پنجره دوجداره ویتانوا

درزگیر پنجره های دوجداره

روش های درزگیری مناسب برای درب و پنجره دوجداره کدام است؟

 

یک واحد شیشه دوجداره خوب می تواند معجزه کند. خانه های ما را در هوای سرد گرم نگه می دارد و ویژگی های امنیتی را با مکانیسم های داخلی ارائه می دهد که به جلوگیری از نفوذ کمک می کند. جدیدترین پنجره های دوجداره مقرون به صرفه می باشد، و برای کاهش اتلاف انرژی طراحی شده است و به شما کمک می کند، تا متحمل هزینه های اضافی بابت گرم و خنک نگه داشتن منزلتان در فصل زمستان و تابستان نشوید. در این مقاله روش های مناسب  درزگیری پنجره های دوجداره را بیان می کنیم.

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره نامی است که به پنجره هایی داده می شود که دارای 2 صفحه شیشه ای هستند و نه تنها یک لایه ،بلکه به عنوان یک عایق برای کاهش سر و صدا و همچنین کاهش اتلاف انرژی عمل می کنند.

ویژگی های پنجره دو جداره

یک خانه عایق بندی شده مانع از خروج گرمای کمتری به بیرون می شود. تحقیقات نشان داده است که، خانه هایی با پنجره های تک جداره 20 درصد از این گرما را از طریق پنجره ها از دست می دهند و در نتیجه متحمل هزینه های گرمایشی زیادی می شوند.

بهترین راه برای مقابله با این امر استفاده از شیشه های دوجداره است که نه تنها گرمای بیشتری را در خانه شما حفظ می کند، بلکه باعث کاهش تراکم و سر و صدای کمتر در خانه می شود.

 

کاهش دهنده سر و صدا

هنگامی که پنجره های دو جداره را در خانه خود نصب می کنید ، تفاوت بزرگی را تجربه خواهید کرد. متوجه خواهید شد که سر و صدای ترافیک بسیار کاهش می یابد و حتی اگر در نزدیکی فرودگاه یا ایستگاه قطار زندگی می کنید ، می توانید شب بسیار بهتر بخوابید و از محیط زندگی سالم تری برخوردار شوید،نصب پنجره های دو جداره در نتیجه آسایش و آرامش شما را به همراه دارد.

 

مقایسه پنجره های دو جداره و دیگر پنجره ها

هنگامی که سر و صدا به پنجره های تک شیشه برخورد می کند، شیشه ارتعاش می کند. این باعث می شود هوای طرف مقابل پنجره شما ارتعاش کند و این صدا را به گوش ها منتقل می کند. هنگامی که یک ورق شیشه اضافی با شیشه دوجداره اضافه می کنید، میزان ارتعاش به شدت کاهش می یابد و این امر به طور تصاعدی صدا را کاهش می دهد.

همانطور که اشاره کردیم، شیشه دوجداره به عنوان یک لایه عایق اضافی برای خانه شما عمل می کند و به حفظ گرما و کاهش هزینه های گرمایش کمک می کند. یکی دیگر از مزیت استفاده از پنجره های دو جداره این است، که امنیت خانه شما افزایش می یابد، زیرا شکستن 2 صفحه شیشه ای بسیار سخت تر از یک صفحه است.

همچنین، هنگامی که شیشه های دوجداره به درستی نصب شده اند، هیچ شکاف یا شکافی در اطراف پنجره وجود ندارد که اجازه دهد سر و صدا از آن عبور کند. صدا به قاب مهر و موم شده برخورد می کند و از عبور ارتعاشات جلوگیری می کند، در حالی که گاز آرگون بین دو شیشه پنجره در هنگام مدیریت امواج صوتی در مقایسه با هوای معمولی خواص متفاوتی دارد. از آنجایی که شیشه ها مستقیماً با یکدیگر تماس نمی گیرند، امواج صوتی کم می شود ، که باعث می شود خانه شما در داخل بسیار آرام تر باشد. در حقیقت ، پنجره های دو جداره قادرند میزان صدا را تا 31 دسی بل کاهش دهند.

برای اینکه پنجره های دو جداره کاملا عایق بندی شوند، و هیچ درزی در اطراف پنجره های دوجداره نباشد، که کارایی این پنجره ها را کاهش دهد، ما در این مقاله روش هایی را برای شما بیان می کنیم که حاصل تجربه های و رضایمندی مصرف کنندگان پنجره های دوجداره می باشد.

روش هایی برای درزگیری پنجره های دوجداره

استفاده از کرکره یا پرده کرکره ای و سایبان ها

برای عایق بندی هر چه بیشتر پنجره های دو جداره، بهتر است، از کرکره ها و سایبان های مخصوص در و پنجره استفاده کنید. نگران این قضیه نباشید، که استفاده کردن از کرکره ها و سایبان ها ظاهری نا خوشایند به دکور خانه شما بدهد، بلکه تولید کنندگان در ساخت این مدل از کرکره ها و سایبان ها طراحی ویژه ای به کار بردند، تا علاوه بر اینکه هوای داخلی خانه را در فصل های سرما و گرما تعدیل کنند، از نظر ظاهری هم جلوه زیبایی به فضای خانه شما بدهند.

مزیت دیگر استفاده از کرکره ها و سایبان ها ، مقرون به صرفه بودن آنهاست، زیرا با استفاده از این روش در عایق بندی پنجره های دوجداره در فصل تابستان و زمستان متحمل هزینه ای اضافی نخواهید بود.

 وکیوم کردن پنجره های دوجداره توسط پلاستیک

اگر به دنبال یک روش کم هزینه برای درزگیری پنجره های دوجداره منزل خود هستید، ما به شما استفاده از پلاستیک را به شما معرفی می کنیم استفاده از پلاستیک برای درزگیری پنجره؟ اما چطور؟
شاید با مطرح کردن این روش برای درزگیری پنجره های دوجداره، این سوالات در ذهن شما پیش بیاید.
بله درست متوجه شده اید، استفاده از پلاستیک یک روش مقرون به صرفه می باشد که برای درزگیری پنجره های دوجداره، نیاز به هزینه اضافی نیست. در این روش با توجه به اندازه پنجره دو جداره، پلاستیک را کمی بزرگتر از اندازه پنجره دو جداره برش دهید، در مرحله اول می توانید با چسب نوار بچسبانید.

در مرحله دوم می توانید، پلاستیک اندازه گیری شده را با کمک سشوار گرما دهید، تا پلاستیک داغ و جمع شود، سپس آن را به طور کامل به همه قسمت های پنجره دو جداره بچسبانید. دقت داشته باشید، که در همان ابتدای برش پلاستیک آن را بیش از اندازه پنجره دو جداره برش دهید، تا در اثر گرمای سشوار اندازه تقریبی خود را حفظ کند و همه قسمت های پنجره دو جداره را پوشش دهد.

استفاده از چسب های مخصوص و لاستیک ها

قطعا با شروع زمستان و بارندگی های روزانه، احتمال نفوذ آب از طریق پنجره های دوجداره به داخل ساختمان تا حدی امکان پذیر است. به همین خاطر برای درزگیری پنجره های دوجداره باید از روشی استفاده کنید، که علاوه بر اینکه عایق بندی خوبی جهت کاهش سر و صدا ، ورود و خروج سرما و گرما باشد، این قابلیت را هم داشته باشد، که از نفوذ گرد و غبار و به خصوص آب به داخل ساختمان جلوگیری کند.

در این راستا، استفاده از لاستیک ها و چسب های مخصوص روش مطلوبی می باشد، به این دلیل که جنس این لاستیک ها، پروپلین اتیلن دین مونومر می باشد. خاصیتی که این مواد در لاستیک ها برای درزگیری پنجره های دوجداره ایجاد می کند، بر دوام و عمر پنجره های دوجداره و همچنین بر میزان مقاومت این پنجره ها در برابر نور خورشید تاثیر مطلوبی می گذارد، و مقاومت پنجره های دوجداره را در برابر اکسید شدن در برابر هوا و نور خورشید افزایش می دهد.

علاوه بر لاستیک ها، استفاده از چسب های سیلیکونی نیز روش خوبی برای درزگیری پنجره های دوجداره می باشد. با استفاده از چسب های سیلیکونی در درزگیری پنجره های دوجداره منزلتان، دیگر نگران نفوذ آب و حتی برف به منزلتان نباشید.
یکی از خاصیت چسب های سیلیکونی، قابلیت ارتجاعی بودن آنهاست. این چسبها حالت نرمی دارند و بعد از استفاده از آن سریع خشک می شوند، نا گفته نماند که چسب های سیلیکونی علاوه بر اینکه مانع از نفوذ آب و برف به داخل ساختمان می شود، قابلیت این را هم دارد، که مقاومت پنجره های دوجداره را در برابر سرما و گرمای حاصل از نور خورشید افزایش می دهد.

استفاده از درزگیرها برای پنجره های دوجداره

امروزه تولید کنندگان، بامیزان مهارت و تخصصی که در زمینه تولید درزگیرهای پنجره های دوجداره دارند، یک سری از درزگیرهای با کیفیتی را تولید و روانه بازار کرده اند.

انواع مختلفی از درزگیرها در بازار موجود می باشد، که نمونه بارز آن، فومی، رزینی و وینیلی می باشد. نصب این درزگیرها راحت می باشد و نیاز به آموزش خاصی ندارد، بلکه در پشت هر کدام از این درز گیرها چسب تعبیه شده است، که به راحتی بر روی پنجره های دو جداره نصب می شود.

برای هر پنجره دو جداره با هر طرحی می توان از درزگیرهای رزینی و وینیلی استفاده کرد، اما بهتر است از درزگیر فومی برای پنجره های قدیمی استفاده کرد، به این دلیل که درز گیر فومی قابلیت این را دارد، که به علت دوام بالا قادر است، پنجره های قدیمی را به مدت طولانی بسته نگه دارد.

به کار بردن پرده های چند لایه

یکی دیگر از روش های درزگیری پنجره های دوجداره، استفاده از پرده های چند لایه می باشد، که شما می توانید این پرده ها را در بازار به راحتی خریداری کنید، یکی از مزیت های که این پرده ها دارند، این است، که شما به دلخواه و برحسب نیاز برای درزگیری پنجره های دو جداره می توانید، از آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه استفاده از پرده های چند لایه، علاوه بر اینکه از ورود سرما و گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند، ظاهری زیبا هم به دکور خانه شما می بخشد، نا گفته نماند که این روش درزگیری برای جلوگیری از نفوذ آب و برف مناسب نمی باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟