پنجره دوجداره ویتانوا

تعویض پنجره دوجداره قدیمی

امکان تغییر پنجره دوجداره قدیمی با مدل جدیدتر پنجره دوجداره

آیا می شود پنجره دوجداره را با مدل جدیدتری از پنجره دوجداره تغییر داد؟

ساختمان های مدرن امروزی از ابزارهای جدید استفاده می کنند و به همین دلیل است که این روزها استفاده از پنجره های دوجداره رواج زیادی پیدا کرده است. برخی افراد به هنگام ورود به یک ساختمان و یا منزل جدید تصمیم می گیرند که پنجره های دوجداره قدیمی را با یکی از پنجره های دوجداره جدید تعویض کنند.

سوالی که برای این گروه ممکن است به وجود آید این است که آیا امکان انجام این عمل وجود دارد؟ سوال دیگری که در این حوزه ممکن است پرسیده شود این است که به چه مسائل حاشیه ای در حین این تعویض باید دقت کرد. ما در این متن ابتدا در مورد خواص و مزیت های پنجره دو جداره نکاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد و سپس به بررسی تعویض پنجره دوجداره قدیمی و پنجره های دو جداره جدید خواهیم پرداخت. پس در ادامه این متن با ما همراه باشید.

مزیت های استفاده از پنجره های دوجداره

• بالا بودن مقاومت در برابر ورود گردوغبار
• عایق بودن در برابر سروصدا و آلاینده های صوتی
• مقاومت در برابر نفوذ رطوبت
• قابلیت استفاده به عنوان عایق حرارتی
• مقاومت در برابر زنگ زدگی
• بالا بودن تنوع

آیا امکان تغییر پنجره دوجداره قدیمی با انواع جدید این پنجره وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به سوالی که در همین تیتر مطرح شده است. باید توجه داشت که شما به عنوان یک مالک و یا کارفرما می توانید برای تغییر پنجره دوجداره واحدی که خریداری کرده اید، اقدام نمایید اما باید توجه داشته باشید که این عمل هزینه بر بوده و کار آسانی نیز به نظر نمی رسد.

پس از قبل از آنکه برای تغییر این نوع پنجره اقدام کنید باید این دو نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. در کنار این دو مورد، موارد دیگری نیز در رابطه با تغییر پنجره دوجداره مطرح هستند که برخی از مهم ترین آنها به شرح زیر است:

مشورت با شرکت های متخصص در این حوزه

از جمله مهم ترین اقداماتی که برای تعویض پنجره دوجداره باید انجام دهید، مشورت و گرفتن راهنمایی از شرکت هایی است که در این حوزه در حال فعالیت می باشند. این عمل به خصوص در زمانی که شما هیچ تخصص و اطلاعاتی در این حوزه ندارید می تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد.

در حین تماس و صحبت با کارشناسان این شرکت ها، می توانید در مورد امکان و یا عدم امکان تعویض پنجره دوجداره اطلاعاتی را به دست آورید. به این طریق می توانید مطمئن شوید که قرار نیست هزینه اضافی و بیهوده ای پرداخت کنید و اگر امکان تعویض پنجره وجود ندارد، به دنبال پیدا کردن راه حل دیگری برای مشکل موجود کنید.

امکان فروش پنجره های قدیمی

موضوع دیگری که خوب است به هنگام تصمیم گیری برای تغییر پنجره های دوجداره به آن فکر شود، امکان و یا عدم امکان فروش پنجره قدیمی است. موضوعی که خوب است در مورد پنجره های دوجداره بدانید آن است که این پنجره ها قیمت بالایی دارند. هر چند که کار مشکلی به نظر می رسد اما اگر بتوانید یک مشتری برای پنجره دوجداره قدیمی تان پیدا کنید می توانید هزینه ای که به شما تحمیل خواهد شد را جبران نمایید.

وجود شرایط مناسب برای تعویض

وقتی قصد دارید برای تعویض پنجره دوجداره قدیمی اقدام کنید باید مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دهید. بهترین زمان برای تعویض پنجره زمانی است که هوا گرم بوده و بارش باران وجود نداشته باشد. معمولا تعویض پنجره ها با سرعت بالایی انجام می شود، اما برای کاهش دردسرها، بهتر است در فصل هایی مانند تابستان برای این امر اقدام نمایید.

جلب رضایت همسایه ها

اگر در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید برای جلب نظر همسایه های خود در جهت تعویض پنجره دوجداره تلاش کنید. از آنجایی که تعویض پنجره های دوجداره می تواند باعث تغییر نمای ساختمان شود به همین دلیل توصیه می شود که برای تغییر نوع پنجره با تمام همسایه ها صحبت شود. اگر یک خانه ویلایی در اختیار دارید که این مورد هیچ لزومی ندارد و شما هر زمان که خواستید و هر نوع پنجره دوجداری که تمایل داشتید را می توانید انتخاب و برای نصب آن اقدام نمایید.

توجه به قیمت پنجره های دوجداره

موضوع مهم دیگری که در حین تعویض پنجره باید به آن دقت کرد، قیمت تمام شده پنجره های دوجداره است. ابزار و مصالح ساختمانی در کشور ما از ثبات قیمت برخوردار نبوده و معمولا نوسان های زیادی در این حوزه دیده می شود. به همین دلیل هر زمان که تمایل دارید برای تعویض پنجره های دوجداره قدیمی اقدام کنید این موضوع مهم را بررسی کرده و ببینید که آیا فرضا تنها به دلیل وجود یک مشکل کوچک، تعویض پنجره از نظر اقتصادی به صرفه است یا خیر.

انتخاب نوع پنجره دوجداره

موضوع دیگری که در تعویض پنجره دوجداره باید به آن دقت کرد انتخاب نوع پنجره دوجداره است. انواع متفاوتی از این پنجره در بازار وجود دارد که شما باید به توجه به معیارها و انتظاراتی که دارید یکی از آنها را انتخاب نمایید. از جمله انواع پنجره های موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره داشت:

• یکی از انواع پنجره های دوجداره، پنجره دوجداره ثابت است. این پنجره در جاهایی نصب می شود که مالک ساختمان و افرادی که در ساختمان حضور دارند، نیازی به باز و بسته کردن پنجره نمی بینند و یا به صورت کلی اصلا نیازی به باز و بسته کردن پنجره نیست.

• پنجره های دوجداره تک حالته نیز پنجره هایی هستند که به صورت افقی و یا عمودی باز و بسته می شوند.

• پنجره های دوحالته از دیگر انواع پنجره های دوجداره بوده و در دو جهت افقی و عمودی می توان آنها را باز و بسته کرد. معمولا در جاهایی که نیاز است تهویه صورت گیرد این نوع پنجره بسیار مناسب به نظر می رسد.

• پنجره دوجداره آکاردئونی نیز یکی دیگر از انواع پنجره های دوجداره است و کسانی که دنبال یافتن یک پنجره عریض و پهن هستند این نمونه می تواند نیازهای آنها را به خوبی برطرف کند.

• پنجره فولکس واگنی نیز در واقع همان پنجره کشویی است و عملیات باز و بسته شدن درب بر روی یک ریل صورت می گیرد. این نوع پنجره در جاهایی که فضای کمی وجود دارد گزینه مناسبی به نظر می رسد.

• یکی دیگر از انواع پنجره های دوجداره، پنجره های دولنگه فرانسوی هستند. با توجه به شرایطی که در آن هستید و بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید یکی از انواع ذکر شده در فوق را انتخاب کرده و در محل مورد نظر نصب نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟