پنجره دوجداره ویتانوا

مراحل نصب پنجره UPVC و نکات آن

مراحل نصب پنجره UPVC

در نصب پنجره ی دوجداره upvc ، نکاتی وجود دارد که رعایت کردن یا نکردن آن ها، تاثیر بسزایی در کیفیت و عملکرد بعده های پنجره دارد . لذا مراحل نصب پنجره UPVC باید با دقت و به صورت استاندارد انجام شوند تا بیشترین بهره وری از پنجره حاصل شود.

دقت کنید که این کار باید توسط افراد خبره و حرفه ای انجام شود، چراکه اگر نصب در همان مراحل اولیه به درستی صورت نگیرد و دارای نقص باشد، اصلاح آن پس از نصب بسیار دشوار و در مواردی ناممکن است .

در مورد نصب پنجره های upvc ، شیشه ها از قبل و در محیط کارخانه ساخته شده اند، و در مراحل تنها به زهوار متصل می شوند.

مراحل نصب پنجره UPVC

مراحل شروع کار نصب پنجره upvc

  1. آماده سازی محل نصب پنجره

این مورد خود شامل دو حالت است :

اگر ساختمان نوساز باشد و پنجره برای اولین بار نصب شود، مسلما کار آسان تر خواهد بود. سازندگان ساختمان باید از قبل محل مورد نظر برای نصب را تدارک دیده باشند. در این محل باید یک کلاف فلزی هم نصب شده باشد، تا استحکام بیشتری در نصب پنجره وجود داشته باشد. البته می توان پنجره یو پی وی سی را بدون این قاب فلزی هم نصب کرد، اما با وجود این قاب، نصب آسان تر، استحکام و مقاومت بیشتر، و کار تمیز تر و با کیفیت تر خواهد بود .

حالت دیگر زمانی است که پنجره ی upvc جایگزین پنجره ی قدیمی می شود، به عبارتی ساختمان از قبل دارای پنجره است، و تعویض پنجره صورت میگیرد.

در این مورد، باید پنجره ی قدیمی برداشته شود، و تنها قاب آن باقی بماند تا پنجره ی دوجداره upvc روی آن نصب شود.

برداشتن پنجره قدیمی باید با دقت و به درستی انجام شود، تا به قاب آسیبی نرسد، چراکه اگر قاب آسیب ببیند پنجره جدید به خوبی نصب نخواهد شد.

  1. تمیز کردن محل نصب

بدیهی است که محل نصب پنجره و فریم انتظار، دارای کثیفی هایی ناشی از مصالح در فرایند ساختمان سازی است.

اگر هم ساختمان نوساز نباشد و پنجره ی قدیمی خارج شده باشد، باز هم کثیفی هایی از خارج کردن پنجره باقی می ماند.

لازم است تا قبل از نصب پنجره جدید، چارچوب و محل نصب، از هرگونه آلودگی و مواد اضافه تمیز شود.

اگر این تمیزکاری انجام نشود، نصب پنجره ممکن است با کیفیت لازم انجام نشود، بخصوص که پس از نصب دیگر نمی توان این محل را تمیز کرد.

هم چنین اگر در قاب باقی مانده حفره ها ، برآمدگی ها و یا ضایعاتی وجود دارد باید به وسیله ی گچ و سیمان رفع شده یا تراشیده شود، در غیر این صورت عایق بندی پنجره upvc دوجداره به مشکل برمی خورد .

 

  1. مشخص کردن محل نصب پیچ های اتصال

پس از آماده سازی محل نصب، جایگاه پیچ هایی که قرار است اتصال پنجره و دیوار را به عهده داشته باشند، مشخص می شود.

معمولا بسته به مصالح استفاده شده در دیوار مورد نظر، از دو نوع پیچ سرمته یا خودکار، و یا پیچ بولتکس استفاده میشود.

عموما برای دیوار های آجری می توان از هردو نوع پیچ استفاده کرد.

برای دیوار های سیمانی و بتنی از پیچ های بولتکس استفاده شده، و برای نصب فریم آهنی از پیچ خودکار استفاده می کنند.

لازم است برای با کیفیت تر بودن کار، و نصب دقیق و صحیح، از تراز عمودی استفاده شود، تا محل سوراخ کردن پیچ ها دقیق باشد و پنجره به زیبایی نصب شود.

در انتها پنجره به وسیله ی پیچ های گفته شده ، به دیوار متصل می شود و در جایگاه خود قرار میگیرد.

 

  1. تزریق فوم و چسب های سیلکونی

پس از مراحل گفته شده، قسمت دیگری از کار، شامل افزایش عایق و درزبندی بهتر است که به وسیله ی چسب های سیلکونی و فوم انجام می شود.

برای این کار ابتدا روی درزها چسب سیلکونی قرار داده می شود. چسب ها نیز باید به وسیله ی لیسه کاملا یکنواخت شوند.

پس از چسب کاری، برچسب های محافظ قاب جدا می شوند.

باید توجه داشت که پنجره تقریبا یک سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد، و این فضا با استفاده از فوم پر شود.

فوم های پلی اورتان ، پس از تزریق حجیم می شوند و تمام منافذ باقی مانده را پر می کنند.

  1. نصب شیشه دوجداره

پس از نصب پروفیل پنجره، نوبت به نصب شیشه دوجداره تهیه شده می رسد. قبل از نصب لازم است تا محل اتصال شیشه و سطح پروفیل تمیز شود.

برای قرار دادن شیشه روی سطح، از قطعات پلاستیکی ای به نام تاکوز استفاده می شود.

تاکوز درواقع نوعی قطعه ی زیر شیشه است . برای هر قطعه شیشه که می خواهد نصب شود، معمولا از چهار عدد تاکوز استفاده می شود. دو تاکوز ثابت، و دو تاکوز متحرک .

شیشه ها روی این تاکوز ها قرار گرفته و زوار ها جایگذاری می شوند.

لازم است تا در جایگزاری شیشه و زوار ها، از چکش های مخصوص غیر فلزی ضربه گیر استفاده شود، تا آسیبی به زوار وارد نشود.

مراحل نصب پنجره UPVC


برای دیدن درب و پنجره upvc کلیک کنید


هزینه ی نصب پنجره دوجداره upvc

هزینه ی نصب با توجه به نوع پروژه متغیر است ، و طبق نوساز بودن یا بازسازی بودن پروژه ، محاسبه می شود. هم چنین ابعاد و متراژ پنجره نیز در هزینه قابل لحاظ است.

نکته ای که باز هم بر آن تاکید می شود، بهره گیری از افراد متخصص و با مهارت است، چراکه اگر نصب توسط افراد ناشی ، و به شیوه ی غیراستاندارد انجام شود، در نهایت با ضرورت اصلاح هزینه های بیشتری را برای مشتری در پی خواهد داشت.

هم چنین با از دست رفتن کارایی پنجره یو پی وی سی ، در صورت نصب غیرحرفه ای، مثلا هزینه ی خرید پنجره نیز هدر خواهد رفت.

مراحل نصب پنجره UPVC

در صورتی که پنجره به درستی نصب شود، انتظار می رود :

  • پنجره به خوبی باز و بسته شود
  • عایق بندی به صورت کامل باشد و در برابر گرما و صوت مقاومت داشته باشد
  • پنجره تحمل بار های وارده را داشته باشد و دارای استحکام باشد
  • نصب به زیبایی و با تراز بالا انجام شده باشد

نکاتی از مراحل نصب پنجره UPVC

شرایطی که پنجره نگهداری می شود و در آن نصب می شود نیز اهمیت دارد .

پنجره های یو پی وی سی ، با توجه به ماهیت مواد سازنده آن ها، باید پیش از نصب در دمایی بین 5 تا 35 درجه نگهداری شوند، تا خاصیت خود را حفظ کنند .

هم چنین از جابجایی های زیاد و غیرضروری نیز باید پرهیز شود، چرا که می تواند سبب آسیب رسیدن به پروفیل شود .

اگر پنجره با کیفیت بالا باشد، و یراق آلات و پروفیل مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد، پس از نصب کامل فشار ها را به خوبی تحمل خواهد کرد و مشکلی در دماهای مختلف نیز نخواهد داشت .

در واقع شرایط دمایی گفته شده تنها در مراحل نصب اهمیت دارد .

بهتر است تا نصب پنجره در دماهای بسیار بالا، و یا در فصول سرد و شرایط دمایی پایین نصب نشود.

در صورتی که مجبور به نصب پنجره در دمای پایین هستید، باید دمای داخلی ساختمان متعادل شود .

نصاب پنجره دوجداره UPVC

نصاب پنجره نقش بسیار مهمی در فرآیند نصب دارد.

نصاب باید دارای تجربه کافی در این کار باشد، و از شرایط استاندارد هم آگاه باشد.

اندازه گیری باید بسیار دقیق و با صبر انجام شود.

هم چنین نصاب باید سلامت و کیفیت یراق آلات و پنجره را نیز در هنگام نصب چک کند.

نصاب باید پس از نصب رگلاژ پنجره را نیز بررسی کند، و در نهایت اینکه روش های مراقبت و نگهداری، و استفاده از پنجره را نیز برای مشتری توضیح دهد.

پنجره یو پی وی سی چیست؟

بی شک هر محصولی در کنار داشتن مزایا، معایبی نیز دارد. یو پی وی سی هم همانطور که دیدید از این قاعده مستثنی نیست. افراد که می ‌خواهند از ورود گرد و غبار و صدا به داخل خانه و یا محیط کار خود جلوگیری نمایند، استفاده از پنجره یو پی وی سی دوجداره مناسب و عالی خواهد بود. زیرا که اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که استفاده از پنجره ‌های یو پی وی سی دارد، حفظ انرژی فضای داخل و مطلوب نگه داشتن دمای ساختمان است.

علاوه بر موارد، این پنجره ‌ها به نوعی عایق صوتی هستند و موجب می‌ شوند که سر و صدای مزاحم بیرون و اطراف به داخل ساختمان نفوذ پیدا نکند. از دیگر مزایایی و ویژگی هایی که استفاده از پنجره ‌های یو پی وی سی دارد، مقاومت و استحکام خوب و زیاد آن در برابر آتش سوزی و حرارت زیاد است. پس بنابراین یو پی وی سی به عنوان عایق الکتریسیته نیز است. در نهایت بایستی به مقاوم بودن این پنجره ها در برابر عوامل پوسیدگی و شیمیایی و … اشاره نمود.

با وجود این که پنجره یو پی وی سی از مزیت ‌های بسیاری برخوردار است، همان گونه که در بخش های قبل نیز گفته شد به دور از معایب هم نیست. مزیت ‌های اشاره شده زمانی کاربردی و مفید خواهد بود، که یو پی وی سی استفاده شده در تولید پنجره از کیفیت مناسب و بالایی برخوردار باشد. در صورتی که کیفیت یو پی وی سی استفاده شده خوب و مناسب باشد، در این صورت عیبی را برای این محصول نمی‌ توان پیدا کرد. اما اگر کیفیت نامناسب باشد، در این صورت مزایای این محصول به معایب آن تبدیل خواهد شد.

در مجموع می ‌توان گفت که عدم اشتعال، سبک بودن، عایق بودن در برابر الکتریسیته و حرارت، مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیک، سیقل پذیر بودن سطوح آن، نگهداری آسان، ماندگاری طولانی، قابل بازیافت بودن و حداکثر تهویه و … از اصلی ترین و مهم ترین مزیت‌ های پنجره های یو پی وی سی است. چنین خصوصیات و ویژگی ‌های منحصر به فردی سبب شده است، که یو پی وی سی به جایگزین مناسبی برای آلیاژ های فلزی در صنعت درب و پنجره سازی تبدیل شود.

 

نمایندگی پنجره یو پی وی سی

امروزه جهت خرید درب و پنجره یو پی وی سی نیازی به مراجعه حضوری و رفتن به بازار نیست چرا که  نمایندگی پنجره یو پی وی سی به صورت آنلاین نیز می‌ تواند به شما مشتریان گرامی مشاوره و خدمات ارائه دهد.

پنجره دوجداره ویتانوا یکی از بهترین مشاوره ‌ها در این حوزه است که می ‌تواند بهترین کیفیت را به شما عزیزان تحویل دهد.

گروه بازرگانی عبیدی، در سال 1384 با تلاش مهندس عبیدی در شهر تبریز در زمینه ارائه و فروش پنجره های دوجداره پی وی سی و یراق آلات آن شروع به فعالیت کرد. با گسترش استفاده از پنجره های دوجداره یو پی وی سی و موفقیت بازرگانی عبیدی  و جلب رضایت مشتریان، این شرکت فعالیت خود را در استان البرز هم آغاز نمود تا در خدمت شهروندان گرامی در استان البرز نیز باشد. حال بازرگانی عبیدی با فروش پنجره های دوجداره و سه جداره یو پی وی سی، یراق آلات، و ملزومات دیگر صنعت درب و پنجره در خدمت هم وطنان عزیز در استان های تهران، البرز و تبریز می باشد. گروه بازرگانی عبیدی افتخار داشته است تا همواره در این سال ها با برند های معتبر و نامی صنعت درب و پنجره همکاری داشته باشد و پنجره ها و پروفیل هایی از برند های معتبری چون ویتانوا و وین تک را به فروش برساند.

رضایت خاطر مشتریان گرامی و کیفیت محصولات همواره هدف اصلی گروه بازرگانی عبیدی بوده است.

تمامی محصولات با تضمین و گارانتی کیفیت کالا  و صد درصد اورجینال و اصل از شرکت سازنده ارائه و عرضه می شوند، و دیگر خدمات و ملزومات نیز با بالا ترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز عرضه می شود.

پنجره یو پی وی سی ارزان قیمت

پیدا کردن پنجره یو پی وی سی ارزان قیمت کمی حوصله و دقت می طلبد. در گام اول برای پیدا کردن پنجره یو پی وی سی ارزان قیمت بایستی به یک شرکت معتبر که تخصص کافی در این زمینه دارد را، پیدا کنید.

شرکت ام اس عبیدی ارائه کننده انواع پنجره های یو پی وی سی می باشد، که با دارا بودن حرفه ای ترین متخصصین، یکی از معتبر ترین مجموعه های فعال در این حوزه است. قیمت پنجره بو پی وی سی و خرید آن (هم چنین پنجره سه جداره) با توجه به ابعاد و نوع و جنس پنجره متفاوت می باشد. اگر در حال بهبود کارایی و ظاهر پنجره ها و درب ‌های خانه یا محل کار خود هستید ما به شما شرکت اس ام عبیدی را پیشنهاد می دهیم.

پنجره یو پی وی سی ارزان قیمت را می توان این گونه تعریف کرد علاوه بر این که قیمت مناسبی دارد، به عنوان یک پنجره دوجداره یو پی وی سی عایق مزایای و ویژگی ها لازم را نیز داشته باشد. استاندارد های لازم تولید حتی در ساخت پنجره و درب یو پی وی سی ارزان هم بایستی رعایت شود. از جمله یراق آلات مناسب، گالوانیزه یک تیکه و سرتاسری و لولا ها.

تولید کننده می خواهد پنجره ای طراحی و تولید کند که با مواد اولیه استاندارد و به صورت بهینه طراحی و ساخته شود و در نهایت قیمت تمام شده برای مصرف کننده منطقی و مناسب باشد.

در اینجا دو نوع رویکرد تولید قابل توجه است، اول تولیدی که با مواد اولیه درجه ۳ و بی کیفیت انجام می شود و قیمت تمام شده آن برای مشتری پایین است اما از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

تولید نوع دوم ساخت پنجره یو پی وی سی ای است که با مواد اولیه خوب و مرغوب ولی با سود پایین باشد که قیمت تمام شده این محصول برای مشتری پایین است.

جهت انتخاب بهتر است به مدل پنجره و نوع بازشو توجه داشت که یا بدون یراق باشد یا به یراق آلات ارزان تر و کم تر نیاز داشته باشند.

پنجره های کشویی بایستی وزن بالایی را تحمل نمایند و استفاده ازغلطک های مرغوب و با کیفیت ضرورت دارد، جهت باز و بسته شدن آسان و طول عمر بالا به یراق آلات با کیفیت توجه نمایید.

انواع پنجره یو پی وی سی

پنجره ‌ها و درب ‌های تولید شده از یو پی وی سی انواع مختلفی دارند. اصلی ترین و مهم ترین درب ‌ها و پنجره‌ های یو پی وی سی به شرح زیر هستند:

پنجره ‌های کشویی

معروف ترین و آشنا ترین پنجره‌ ‌های تولید شده از یو پی وی سی پنجره‌ های کشویی هستند. همه ما این نوع پنجره ‌ها را در ساختمان ‌های مختلف دیده ایم. پنجره یو پی وی سی کشویی از دو یا چند پانل و دو ریل حرکت تشکیل می ‌شود. امروزه در بسیاری از موسسات و ادارات و شرکت‌ ها این نوع پنجره‌ ها را مشاهده می نماییم. این مدل از پنجره ها به وسیله غلتک ‌های باز شو در روی ریل به شکل افقی بسته و باز می ‌شوند.

پنجره ‌های لولایی

نوع دیگر، پنجره ‌های لولایی هستند. این پنجره ‌ها به سمت بیرون و یا داخل باز می ‌شوند و یا از پایین به بالا باز و بسته می ‌شوند. استفاده از یو پی وی سی در تولید این نوع از پنجره ‌ها باعث افزایش کارآیی و طول عمر این پنجره ‌ها می ‌شود.

پنجره ‌های شیب دار لولایی

نوع دیگر پنجره‌ یو پی وی سی پنجره‌ های شیب دار  لولایی است. این پنجره‌ ها با یک شیب قابلیت باز شدن به سمت بالا را دارند. لولا هایی که در پایین پنجره ‌ها قرار دارد، این قابلیت را برای پنجره به وجود می‌ آورد.

پنجره مدل آکاردئونی

این مدل از پنجره ‌ها همچون دستگاه آکاردئون بسته و باز می ‌شوند. یعنی این که لولا در یک سمت از پنجره قرار دارد. در این مدل از پنجره‌های دو جداره ریل ‌ها و غلتک‌ ها به صورت افقی در پایین و یا بالا پنجره نصب می‌ شوند و لنگه ‌ها را به حرکت در می ‌آورند. استفاده از این مدل برای مکان ‌های پر تردد بسیار مناسب خواهد بود.

پنجره ‌های تک حالت بازشو

نوع دیگر پنجره یو پی وی سی به وسیله لولا بسته و باز می ‌شوند. لولای استفاده شده در این پنجره ‌ها امکان تنظیم را دارد. لولای این پنجره‌ ها در حول یک محور با زوایه ۹۰ درجه حرکت می‌ کند. برای مکان ‌هایی که مزاحمتی وجود ندارد، استفاده از این پنجره‌ مناسب است. منظور از مزاحمت، مزاحمت ‌هایی است که توسط لوازم خانه مانند پرده ها، و یا دیگر وسایل برای پنجره ایجاد می ‌شود است. از نظر صرفه اقتصادی هم این مدل از پنجره‌ ها بسیار به صرفه و مناسب هستند.

پنجره upvc دوجداره همان طور که از نامش پیداست، از دو پنجره جداره ای و پروفیل upvc تشکیل شده است. می توان گفت که upvc همان ماده سخت شده می باشد که حالت پلاستیکی آن از بین رفته و سخت شده است. این ماده در سال های اخیر از پر کاربردترین و منحصر به فرد ترین پروفیل برای پنجره ها می باشد. پروفیل upvc موجب می شود تا این پنجره ها امنیت و دوام بیشتری داشته باشند. از این رو می تواند همچنین از ورود آلاینده های تنفسی، صوتی و حتی گرما و سرما جلوگیری کند. این مدل پنجره ها بسیار در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی و ضربه بسیار مقاوم است. زیرا تمایل ماده upvc به ترکیب شدن بسیار کم است. از این رو بسیار در شرایط متفاوت آب و هوایی مقاوم بوده و قابل بازیافت می باشد. پنجره upvc دوجداره از دو شیشه به هم متصل تشکیل شده است. لایه میانی این شیشه ها را با گاز های نجیبی مانند گاز آرگون پر می کنند. فکر می کنید علت این کار چیست؟ در واقع این گاز ها مانند یک عایق در پنجرهِ upvc دوجداره عمل می کنند. از این رو بسیار مهم است که کیفیت بالایی داشته باشند. امروزه پنجره های دوجداره را اغلب با پروفیل upvc مورد استفاده قرار می دهند. چرا که این پروفیل در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم تر از دیگر پروفیل های موجود در بازار هستند. می توانید پنجره های upvc دوجداره را از سایت عبیدی سفارش دهید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در خصوص این مدل پنجره به دست بیاورید.

پنجره upvc دوجداره-smabidy.com

اطلاعات جامع در خصوص پروفیل پنجره upvc دوجداره

 همان طور که مشخص است، پروفیل پنجره upvc دوجداره از ماده ای به نام upvc تشکیل شده است. این پروفیل در پنجره upvc دوجداره به رنگ سفید تولید می شود. البته میزان سفید بودن و عدم تغییر رنگ آن به کیفیتش بستگی دارد. می توان اشاره کرد که تنوع رنگ در پنجره upvc دوجداره بسیار زیاد است. چرا که پروفیلع upvc را می توان به هر رنگ دلخواهی در آورد.

همین تنوع در پروفیل پنجره upvc دوجداره موجب شده است معماران بسیار به این نوع پنجره ها توجه بیش تری داشته باشند. پروفیل این مدل پنجره ها را می توان با  پوشش لمینت، و با رنگ مخصوص، رنگ آمیزی کرد. دقت داشته باشید که می توان پروفیل UPVC را در هنگام رنگ کردن به دو صورت متفاوت رنگ کرد. برای مثال، رنگ پروفیل پنجره upvc دوجداره از نمای داخل خانه را به یک رنگ و نمای بیرون را  به یک رنگ دیگر در آورد.

پنجره upvc دوجداره-smabidy.com

مهم ترین ویژگی پنجره upvc دوجداره

مهم ترین ویژگی پنجره upvc دوجداره ، عایق بندی بالای آن است.  این پنجره ها در واقع از شیشه های دوجداره ساخته می شوند. بنابراین سیستم این مدل پنجره ، دو لایه شیشه دارد که به صورت موازی در فاصله های مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند.

لایه میانی این دو شیشه از پنجره upvc دوجداره توسط اسپیسر دور تا دور از هم جدا شده است. در درون اسپیسر ها یک ماده رطوبت گیر قرار گرفته است. در واقع فضای بین این شیشه ها، با گاز آرگون که عایق حرارتی است پر می شود. در ترکیب با گاز آرگون، گاز SF6 که عایق صوت است نیز ترکیب شده و پنجره را کاملاً عایق می کنند.

تنوع درب و پنجره دو جداره UPVC

پنجره upvc دوجداره تنوع بی نظیری از نظر نوع بازشو دارد. از این رو همین تنوع موجب شده است تا نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون خانه و معماران به آن ها جلب شود. می توان گفت که انواع این مدل پنجره به شرح زیر است.

  • درب و پنجره های upvc دوجداره ثابت
  • درب و پنجره های upvc دوجداره تک حالته
  • درب و پنجره های upvc دوجداره سایبانی
  • درب و پنجره های upvc دوجداره دوحالته
  • درب و پنجره های upvc دوجداره آکاردئونی
  • درب و پنجره های upvc دوجداره دو لنگه باز شو (مدل فرانسوی)
  • درب و پنجره های upvc دوجداره فولکس واگنی
  • درب و پنجره های upvc دوجداره مدل کلنگی
  • درب و پنجره های upvc دوجداره کشویی
  • درب و پنجره های upvc دوجداره محوری (پنجرهUPVCدایره ای)

پنجره upvc دوجداره کشویی

پنجره upvc دوجداره را با نام پنجره ریلی می شناسند. این مدل پنجره ها در واقع از قاب‌های به هم پیوسته ساخته شده‌اند. بنابراین به راحتی بر روی یک قاب افقی کاملاً ثابت به هر طرف باز می شوند. نکته جالب در خصوص این مدل پنجره این است که آن ها برای دسترسی آسان به طور مؤثر دو بار آویزان می شوند. از این رو شیشه قاب شده می تواند نور و هوای بیشتری  را وارد خانه کند. کاربرد این مدل پنجره کشویی امروزه در خانه های مدرن بسیار زیاد است. علت این امر نیز این است که پنجره upvc دوجداره کشویی مزایای بسیار زیادی دارد. از این رو درنگی بر مزایای این مدل پنجره می کنیم.

  • کاربری بسیار آسان پنجره کشویی
  • در جلوگیری از مصرف انرژی بسیار کارآمد است.
  • پنجره upvc دوجداره کشویی کاملاً انعطاف پذیر با فضا است
  • طراحی بسیار منحصر به فرد و جذابی دارد.
  • پنجره های این مدل دارای قاب ریل مانندی هستند که بازشو های آن در هر طرف حرکت می کند.
  • قطع این مدل بازشو برای پنجره upvc دوجداره یک انتخاب محبوب است.

نکات مهمی که باید قبل از خرید پنجره دوجداره UPVC بدانید

نکات مهمی که باید قبل خرید پنجره دو جداره UPVC بدانید. بازدهی بالای پنجره UPVC  دو جداره و اهمیت شکاف­های هوای قسمت ­های درزگیری شده پنجره UPVC دو جداره. بدون شک، شیشه یکی از مهمترین عناصر هر پنجره است.

قراردادن شیشه دوم در پنجره دو جداره باعث کاهش چشمگیر اتلاف انرژی و آلودگی صوتی خواهد شد. خاصیت عایق بندی و کاهش صدا از جدایی بین شیشه­ های داخلی و خارجی حاصل می­ شود. در سال­های گذشته، اندازه فاصله بین شیشه­ های داخلی و خارجی به منظور کارآیی بیشتر پنجره­ های دوجداره متفاوت بوده است.

چرا اندازه “شکاف هوا” در پنجره دو جداره UPVC اهمیت دارد؟

شکاف هوا سدی بین دو طرف بیرونی و داخلی پنجره بوده است. و سبب کاهش اتلاف انرژی تا حد ممکن و تعیین شده را دارد. اگر شکاف هوا خیلی کم باشد، اتلاف انرژی زیاد خواهد بود. به همین خاطر تولید کنندگان پنجره­ ی دو جداره با افزایش اندازه شکاف راندمان عایق بودن پنجره را افزایش می­ دهند. البته اگر شکاف هوا بیش از حد باشد، هوای موجود در آن گردش پیدا خواهد کرد. گردش هوا درون شکاف سبب می­شود (هوای سرد که از 1 طرف به سمت پایین و  هوای گرم از طرف دیگر به سمت بالا حرکت می­ کند) این عایق به خوبی عمل نکند. بنابراین برای افزایش راندمان پنجره، لازم است اندازه استاندار ازشکاف هوا 6 میلی­متر تا 20 میلی­متر باشد.

پنجره upvc
پنجره upvc

 پنجره­ایی با چه ویژگی­ هایی بهترین گزینه است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، برای پنجره های UPVC بهتر است ضخامت شکاف هوا 6 تا 20 میلی­متر باشد. ضخامت هر شیشه معمولاً 4 میلی­متر است، بنابراین ضخامت کلی با شیشه­ ها 14 میلی­متر تا 28 میلی­متر خواهد بود. افزایش راندمان عایق بودن پنجره از پنجره­ ی تک جداره به پنجره­ ی دو جداره با شکاف هوایی 6 میلی­متر قابل توجه است. افزایش راندمان از شکاف 6 میلی­متر تا 12 میلی­متر یا 14 میلی­متر نیز خوب است. اما از 14 میلی­متر تا 20 میلی­متر راندمان افزایش چندانی نخواهد داشت.

افزایش راندمان به صورت خطی نیست؛ به این معنی که دو برابر شدن شکاف عایق راندمان را دو برابر نمی­کند. شرکت­­های سازنده اغلب پنجره­هایی با ضخامت 14 میلی­متر تا 16 میلی­متر را طراحی و عرضه می­کنند؛ با این حال پنجره دو جداره با ضخامت 28 میلی­متری در بازار بهترین پنجره از لحظ عایق بودن انرژی است که شکاف هوا 20 میلی­متری بوده و هر کدام از شیشه­ ها دارای ضخامت 4 میلی­متری می­ باشند.

نکات مهمی که در مورد خرید پنجره­ های دو جداره UPVC باید بدانید.

به طور معمول برای پنجره­ های 28 میلی­متری قیمت بالاتری دارند، که در دراز مدت و با جلوگیری از اتلاف انرژی و مصرف کمتر حامل­ های انرژی در منزل یا اداره، این هزینه باز خواهد گشت. در پنجره­ های دو جداره معمولاً از گاز آرگون استفاده می­شود که این گاز نسبت به هوا سنگین­تر بوده که همانند هوا گردش نخواهد داشت و باعث افزایش خاصیت عایق انرژی و صدا می شود. اگر پنجره کیفیت پایینی داشته باشد، طی 2 یا 3 سال تمام گاز آرگون نشت پیدا می­کند؛ در حالی که برای یک پنجره UPVC با کیفیت بالا، حدود 1٪  از گاز آرگون در سال نشست پیدا می­کند. به طور کلی، پنجره­ های پر شده از گاز آرگون بهتر از پنجره­ هایی است که با گازی غیر از آرگون پر شده، اما بیش از حد نیز نباید برای پنجره­ایی که دارای این ویژگی است خرج کرد.

پنجره دو جداره upvc
پنجره دو جداره upvc

 

هر چقدر منطقی­ تر خرج کنید جنس بهتری تحویل می­ گیرید!؟

قرارگیری صحیح پنجره­ی UPVC بسیار اهمیت دارد. اگر پنجره­ ها درست نصب نشوند، تمام ویژگی­ هایی که از این پنجره­ ها انتظار داریم از بین خواهد رفت. و شاید یک پنجره عادی با نصب درست، بهتر از این پنجره­ها باشد. بنابراین بهتر است منطقی است یک فرد متخصص را که کارهای قبلی آن را دیده باشید و مورد تایید مشتریان باشد را برای این کار انتخاب کنید. به یاد داشته باشید قیمت منطقی را برای کار درنظر بگیرید نه قیمت ارزان یا و نه قیمت گران.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟