UPVC را طبق سلیقه ، و با هماهنگی با رنگ آمیزی دیگر اجزای ساختمان انتخاب کرده و سفارش داد .

 

میزان اتلاف انرژی :

پنجره های دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی ، با داشتن شیشه های دو یا چند جداره نقش موثری در جلوگیری ورود و خروج سرما و گرما دارند، و مصرف انرژی را کاهش می دهند. اما بین این دو ، پنجره های یو پی وی سی ، سبب حفظ انرژی به میزان بسیار بیشتری می شوند. دلیل این امر در متریال UPVC است که ظریب هدایتی کمتری نسبت به آلومینیوم دارد ، و عایق بهتری برای گرما و سرماست .

بنابراین اگر عایق بندی و حفظ انرژی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است ، مسلما پروفیل های UPVC مناسب تر خواهند بود .

 

عایق صوتی :

UPVC به گونه ای ساخته شده است که تا حد بسیار زیادی از ورود صوت به داخل نیز جلوگیری می کند .

بنابراین در مقایسه با پنجره ای از جنس آلومینیوم و شیشه دوجداره ، با پروفیلی از UPVC با شیشه دوجداره ، پروفیل یو پی وی سی تا حد بسیار قابل توجه و بیشتری از ورود سر و صدا به داخل جلوگیری خواهد کرد .

 

مقاومت در برابر آتش :

پنجره های آلومینیومی در صورت حرارت بالا و آتش سوزی ، دچار آسیب جدی می شوند و در بیشتر موارد به کلی از بین می روند.

در مقابل اما پنجره ی UPVC ، با داشتن قابلیت ضد اشتعال بودن ، تا حرارت هایی از آتش را تحمل کرده و آسیبی نمی بیند .

 

حفاظت از محیط زیست :

در ساخت پنجره های آلومنیومی ، از مواد شیمیایی سمی زیادی استفاده می شود که بسیاری از آن ها در هنگام تجزیه برای محیط زیست مخرب خواهند بود.

اما در ساخت UPVC ، سعی شده است تا از میزان کمتری از مواد سمی استفاده شود، و برند های سازنده ی UPVC ، با دریافت استاندارد های لازم ، موفق شده اند تا اثبات کنند

که محصولی دوستار محیط زیست ، عاری از مواد سمی و زیان اور برای محیط زیست استفاده کرده اند.

 

قیمت :

به طور کلی قیمت پنجره های UPVC بیشتر از انواع آلومینیومی است . البته این قیمت به نوع بازشو و لنگه ، فرم و رنگ و برند و غیره نیز بستگی دارد ، اما میان دو پنجره با ویژگی های مشابه از نوع یو پی وی سی  و آلومینیومی ، نوع UPVC آن قیمت بالاتری دارد . اما باید توجه داشته باشید که با توجه به دوام و طول عمر بیشتر ، و ذخیره انرژی ای که انجام می شود، در نهایت پنجره ی UPVC از نظر هزینه ای نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود .

 

با توجه به تفاوت های پنجره UPVC و آلومینیومی که گفته شد ، می توان دریافت که پنجره های UPVC دارای تکنولوژی ساخت مدرن تری هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟