پنجره دوجداره ویتانوا

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره دو جداره فولکس واگنی چیست؟

پنجره دوجداره فولکس واگنی ، نوعی از پنجره های کشویی دوجداره است، که به صورت ریلی باز و بسته می شود .

تفاوت آن با دیگر انواع پنجره دوجداره کشویی ، در ریل و یراق آلات بازشو است، که سبب می شود کارایی و آب بندی بهتری از دیگر پنجره های دوجداره کشویی داشته باشد .

نام پنجره دوجداره فولکس واگنی از نحوه ی بازشدن درب خودروی فولکس واگن ترنسپورتر گرفته شده است ؛ به این صورت که همانند درب فولکس واگن ، به هنگام باز شدن لنگه حدود 8 سانتی متر بیرون آمده، و به صورت کشویی حرکت کرده و باز و بسته می شود .

پنجره دوجداره فولکس واگنی، بهترین نوع پنجره کشویی ، و به طور کلی یکی از بهترین انواع بازشو برای درب و پنجره های upvc است.

پنجره دو جداره فولکس واگنی

مزایای درب و پنجره upvc فولکس واگنی

  • این نوع پنجره به علت کشویی بودن هنگام باز شدن فضایی را نمی گیرد، بنابراین گزینه ای مناسب به خصوص برای فضاهاییست که جای کمی دارند .
  • پنجره و درب فولکس واگنی، آب بندی و عایق بندی بسیار بهتری از دیگر پنجره های کشویی دارد . پنجره های کشویی ، دارای مقداری فاصله و درز در بین لنگه و ریل هستند، بنابراین برای مکان هایی که آلودگی ، گرد و خاک و گرما زیاد است، مناسب نیستند. اما در پنجره فولکس واگنی ، لنگه به طور کامل درون پروفیل قرار می گیرد ، و عایق بندی آن سبب می شود در هر شرایطی قابل استفاده باشد .
  •  پنجره دوجداره فولکس واگنی ، دارای طراحی و مدلی زیبا و مدرن تر از سایر انواع پنجره است . این پنجره های از مناسب ترین انواع پنجره UPVC برای روف گاردن ها و پنت هاوس ها هستند .
  • تمیز کردن و نظافت پنجره های فولکس واگنی آسان تر است .
  • در تولید پنجره های فولکس واگنی ، از یراق آلات خاص با بهترین کیفیت استفاده می شود .

درب و پنجره دو جداره فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی ، در انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و معمولی وجود دارند .

 

نکاتی در انتخاب پنجره دوجداره فولکس واگنی مناسب

یراق آلات استفاده شده باید از بهترین انواع باشند .

بهتر است از پروفیل های سری 60 که لنگه درب بازشو دارند استفاده شود .

در انتخاب یراق آلات باید به عرض و ارتفاع بازشو ، و وزن لنگه توجه شود .

از گالوانیزه یکپارچه با ضخامت 1.5 میلی متری استفاده شود .

ریل یراق درب یا پنجره فولکس واگنی، باید حتما در کارخانه و با استفاده از شابلون های مربوطه نصب شود ، و به طور جداگانه توسط نصاب در پروژه نصب نشود .

پروفیل مناسب پنجره فولکس واگنی

پروفیلی که برای درب و پنجره فولکس واگنی استفاده می شود، همانند پروفیل پنجره لولایی است . بنابراین ساختار پروفیل می تواند تک حالته و یا دوحالته بوده ، و تقاوت آن ها تنها در نوع یراق آلات مورد استفاده است .

یراق آلات فولکس واگنی در برند های آلمانی و ترک موجود است، که نوع آلمانی آن بهترین کیفیت را دارد .

 

نحوه عملکرد درب و پنجره فولکس واگنی

دستگیره درب در پنجره فولکس واگنی در حالت پایین بسته می باشد و با حرکت دادن 90 درجه ای در محور افقی ، درب یا پنجره با زاویه ای 30 درجه از بالا باز می شود . در نهایت با حرکت به سمت بالا در زاویه 45 درجه ، قفل ایمنی باز شده و لنگه بازشو از پایین وارد ریل می شود . با قرار گرفتن لنگه در ریل، به صورت کشویی قابلیت حرکت به طرفین را خواهد داشت .

برای بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت داده ، سبب بازشو به طور خودکار یا به کمک دست(بسته به نوع یراق آلات که اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک یا معمولی باشد ) به سمت داخل فریم حرکت می کند .

با چرخاندن دستگیره ، قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده ، و بسته می شود . درست همانند درب فولکس واگن ترنسپورتر .

برای فشار وارد نشدن به ریل و دوام و عملکرد بهتر پنجره ، بهتر است هنگام باز کردن پنجره ، قسمت پایین کاملا از چارچوب بیرون آمده و به طور کامل روی ریل قرار گیرد .

یراق آلات پنجره دو جداره فولکس واگنی

 

معایب پنجره دوجداره فولکس واگنی

تنها عیب این نوع درب و پنجره upvc را می توان قیمت نسبتا بالای آن دانست .

که البته با توجه به کیفیت ، عملکرد و دوام بالای این نوع پنجره ، می توان قیمت آن را مناسب قلمداد کرد .

پنجره های دوجداره upvc فولکس واگنی، با یراق آلات آلمانی و ترکی موجود اند، که نوع آلمانی با توجه به کیفیت بالاتری، قیمتی بالاتر نیز دارد .

 

یراق آلات پنجره فولکس واگنی

تا به اینجا با پنجره ی دوجداره فولکس واگنی، کارکرد و مزایای آن آشنا شدیم.

اما می دانید که بخش بسیار مهمی از یک پنجره را یراق آلات آن تشکیل می دهند.

در واقع مهم ترین اجزای یک پنجره ، پروفیل پنجره، شیشه ها و یراق آلات هستند.

در مورد پنجره فولکس واگنی بخصوص یراق آلات اهمیت ویژه ای دارند، چرا که در واقع مکانیزم متفاوت آن نسبت به پنجره کشویی معمولی را همین یراق آلات می سازند.

یراق آلات پنجره فولکس واگنی سبب شده اند تا درزبندی ضعیف که در پنجره های کشویی معمولی وجود داشت برطرف شود.

مهم ترین مسئله در مورد یراق آلات پنجره فولکس واگنی، کیفیت و دوام و تحمل آن هاست، که حتما باید بالا باشد.

یراق آلات در یک پنجره فولکس واگنی، باید به گونه ای طراحی شده باشد که با عملکرد بازشو همه ی یراق آلات مورد استفاده قرار بگیرند، بدین گونه که دور تا دور پروفیل بازشو ، اسپانیولت قرار گرفته است که سبب می شود درزبندی کامل حاصل شود.

اسپانیولت پنجره دوجداره فولکس واگنی

توجه کنید که اسپانیولت استفاده شده در این مدل پنجره، حتما باید اسپانیولت مخصوص پنجره فولکس واگنی باشد، و نه دیگر انواع. دیده شده که بسیاری از شرکت های ارائه دهنده یراق آلات یا پنجره، از اسپانیولت دوحالته در پنجره فولکس واگنی استفاده می کنند، که این مسئله اشتباه است.

چرا که با وجود اسپانیولت دو حالته نیز باز هم دو یا سه ضلع از بازشو درزبندی می شوند و نه تمام اضلاع، که این موضوع سبب می شود تا در مدت زمانی کوتاه، مکانیزم بازشو و عملکرد پنجره فولکس واگنی از بین برود.

 

 

در و پنجره فولکس واگنی
درب و پنجره فولکس واگنی

 

از دیگر یراق آلات فولکس واگنی ، بازویی و چرخ ها هستند که حرکت کشویی را فراهم می سازند.

سازندگان یراق آلات پنجره دوجداره فولکس واگنی

به طور کلی در بازار سه گروه یراق آلات برای پنجره دوجداره فولکس واگنی وجود دارد.

یک دسته از تولیدکنندگان یراق آلات، یراق های فولکس واگنی مکانیکی را ارائه می دهند، گروهی دیگر شامل یراق آلات مکانیکی و نیمه اتوماتیک برای پنجره دوجداره فولکس واگنی است. و گروه سوم نیز یراق آلات مکانیکی، نیمه اتومات و فول اتوماتیک را تولید می کند که کامل ترین است.

انتخاب این که از کدوم گروه از تولیدکنندگان یراق آلات را تهیه کنید، بسته به نوع پنجره دوجداره فولکس واگنی شما دارد که مکانیکی است، یا اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک.

بهرحال هر کدام از انواع را که تهیه کنید

  1. یراق آلات باید همگی ساخته شده توسط یک برند سازنده باشند و کیفیت یکسانی داشته باشند تا عملکرد برخی زود تر از آن های دیگر از بین نرود. متاسفانه برخی شرکت ها اسپانیولت تولیدی خود را با چرخ ها و بازویی های دیگر برند ها تلفیق می کنند که این کار اشتباه است.

 

  1. یراق آلاتی که تهیه می کنید باید دارای کیفیت بالا باشند، در غیر این صورت عملکرد پنجره دوجداره فولکس واگنی مختل می شود و موجب ضرر در هزینه ای که برای آن کرده اید می شود.

 

متاسفانه برخی از شرکت های ارائه دهنده و تولیدکننده پنجره، برای کاهش بهای تمام شده برای آن ها، ارتفاع ریل های تولیدی را کاهش می دهند، که این امر موجب کاهش کارایی برای درب هایی با ابعاد بزرگ و وزن بالا، و کاهش میزان تحمل بار آن پنجره می شود.

یراق آلات و دیگر اجزای یک پنجره دوجداره فولکس واگنی، باید تحمل وزنی حدود 130 کیلوگرم را در حداکثر میزان طول و عرض داشته باشند.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟