پنجره دوجداره ویتانوا

تعمیر-پنجره-دو-جداره

تعمیر پنجره های دوجداره upvc

امروزه استفاده از پنجره upvc دوجداره تقریبا در تمام خانه های نوساز رایج است. و بسیاری از افراد برای خانه های قدیمی تر نیز از این پنجره ها استفاده می کنند. تعمیر پنجره های دوجدارهupvc بسیار آسانتر از پنجره های قدیمی است. پنجره های دوجداره با مزایای فراوانی که دارند، از بهترین گزینه های موجود بخصوص برای فضاهایی با آلودگی صوتی و گرمایی و هوایی زیاد ، شهرهای پرتردد ، مناطق با گرما و گرد و خاک و غیره هستند.

یکی از مزیت های پنجره های UPVC دوجداره نسبت به پنجره های آلومینیومی و آهنی و … تعمیر و نگهداری آسان تر است. با این حال باز هم بهتر است افراد اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشند تا در صورت نیاز و مواقع اضطراری ، برخی تعمیرات که نیاز به متخصص ندارد را انجام دهند.

اجزای پنجره های دوجداره upvc

برای تعمیر پنجره های دوجداره upvc ابتدا باید با اجزای تشکیل دهنده آن آشنا باشید. پنجره دوجداره UPVC به طور کلی شامل پروفیل یا قاب و بازشو ، یراق آلات ، و شیشه است. ما در اینجا به صورت کلی توضیحاتی را ارائه دادهه ایم.

 

پروفیل UPVC

پروفیل UPVC متریالی است ساخته شده توسط صنایع شیمیایی ، که از نمک ، نفت و دیگر مواد تشکیل دهنده آن ساخته شده است . پروفیل های UPVC شبیه به PVC هستند ، اما حالت پلاستیکی ندارد و مناسب برای قاب پنجره هستند .

این پروفیل ها که عایق صوتی و حرارتی هستند، در شکل ها و اندازه های مختلف نسبت به پنجره تولید می شوند. پروفیل های کشویی ، لنگه ، کلنگی و … که هریک ویژگی های خاص خود را دارند.

 

شیشه دوجداره

بخش دیگری که یک پنجره دوجداره را تشکیل می دهد مصلما شیشه آن است. در پنجره های UPVC از شیشه های دوجداره یا سه جداره استفاده می شود.که به موازات یکدیگر قرار داشته، و بین آن ها نیز گاز آرگون وجود دارد. وجود گاز بین شیشه ها ، و چندجداره بودن آن ها سبب می شود تا خاصیت عایق بودن آن هرچه بیشتر شود .

شیشه ها نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارند و انتحاب شیشه دو یا چند جداره ، می تواند بسیاری از هزینه ها را کاهش داده، و محیطی آرام را در ساختمان به ارمغان آورد.

 

یراق آلات

بخش بسیار مهم دیگر در پنجره های دوجداره UPVC ، یراق آلات آن هستند، که از نظر تعمیر و نگهداری نیز نیازمند توجه بیشتری هستند. یراق آلات پنجره دوجداره UPVC انواع بسیار مختلف و گسترده ای دارد .بهتر است تا جای ممکن از یراق آلات با کیفیت استفاده شود تا هزینه های نگهداری و تعمیر به حداقل برسد . نحوه باز و بسته شدن پنجره ، کاملا به نوع یراق آلات استفاده شده بستگی دارد.

 

برخی مشکلات پنجره دوجداره UPVC و تعمیر آن ها

حال که با اجزای مختلف پنجره دوجداره به طور کلی آشنا شدیم، به بررسی برخی مواردی میپردازیم که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند.

هرچند که پنجره های دوجداره UPVC بسیار مقاوم هستند و در مقایسه با دیگر انواع پنجره نیاز به تعمیرات بسیار کمتری دارند ، با این وجود بهتر است آگاهی های لازم برای برخی مشکلاتی که ممکن است ایجاد شوند وجود داشته باشد .

دقت داشته باشید که برخی خرابی ها ممکن است نیاز به افراد متخصص داشته باشند. و بهتر باشد افرادی که تخصص کافی ندارند ، دست به تعمیر نزنند. برخی مواردی که ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کنند را ذکر نموده ایم.

 

رگلاژ کردن و رفع گیر کردن پنجره

گاهی اوقات پیش می آید که پنجره دوجداره به خوبی باز و بسته نمی شود ، و به اصطلاح گیر می کند .این موارد بیشتر به دلیل خارج شدن از رگلاژ پنجره به وجود  می آید .بهم خوردن رگلاژ می تواند بر اثر بد و با خشونت باز و بسته کردن، محکم کوبیدن ، و یا وارد آمدن ضربه ایجاد شود .

برای رفع این مشکل ، باید قاب و ریل بازشو و پروفیل بررسی شوند، تا اگر کج شدگی یا در رفتگی وجود دارد رفع شود . در صورتی که تغییر شکل و رگلاژ نشدن بسیار است ، بهتر است یک متخصص کمک بگیرید تا مشکل بیشتر نشود .

 

صدا دادن پنجره های دوجداره

بیشترین دلیلی که از پنجره های دوجداره استفاده می شود، شاید عایق بودن آن در برابر صدا باشد. بنابراین مصلم است که شخص دوست ندارد پنجره خود صدا بدهد. درصورتی که پنجره برای باز و بسته شدن سر و صدا داشته باشد، ممکن است یراق آلات آن نیاز به روغن کاری داشته باشند . برای این کار می توان یراق آلات، بازشو و ریل ها و اجزای دیگری که متحرک هستند را با روغن های مخصوص روغن کاری کرد. و بر روی یراق آلات گریس کاری شود.

حالت دیگر زمانی است که پنجره خود صدا ندارد، اما به خوبی عایق صوتی برای سر و صداهای بیرون نیست . در بیشتر موارد چنین مشکلی می تواند ناشی از نبود درزگیر ها و بست های مناسب باشد . و یا شیشه استفاده شده مناسب نبوده باشد .

 

پنجره گرما و سرما را از خود عبور می دهد

یکی دیگر از اشکالاتی که ممکن است به وجود آید، عمل نکردن خاصیت عایق بودن پنجره در برابر دمای هواست . این مشکل نیز ممکن است زمانی به وجود آید که درزهای پنجره خوب آب بندی نشده باشند. و مشکل داشته باشند. و یا درزگیر ها خاصیت خود را از دست داده باشند. با تهیه درزگیر ها و آب بندی مناسب پنجره می توان این  ایراد را به آسانی برطرف کرد .

 

تعمیر شیشه شکسته پنجره UPVC

مصلم است که ناخواسته احتمال شکستن شیشه پنجره دوجداره وجود دارد .برخورد توپ یا دیگر اشیاء با پنجره، بهم خوردن درب پنجره ، وارد آمدن ضربات و … می تواند منجر به شکستن شیشه شود .

قرار دادن شیشه جدید و خارج کردن شیشه شکسته از پنجره UPVC ، امری تخصصی است. اگر قرارگیری شیشه جدید به درستی صورت نگیرد، می تواند کارایی پنجره را در برابر صوت و حرارت و انرژی پایین آورد. پس بهتر است این امر را به یک تعمیرکار واگذار کنید .

 

اصلاح درزبندی های و عایق بندی پنجره

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، از بین رفتن درزگیر ها و آب بندی نامناسب پنجره ، می تواند سبب شود تا پنجره دوجداره به خوبی در برابر صوت و گرما و سرما عایق نباشد . بهتر است از سالم بودن درزگیر ها مطمئن شوید و در صورت قدیمی و خورده بودن آن ها را تعویض کمنید .

 

تعمیر یا تعویض یراق آلات شکسته پنجره دوجداره

یراق آلات نقش اصلی را در باز و بسته شدن پنجره ، و ایمنی و قرار گرفتن آن به طور صحیح دارند. بر اثر ضربات، بهم خوردن و یا پوسیدگی ممکن است برخی یراق آلات شکسته شوند . برای تعمیر یراق آلاتی که وظیفه ی حرکت و باز و بسته شدن پنجره را دارند ، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

یراق آلات در برخی موارد قابل تعمیر هستند و گاهی باید به طور کلی تعویض شوند. بخش یراق آلات تخصصی ، بهتر است توسط تعمیر کار انجام شود .

 

اعمال تغییرات ظاهری در پنجره UPVC

بخشی دیگر از تعمیرات یا اصلاحات ممکن است در خصوص کارایی پنجره باشند. مثلا تغییر جهت باز و بسته شدن پنجره، و یا کوتاه کردن لنگه و مواردی از این قبیل . مسلما که چنین مواردی نیازمند افرادی است که تخصص کافی را در زمینه ی تغییر و تعمیر پنجره های دوجداره upvc دارند. و این کار را با مناسب ترین روش انجام می دهند. خوشبختانه تغییر جهت ، کوتاه کردن لنگه ، و یا تعویض کلی پنجره های دوجداره امری است ممکن که با هزینه ای مناسب توسط متخصصین پنجره دوجداره UPVC قابل انجام است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟