پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره دوجداره ریلی

چگونه پنجره دوجداره ریلی را برای نظافت بیرون بیاوریم

امروزه به دلیل عملکرد مطلوب پنجره های دوجداره در بیشتر ساختمان ها از این مدل پنجره های دوجداره استفاده می شود. نظافت پنجره دوجداره ریلی بسیار حائز اهمیت است.

این مدل پنجره های علاوه بر اینکه در کاهش اتلاف انرژی نقش بسزایی داشته، از طراحی زیبایی نیز برخوردار می باشد. تولید کنندگان با بکار گیری دانش و تخصص خود انواع مختلفی از پنجره های دوجداره را در طرح ها و مدل های متنوع تولید و روانه بازار کرده اند.

ما در این مقاله به بررسی نظافت پنجره دوجداره ریلی می پردازیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. تا ما با ارائه این مقاله بتوانیم، بر میزان اطلاعات شما در مورد این مدل پنجره های دوجداره بیفزایم. شاید خود شما و یا در میان دوستان افرادی باشند، که تمایل داشته باشند، پنجره های دو جداره را خریداری کنند، اما اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

پنجره دوجداره ریلی

پنجره دو جداره ریلی طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. در واقع در ساختار این مدل پنجره ها علاوه بر دو قاب شیشه ای، ریل نیز در پایین قاب شیشه ای تعبیه شده است. در زمان باز و بسته شدن درب با کشیدن دستگیره درب، قاب شیشه ای در هر جهتی چپ یا راست بر روی ریل حرکت کرده و به راحتی باز و بسته می شود.

در واقع می توان گفت، یکی از دلایل پر کاربرد بودن پنجره دوجداره ریلی همین سهولت باز و بسته شدن پنجره می باشد. ساختار پنجره دو جداره ریلی به این شکل می باشد، که از دو لایه شیشه در یک قاب ساخته شده است. که همین امر موجب می شود، که این مدل از پنجره های دو جداره عایق صوتی و حرارتی خوبی برای کاهش سرو صدای در بیرون از ساختمان و همچنین کاهش هزینه های اتلاف انرژی می باشد.

مزایای پنجره دوجداره ریلی

برای اینکه بخواهید، اطلاعات جامع تری در مورد هر کدام از پنجره های دو جداره کسب کنید، بهتر است، همیشه به سراغ مزایا و مزیت های پنجره دو جداره بروید، و با مقایسه کردن مزایا و معایب آنها، اقدام به انتخاب و سفارش هر کدام از پنجره های دو جداره کنید.

مزایای پنجره دوجداره ریلی عبارت اند از:

پنجره دو جداره ریلی به دلیل ریلی که در پایین قاب تعبیه شده است، به راحتی باز و بسته می شود.

از نظر ظاهری زیبا و شیک می باشد، و موجب هر چه زیباتر نشان شدن نمای ساختمان می شود.

در بین دیگر پنجره های دو جداره، پنجره دو جداره ریلی بهترین انتخاب برای فضای کوچک و محدود در ساختمان می باشد.

برای نصب انواع متفاوتی از مدل های پرده مناسب بوده و می توان در زیر پرده هایی نظیر پرده کرکره ای بدون هیچ نگرانی در باز و بسته کردن درب آن را نصب کرد، چرا که بدون هیچ آسیبی به پرده در جهت چپ و راست باز و بسته می شود.

معایب پنجره های دوجداره ریلی

هر محصول و کالایی که تولید می شود، در کنار مزایایی که دارد، قطعا دارای معایبی حتی بسیار ناچیز نیز می باشد. پنجره دو جداره ریلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است، با این معایب این مدل از پنجره های دو جداره نیز آشنا شوید؛ این معایب عبارت اند از:

با توجه به طراحی و ساختار به کار رفته در پنجره دو جداره ریلی، این مدل از پنجره های دو جداره، برای پنجره هایی که خیلی کوچک و خیلی بزرگ نیستند، به عنوان مثال؛ برای پنجره هایی با عرض کمتر از 70 سانتی متر و همچنین با عرض بیش از 4 متر مناسب نمی باشد.

برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان نمی توان از توری بر روی پنجره دو جداره ریلی استفاده کرد.

پنجره دو جداره ریلی به دلیل وجود قاب و شیشه به کار رفته در آن سنگین بوده و به این دلیل که برروی ریل حرکت می کند، بایداز غلتک های با کیفیت استفاده کرد. و در صورت عدم استفاده از غلتک با کیفیت، درب به سختی باز و بسته می شود و باید دائما غلتک ها را عوض کرد.

در مواقعی طوفانی و در زمان هایی که باد می وزد، در اثر فشار باد به شیشه، سرو صدایی به حالت زو زو کردن از پنجره دو جداره ریلی شنیده می شود.

برعکس دیگر پنجره ها به راحتی باز و بسته می شوند. اما قفل باز و بسته کردن آن شل می باشد.

پنجره دو جداره ریلی به دلیل طراحی ریلی مانندی که دارد، به طور کامل نمی توان همه سطح آن را تمیز و پاکیزه کرد.

چگونه باید پنجره های دوجداره ریلی را تمیز کرد؟

همان طور که گفتیم، نظافت پنجره دوجداره ریلی یکی از معایب این نوع از پنجره ها می باشد. این مدل از پنجره های دو جداره از عایق بندی مطلوبی نسبت به گرد و غبار برخوردار می باشد.

اما در مواقع باز و بسته کردن آن در روزهای از فصل تابستان که گرد و غبار بیشتر در فضای بیرون از ساختمان دیده می شود، در هر باز و بسته کردن درب پنجره گرد و غبار وارد شیارهای پنجره می شود. که به دلیل قرار گرفتن فریم قاب بر روی یکدیگر تمیز کردن این شیارها سخت و زمان بر می باشد. به همین خاطر ما در این مقاله ما روش هایی برای نظافت پنجره دوجداره ریلی را برای شما بیان می کنیم.

استفاده از بخار شو

در مواقعی هست، که شیارهای باریک پنجره دو جداره مملو از گرد و غبار و کثیفی بوده که به وضوح قابل مشاهده است. ولی به دلیل باریک بودن این شیارها نمی توان لایه داخلی آن را تمیز کرد.

به همین خاطر استفاده از یک بخار شو کوچک انتخاب خوبی برای پاک کردن گرد و غبار موجود در شیارها می باشد. چرا که داغی و رطوبت موجود در این دستگاه به راحتی سخت ترین لکه های حاصل از گرد و غبار را نیز پاک می کند. برای اینکه نتیجه مطلوبی از تمیز کردن این شیارها کسب کنید، چند بار با کمک دستگاه محل مربوطه را تمیز و با یک دستمال خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

اگر در مواقعی که دسترسی به دستگاه بخار شو ندارید، نگران نباشید. شما می توانید، به راحتی در خانه یک محلول خانگی درست کنید. برای این کار شما باید مقدار کمی از پودر جوش شیرین را به کمک آبپاش به لایه داخلی شیارها بپاشید و سپس سرکه را نیز به طور جداگانه به کمک اسپری بر روی ریل بپاشید. و چند دقیقه بعد به کمک یک مسواک قسمت ریل را خوب تمیز کنید. به این شکل به راحتی و با کمترین هزینه می توانید، نظافت پنجره دوجداره را به خوبی انجام دهید.

آیا می توان پنجره دوجداره ریلی را بیرون آورد؟

شاید بتوان با دو روش بالا پنجره دوجداره ریلی را تا حدی تمیز کرد. ولی نا گفته نماند، که اگر بخواهید حساسیت به خرج دهید، و قصد دارید، گوشه و کنار پنجره خود را تمیز کنید تا مثل آینه بدرخشد، پیشنهاد ما به شما بیرون آوردن پنجره دو جداره ریلی از سر جای خود است.

بله درست متوجه شدید، چرا که تولید کنندگان نیز به فکر تمیز کردن این مدل از شیشه ها در زمان تولید بوده اند. و این مدل از پنجره ها را طوری طراحی کرده اند، که امکان بیرون آوردن آنها از سر جای خود وجود دارد. در ادامه مقاله ما به چگونگی بیرون آوردن پنجره دو جداره ریلی می پردازیم؛

پنجره دو جداره ریلی با توجه به ساختار ، جنس و طراحی به کار رفته در آن دارای انواع مختلفی می باشد. که قطعا بیرون آوردن هر کدام از آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. ما در این قسمت هر کدام را به طور جداگانه برای شما بیان می کنیم، تا بهتر با چگونگی بیرون آوردن هر کدام اشنا شوید؛

پنجره تک جداره ریلی آهنی

پنجره تک جداره ریلی آهنی بیشتر در ساختمان های قدیمی بیشتر دیده می شود. و امروزه از این مدل پنجره ها به دلیل معایبی که دارند، استفاده ی چندانی از آنها نمی شود. و در واقع می توان گفت، دیگر از این مدل پنجره ها در بازار دیده نمی شود و به نوعی عمر خرید و فروش آنها در بازار تمام شده است. به علت فرم و پوسیدگی پنجره های تک جداره ریلی آهنی در مدت طولانی و همچنین سنگین بودن این مدل از پنجره های قدیمی امکان بیرون آوردن آنها وجود ندارد.

پنجره تک جداره ریلی آلومینیوم قدیمی

امروزه به دلیل سبک بودن این مدل از پنجره در بافت های شهری بیشتر از هر جای دیگری به چشم می خورد. به دلیل پروفیل های سبکی که در طراحی و ساختار پنجره تک جداره ریلی آلومینیومی به کار رفته است، به راحتی با وارد کردن فشار بر روی پنجره تک جداره می توان آن را به سمت بالا کشید، و از ریل خارج کرد.

در بیرون آوردن این مدل از پنجره ها نیاز به وارد کردن نیروی زیاد نیست. و خانم ها هم می توانند، لنگه باز شو پنجره را بیرون کشیده و از سر جای خود بیرون آورند.

نا گفته نماند، که پنجره تک جداره ریلی آلومینیوم قدیمی سبک و کم وزن بوده و به راحتی می توان آن را بالا کشید و از روی ریل خارج کرد و بعد از تمیز کردن آن دوباره آن را روی ریل قرار داد.

پنجره دوجداره ریلی آلومینیوم قدیمی

بیرون آوردن و سر جای خود قرار دادن این مدل از پنجره های ریلی نیز مشابه قبلی می باشد. ولی به این دلیل که این مدل از پنجره های ریلی دو جداره می باشند، و در ساختار آنها از دو لایه شیشه استفاده شده است، و همچنین سنگین بودن پروفیل های به کار رفته در آن باید در زمان بیرون آوردن آن دقت زیادی کنید، چراکه نیاز به نیروی زیادی برای بالا کشیدن و از خارج کردن پنجره بر روی ریل دارد، به همین دلیل بهتر است، بیرون کشیدن پنجره دو جداره ریلی آلومینیوم را بر عهده آقایان گذاشت.

پنجره دو جداره ریلی

 برای نظافت پنجره دوجداره ریلی باید نکاتی را در نظر داشته باشیم. هوا بندی و آب بندی از موارد مهمی می باشند، که هر پنجره دو جداره مطلوبی باید قابلیت آن را داشته باشد.

پنجره دو جداره ریلی به دلیل ساختار و طراحی به کار رفته در آن این قابلیت ها را نداشته و در ضمن یکی از معایب پنجره دو جداره ریلی نداشتن آب بندی و هوا بندی مناسب می باشد.

به همین منظور در زمان نصب پنجره دو جداره ریلی باید از یک سری اتصالات و قطعات جدید برای عملکرد بهتر این پنجره ها استفاده کرد.

علاوه بر این به دلیل دو جداره بودن و قاب پنجره، وزن این پنجره ها سنگین تر بوده و بیرون آوردن پنجره دو جداره ریلی امکان پذیر نمی باشد، و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت، تا به کمک ابزارهای کار آمد پنجره دو جداره ریلی را از ریل خارج کرده و بیرون کشید.
اگر خودتان وارد عمل شوید، و بخواهید با نیروی زیادی پنجره دو جداره ریلی را بیرون آورید، قطعا به آن آسیب وارد می شود.

سخن پایانی

هدف ما از ارائه این مقاله، معرفی پنجره دوجداره ریلی می باشد. امیدواریم توانسته باشیم، اطلاعات مفیدی را درباره این مدل از پنجره دوجداره در اختیار شما گذاشته باشیم. شما می توانید، با مراجعه به سایت ما از مشاوران ما خدمات بیشتری را در رابطه با این مدل از پنجره ها دریافت کنید. و سپس اقدام به خرید و سفارش پنجره دوجداره ریلی کنید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت، تا به کمک ابزارهای کار آمد پنجره دو جداره ریلی را از ریل خارج کرده و بیرون کشید.
    اگر خودتان وارد عمل شوید، و بخواهید با نیروی زیادی پنجره دو جداره ریلی را بیرون آورید، قطعا به آن آسیب وارد می شود.

    اینهمه سرکار گذاشتن یعنی پول بدید درسته ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟