پنجره دوجداره ویتانوا

پنجره مجازی

پنجره مجازی چیست؟

پنجره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجره مجازی ، یک نوع پنجره مصنوعی می باشد که ویوی آن به جای فضای طبیعی واقعی به یک منظره مصنوعی باز می شود. امروزه با متراکم و کوچک شدن فضای زندگی نمی توان مثل گذشته ویو یا فضای باز از محیط بیرون بصورت بالکن و پنجره داشت.

حتی با داشتن پنجره و بالکن به دلیل قد کشیدن ساختمان ها در مقابل هم  چیزی جز پنجره ها و بالکن های ساختمان های مجاور قابل دید نیسین. این امر می تواند روی روحیه و نشاط افراد تاثیر منفی بگذارد. از آنجاییکه امروزه بشر مثل گذشته ها هنگام روبرو شدن با مشکلات دیگر به فکر مهاجرت و فرار از مشکلات نیست بلکه در صدد است تا با فکر کردن و ایجاد راهکارهای جدید، به جای پاک کردن صورت مسئله بفکر استفاده از حد حداقل ها برای بدست آوردن بیشترین منفعت هاست. پنجره های مجازی نیز یکی از بهترین ایده های بشر برای دستیابی به منظره های بکر می باشد.

پنجره مجازی

فضای مجازی چیست و چه رابطه ای با پنجره های مجازی دارد؟

فضای مجازی به فضایی گفته می شود که افراد در هر زمان و هر مکان می توانند بدون جابجایی و تردد فیزیکی از طریق این فضا با هم ارتباط برقرار کنند. این فضای ارتباطی می تواند بر اساس خواسته و میل افراد در مقیاس، ابعاد و اپلیکیشن های متفاوت باشد. از همین فضای مجازی می توان در مقیاس خیلی کوچک تر برای استفاده های خصوصی هم کمک گرفت.

امروزه برای حل کردن مشکل ویو یا منظره، متخصصان در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از تکنولوژی می توان پنجره یا منظره مجاری درست کرد. با این قابلیت که می توان با سفارش یک منظره با جلوه های مورد نظر و قرار دادن آن در هر جایی از آپارتمان، محل زندگی و کار، بدون توجه به شرایط واقعی قرار گرفتن آن مکان از نظر نقشه، منظره مورد نظر خود را با کیفیت بالا بازسازی کرد.

 

پنجره مجازی از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

یک پنجره مجازی از سه بخش کلی تشکیل می شود که این سه بخش به شرح زیر می باشد.

1- باکس نور پردازی:

باکس نورپردازی یا به عبارت دیگر لایت باکس ها از دو لایه پلکسی ساخته شده اند و تصویر یا منظره انتخابی در میان آنها قرار می گیرد و توسط لامپ های LED  روشنایی لازم را در محیط ایجاد می کند.

البته لازم به ذکر هست که لایت باکس ها بدون قاب هم بکار می روند و نصب آن ها در فضاهای نمایشگاهی و اتاق های اداری زیبایی خاصی به آن ها می دهد. ولی وقتی به عنوان پنجره مجازی بکار می روند بهتر است مثل پنجره واقعی قاب و فرم داشته باشند تا طبیعی تر به نظر برسند.

در بسیاری از موارد اضافه کردن پرده ها و کرکره های متناسب با پنجره و فضا می تواند فضا را طبیعی و واقعی تر کند.

پنجره مجازی

2- تایل نمایش تصویر:

مسلما هر چه کیفیت تصویر بهتر باشد، طبیعی بودن پنجره و منظره را بیشتر بیننده القاء می کند

3- فریم و قاب پنجره:

قاب و فریم پنجره مجازی باید به نحوی طراحی شود که ضخامت آن نمای پنجره مجازی را غیر طبیعی نشان ندهد. معمولا برای به حداقل رسیدن ضخامت پنجره های مجازی، در ساخت آن ها از کریستا لایت باکس استفاده می شود.

پنجره مجازی

مزایای پنجره مجازی چیست؟

مهمترین مزیت پنجره های مجازی نور پردازی یکنواخت با یک فضای کاملا رمانتیک و غیر واقعی می باشد. اما مزیت این پنجره ها فقط به اینجا ختم نمی شود و دارای ویژگی های مثبت دیگری هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم

1- از پنجره های مجازی می توان به عنوان یک عامل تزیینی در دکوراسیون داخلی بهره برد

2- جنس و نوع قاب پنجره مجازی می تواند از جنس آهن، پلاستیک فشرده، پی وی سی یا چوب باشد. این تنوع بالا دست خریداران و متقاضیان برای انتخاب این پنجره ها را بازتر گذاشته و آنها می توانند انتخابی متناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار داشته باشند.

پنجره مجازی

3- این پنجره ها امکان شستشو و تمیز کردن را براحتی دارند. به همین دلیل کاربران آنها دیگر هیچ دغدغه این بابت ندارند.

4- منظره پنجره مجازی می تواند متناسب با میل سفارش دهنده بوده هر منظره یا فضای می تواند باشد. بنابراین خریداران می توانند منظره کاملا متناسب به دیگر ابزارها و فضای منزل خود داشته باشند.

5.از مزیت های دیگر پنجره مجازی این هست که هر زمان بنا بر میل خود می توان فضای آن پنجره را تغییر داد یا بکلی آن فضا را با کمترین آسیب به بنا و دکوراسیون اصلی ساختمان جمع کرد.

6- این پنجره ها دارای تصاویر سه بعدی و متحرک هستند که سبب شده است کاملا طبیعی بنظر برسند.

پنجره مجازی

7-  این پنجره ها می توانند به صورت تکی یا به صورت دو قاب و سه قاب کنار یکدیگر قرار بگیرند البته ناگفته نماند که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تنوع و مزیت این پنجره ها روز به روز بیشتر شده و بر جذابیت آنها نیز افزوده می گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟